Announcement

Collapse
No announcement yet.

dtc ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu_M20
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 2121
    • Lahti

    dtc ongelma

    oliskos kellään tietoa et mikä vaivaa. Ongelmana olis kun luiston esto vilkkuttelee ja rajoittaa tehoja koko ajan. Ilman luistonestoa ei ole minkaanlaista ongelmaa. Hajuja?
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is
  • tiakri
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 208

    #2
    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    oliskos kellään tietoa et mikä vaivaa. Ongelmana olis kun luiston esto vilkkuttelee ja rajoittaa tehoja koko ajan. Ilman luistonestoa ei ole minkaanlaista ongelmaa. Hajuja?
    Liikaa tehoa tai liian liukkaat takapyörät?
    E90lci'09

    Comment

    • TuomoA
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 533
      • Krs

      #3
      M3?
      G26 420iA Msport SanremoGreen
      F22 220iA Msport EstorilBlau
      E82 118dA TitanSilber
      E46 325ti TopasBlau

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2121
        • Lahti

        #4
        Originally posted by tiakri View Post
        Liikaa tehoa tai liian liukkaat takapyörät?
        Originally posted by TuomoA View Post
        M3?
        Oliski M3 mut ei perhana, Eli kone nykii ja vilkuttelee sitä luistoneston valoa koko ajan eli rajoittaa tehoa. Kun kytkeen pois tuon metkan dtc:n. Perkeleen tietokone mallit Auto siis 320ia -06
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • riuska
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1160
          • Lahti

          #5
          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
          Oliski M3 mut ei perhana, Eli kone nykii ja vilkuttelee sitä luistoneston valoa koko ajan eli rajoittaa tehoa. Kun kytkeen pois tuon metkan dtc:n. Perkeleen tietokone mallit Auto siis 320ia -06
          Nii pyöriähän se jarruttelee... siis ihan normi ajossako se sitä tekee? vai kiihdytellessä?
          Kyllähän sun luulis tietävän.
          F30 320d
          F30 320i
          E46 320i
          E36 325i
          E30 316

          Comment

          • tiakri
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 208

            #6
            Ei aavistustakaan, mutta ootko lukenut vikakoodit josko joltain pyörännopeusanturilta tulis väärää signaalia?

            On-topic, eikös tuo mene niin että perusasetuksilla on kaikki luistonestot käytössä, ja DTC nappia painamalla kytkeytyy dynaaminen luistonesto joka sallii sutimiset mutta puuttuu jos alkaa lähtemään sivusuunnassa ns. lapasesta? Eli DTC-nappia painamalla DTC menee päälle, eikä suinkaan kytkeydy pois?
            E90lci'09

            Comment

            • Aspoi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 222
              • Ylöjärvi

              #7
              Kyseessä lienee E90? Nämä tekee juurikin kyseistä, jos renkaat vaihdettu ei runflat versioon.
              Nyt: E36 323i M-Sport
              Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

              Comment

              • riuska
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1160
                • Lahti

                #8
                On se varmaan vikakoodit lukenut vai ootko viel kerenny?? Ja jos ei ole ennen ollut noin herkkä niin sittenhän siellä on jotain vikaa
                btw. ootko pekka huomenna hallilla jos tulis käymää?
                F30 320d
                F30 320i
                E46 320i
                E36 325i
                E30 316

                Comment

                • Peksu_M20
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 2121
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by Aspoi View Post
                  Kyseessä lienee E90? Nämä tekee juurikin kyseistä, jos renkaat vaihdettu ei runflat versioon.
                  wtf? No ajeltu koko kesä noilla fillareilla ja ilmaantui tuossa hetki sitten. Eli jos lähtee risteyksestä ja kääntyy vaikka oikealle ja samalla kiihdyttää niin vilkuttaa ja tekee myös sitä suorillakin normaali ajossa. Empä mä sieltä oikein muuta koodia saannut pihalle kuin dme:ltä valve lift ja electronic steering wheel lock.
                  Mahtiala kustom - No connection
                  Bmw E21 320A -81 "330i"
                  Bmw e30 318is

                  Comment

                  • dumo
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 84
                    • N/A

                    #10
                    Voidaan varmaan pois ns. tyhmät jutut. Eli renkaat tuskin oikeasti menettävät pitoaan. Ja olet tarkistanut että joka renkaassa on samat ja riittävät ilmanpaineet.

                    Anturivika olisi ensimmäinen jota lähtisin selvittämään, erityisesti mitä tulee takapyörien pyörimisnopeusantureihin (ns. "ABS-anturit"). Jos sieltä tulee väärää tietoa voi auto olla kovin ihmeissään. Käsittääkseni jopa lopussa oleva pyöränlaakeri tai löysällä oleva vetoakseli voisi aiheuttaa tuollaista. Nehän saa tutkittua siinä samalla.

                    Originally posted by Aspoi
                    Kyseessä lienee E90? Nämä tekee juurikin kyseistä, jos renkaat vaihdettu ei runflat versioon.
                    Mites ne ei-runflat -renkaat sotkisivat luistoneston toiminnan jos rengaspaineet ovat kohdillaan jne? Olisi mielenkiintoista kuulla vähän perusteluita. Runflateissa on renkaan rakenne (esim. sivualue) jäykempi ja rengas raskaampi, mutta yhtä lailla se voima siirtyy tien pintaan molemmissa.

                    Originally posted by TuomoA
                    M3?
                    Offtopic: Oletko ajanut ? Itsellä kokemusta vain DCT-vaihteistollisesta joitain satoja kilometrejä, mutta eipä siinä kuivalla asfaltilla mitään pahempaa pito-ongelmaa tai selkeää/häiritsevää voiman rajoittamista/jarruttamista kyllä tunne vaikka tekisi launch-control-tyyppisen lähdön. Se V8 on kierroskone, 400Nm huippuvääntö saavutetaan vasta 3900rpm kohdalla. Aivan eri luokan pito-ongelmia tarjoaa esim. F30-sarjan 335i (400Nm @ 1200rpm) tai 330d (560Nm @ 2000rpm).

                    Comment

                    • Aspoi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 222
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Originally posted by dumo View Post
                      Mites ne ei-runflat -renkaat sotkisivat luistoneston toiminnan jos rengaspaineet ovat kohdillaan jne? Olisi mielenkiintoista kuulla vähän perusteluita. Runflateissa on renkaan rakenne (esim. sivualue) jäykempi ja rengas raskaampi, mutta yhtä lailla se voima siirtyy tien pintaan molemmissa.
                      On pirun herkkä ellei ole ohjeloitu uusinta softaa ohjainlaitteelle.

                      Nyt: E36 323i M-Sport
                      Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17837
                        • PKS

                        #12
                        Originally posted by Aspoi View Post
                        Kyseessä lienee E90? Nämä tekee juurikin kyseistä, jos renkaat vaihdettu ei runflat versioon.
                        Tuskin mitään tekemistä juuri Runflattien kanssa, mutta voisin kuvitella tämän skenaarion toteutuvan kovissa kiihdytyksissä tai käännöksissä pehmeillä talvirenkailla (kitkat / nastat).

                        Tuosta olen myös kuullut, että järjestelmän eri versioiden välillä on eroa miten helposti DTC reagoi.

                        Mutta viimekädessä kaikki juontaa kuitenkin sinne ABS antureihin, ja siihen että niistä tulee erilaista tietoa jokaiselta pyörältä yksikölle, joten auto luulee että jokin niistä luistaa. Tähän voi käytännössä vaikuttaa toki renkaistus (renkaan muodon muuttuminen ajotilanteessa tai jopa yhden renkaan huomattava kuluneisuus muihin nähden) kuten yllä puhuttu, mutta mikäli DTC laittaa vastaan ajossa ilman mitään M3 tyyliä kiihdytyksiä, vaikuttaa sille että ABS anturi tai sen hammaskehä on vian aiheuttaja.

                        INPA kiinni ja ajamaan samalla tarkkaillen livedataa ABS antureilta niin näkee helposti jos jokin anturi reagoi väärin - ja samalla DTC valo vilkkuu.
                        Last edited by Dualfun; 05-09-2013, 12:39.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2121
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Tuskin mitään tekemistä juuri Runflattien kanssa, mutta voisin kuvitella tämän skenaarion toteutuvan kovissa kiihdytyksissä tai käännöksissä pehmeillä talvirenkailla (kitkat / nastat).

                          Tuosta olen myös kuullut, että järjestelmän eri versioiden välillä on eroa miten helposti DTC reagoi.

                          Mutta viimekädessä kaikki juontaa kuitenkin sinne ABS antureihin, ja siihen että niistä tulee erilaista tietoa jokaiselta pyörältä yksikölle, joten auto luulee että jokin niistä luistaa. Tähän voi käytännössä vaikuttaa toki renkaistus (renkaan muodon muuttuminen ajotilanteessa tai jopa yhden renkaan huomattava kuluneisuus muihin nähden) kuten yllä puhuttu, mutta mikäli DTC laittaa vastaan ajossa ilman mitään M3 tyyliä kiihdytyksiä, vaikuttaa sille että ABS anturi tai sen hammaskehä on vian aiheuttaja.

                          INPA kiinni ja ajamaan samalla tarkkaillen livedataa ABS antureilta niin näkee helposti jos jokin anturi reagoi väärin - ja samalla DTC valo vilkkuu.
                          Onkos tarkempaa tietoa mistä päin inpaa löydän noi abs:sien livedatat kun noi e90:mpit käyttäytyy inpassa lite bara erilailla kuin esim e39:sit?
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17837
                            • PKS

                            #14
                            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                            Onkos tarkempaa tietoa mistä päin inpaa löydän noi abs:sien livedatat kun noi e90:mpit käyttäytyy inpassa lite bara erilailla kuin esim e39:sit?
                            En nyt muista ihan tarkkoja määreitä, mutta siis perinteinen Chassis -> oikea DSC modulin versio -> Read analog values tai Read status.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Ja kunhan muistaa että tässä kuten muissakin absillisissa, diagnostiikka katkeaa jos ajaa yli 20kmh, ainoastaan jos järjestelmässä on vika päällä, antaa se diagnosoida vaikka ajelee normaalisti.
                              Epäilen nyt kyllä jotain muutosta jossain renkaassa ja yliherkkää softaa. Jollei selkeää löydy nopeustietoja tutkimalla niin softa päivitykseen.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎