Elikkä aiheena olisi tuo nykypäivän öljytikuton digitali viritys jossa tietokoneeseen pitäisi luottaa öljyjen suhteen.
Edellisenä autona toimi nelospyttynen e90 korinen auto, tuossa öljy mittari toimi omasta mielestä ihan normaalisti. Joskus autossa oli "lisääntyny" öljy tuon mittarin mukaan.. Tästä tulee mieleen vaikuttaako auton asento kuinka herkästi tuohon, onko kukaan lähteny tarkemmin selvittelemään koskaan?
Vajaa kuukausi sitten vaihdoin uudempaan 6 pyttyseen e91 autoon. Kyseisessä autossa öljynhuolto tehty 2tkm ennenkö hain auton ittelle, nytte oon päästellyt itse menemään noin 1,5tkm kuukauden aikana ja öljy mittari on mennyt toisiks alimpaan kohtaan.
Eli öljymittarihan on 4 asteinen, jolloin 1L pitäisi lisätä kun se menee alimpaan kohtaan. Viikon verran on menty 2/4 kohdalla mittarilta eli puolivälissä tuosta nelipykäläisestä mittarista. Tänää auto valui 1/4, ja puoli tuntia myöhemmin näytti taas 3/4... 15min tämän jälkeen katoin taas kaupan parkkipaikalla niin näytti 1/4 ja siihen nyt sitten jäi monen tarkistuksen jälkeen...
Tässä rupesinki sitten miettimään syökö tuo kutosen kone tosiaanki noin ahkerasti öljyä (n52b25 kone) vai reistaileeko mittari mulla? Uskaltaako ruveta täyttelemään mitään jos oikeesti öljyä onki riittävästi ettei liian täyteen mee konetta tukkimaan sillä.
Ja vikakoodeja ei tosiaankaan ollut kun ostin auton ja katsastus oli samalla joten päästöt oli ok, auton alta maasta enkä mistään konehuoneesta näe pisaaraakaan öljyä...(tosin nosturia en omista).
Olisi kiva kuulla mimmosia kokemuksia muilla on ja mitä mieltä ovat mun tapauksesta? Löytyykö luottoa tuohon mittariin? :think
Veny taas vähä pitkäks toivottavasti joku jaksaa lukea
Edellisenä autona toimi nelospyttynen e90 korinen auto, tuossa öljy mittari toimi omasta mielestä ihan normaalisti. Joskus autossa oli "lisääntyny" öljy tuon mittarin mukaan.. Tästä tulee mieleen vaikuttaako auton asento kuinka herkästi tuohon, onko kukaan lähteny tarkemmin selvittelemään koskaan?
Vajaa kuukausi sitten vaihdoin uudempaan 6 pyttyseen e91 autoon. Kyseisessä autossa öljynhuolto tehty 2tkm ennenkö hain auton ittelle, nytte oon päästellyt itse menemään noin 1,5tkm kuukauden aikana ja öljy mittari on mennyt toisiks alimpaan kohtaan.
Eli öljymittarihan on 4 asteinen, jolloin 1L pitäisi lisätä kun se menee alimpaan kohtaan. Viikon verran on menty 2/4 kohdalla mittarilta eli puolivälissä tuosta nelipykäläisestä mittarista. Tänää auto valui 1/4, ja puoli tuntia myöhemmin näytti taas 3/4... 15min tämän jälkeen katoin taas kaupan parkkipaikalla niin näytti 1/4 ja siihen nyt sitten jäi monen tarkistuksen jälkeen...
Tässä rupesinki sitten miettimään syökö tuo kutosen kone tosiaanki noin ahkerasti öljyä (n52b25 kone) vai reistaileeko mittari mulla? Uskaltaako ruveta täyttelemään mitään jos oikeesti öljyä onki riittävästi ettei liian täyteen mee konetta tukkimaan sillä.
Ja vikakoodeja ei tosiaankaan ollut kun ostin auton ja katsastus oli samalla joten päästöt oli ok, auton alta maasta enkä mistään konehuoneesta näe pisaaraakaan öljyä...(tosin nosturia en omista).
Olisi kiva kuulla mimmosia kokemuksia muilla on ja mitä mieltä ovat mun tapauksesta? Löytyykö luottoa tuohon mittariin? :think
Veny taas vähä pitkäks toivottavasti joku jaksaa lukea

Comment