Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 Airbagin varoitusvalo ja Restraint system faulty!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kellis
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 63
    • Napapiiri

    e91 Airbagin varoitusvalo ja Restraint system faulty!

    Vaihdoin ohjausakselin loppuosan, eli sen jossa on kummassakin päässä ristikkonivelet ja tulee tulipellistä ohjausvaihteeseen asti. En irroittanut rattia tai rattipylvästä.
    Vaihdon jälkeen käynnistin auton, mittaristoon ilmesty airbagin varaoitusvalo ja iDriven näytölle Restraint system faulty! Myös ratin näppäimet ja piippi lakkasi toimimasta.

    Mitähän mahdoin hajoitta? Viisaammaat ja kokeneemmat auttakaa!

    Autona e91 320d vm.12/2007 aj.200tkm

    nimimerkillä: Tein itse ja säästin.
    f31 lci 320i xDrive
    ex Volvo XC60 D5 awd
    ex e91 320d
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    ex e46 330ci
    ex e87 120d
    ex Suzuki GSX-R 600 K6
    ex Suzuki GSX-R 1000 K7
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9143
    • Oulu

    #2
    Olisiko mahdollisesti rattiakseli käynyt "ylikierroksilla" tai asentaessa meni kierroksen verran pieleen ja kellokaapeli poikki?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Kellis
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 63
      • Napapiiri

      #3
      Paljon mahdollista, että näin on käynnyt. Ilmeiseti tarkoitat tätä ---> http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=601735
      f31 lci 320i xDrive
      ex Volvo XC60 D5 awd
      ex e91 320d
      Suzuki GSX-R 1000 K9
      ex e46 330ci
      ex e87 120d
      ex Suzuki GSX-R 600 K6
      ex Suzuki GSX-R 1000 K7

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9143
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Kellis View Post
        Paljon mahdollista, että näin on käynnyt. Ilmeiseti tarkoitat tätä ---> http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=601735
        Jep...
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Kellis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 63
          • Napapiiri

          #5
          Sehän se oli rikki. Avasin kasetin ja johtimethan sieltä oli poikki.
          f31 lci 320i xDrive
          ex Volvo XC60 D5 awd
          ex e91 320d
          Suzuki GSX-R 1000 K9
          ex e46 330ci
          ex e87 120d
          ex Suzuki GSX-R 600 K6
          ex Suzuki GSX-R 1000 K7

          Comment

          • Kellis
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 63
            • Napapiiri

            #6
            Kellokaapeli vaihdettu, mutta airbagin varoitusvalo palaa yhä, sekä ratin näppäimet eivät toimi. Piippi alkoi toimimaan.

            Mahtaa olla, että turvalaitteisiin liittyvät vikakoodit täytyy kuitata pois. Tästä päästäänkin seuraavaan kysymykseen: Mahtaakohan Riihimäki/Hyvinkää alueelta tai lähialueelta löytyä avuliasta henkilöä, joka voisi kuitata koodit pois?
            f31 lci 320i xDrive
            ex Volvo XC60 D5 awd
            ex e91 320d
            Suzuki GSX-R 1000 K9
            ex e46 330ci
            ex e87 120d
            ex Suzuki GSX-R 600 K6
            ex Suzuki GSX-R 1000 K7

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17838
              • PKS

              #7
              Originally posted by Kellis View Post
              Kellokaapeli vaihdettu, mutta airbagin varoitusvalo palaa yhä, sekä ratin näppäimet eivät toimi. Piippi alkoi toimimaan.

              Mahtaa olla, että turvalaitteisiin liittyvät vikakoodit täytyy kuitata pois. Tästä päästäänkin seuraavaan kysymykseen: Mahtaakohan Riihimäki/Hyvinkää alueelta tai lähialueelta löytyä avuliasta henkilöä, joka voisi kuitata koodit pois?
              Kyllä juu, vikakoodi pitää nollata.

              Katso ihan ensimmäiseksi oman alueesi (Uusimaa) alueellisesta keskustelusta topic, jossa tarjotaan vikakoodien lukua.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Kellis
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 63
                • Napapiiri

                #8
                Kiitoksia vastauksesta. Syy nappien toimimattomuuteen selvisi. Kellokaapeli on ilmeisesti peräisin ratista, jossa ei ole multi function -näppäimiä. Siinä on liittimen pistokkeet, muttei johtimia välissä. Miten lie en tuota huomannut heti
                Tämä oli jo toinen kaapeli mitä kokeilin. Ekassa airbagin pistoke oli erillainen.
                f31 lci 320i xDrive
                ex Volvo XC60 D5 awd
                ex e91 320d
                Suzuki GSX-R 1000 K9
                ex e46 330ci
                ex e87 120d
                ex Suzuki GSX-R 600 K6
                ex Suzuki GSX-R 1000 K7

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎