Tervehdys,
Aluksi hieman taustaa autosta..
Autoon vaihdettu kuukausi takaperin merkkihuollossa täysin uusi moottori (N47) kun vanhasta motista halkesi sylinteriputki, autolla oli ajettu 140tkm moottoririkon tapahtuessa.
Vaihto operaatio meni hyvin ja auto ehtikin olla jonkun aikaa ajossa. Huollon kaverit huomauttivat vaihdon jälkeen että saattaa moottori kärytä jonkun aikaa (öljytippoja pakosarjan päällä yms) mutta jos käry ei lopu niin tultava näyttämään.
Viikon ajeltua pystyi sisätiloissa vieläkin haistamaan pakokaasun --> marmorille näytille.
Totesivat että turbon ja pakosarjan välinen laippa on mennyt kieroksi jota kautta päästää pakokaasuja pihalle. Tällä viikolla saatiin laippa oikaistua ja laitettua auto takaisin kasaan. Mekaanikko oli käynyt koeajolla ja todennut että kaikki OK auto toimii normaalisti ja laippa pitää eikä vuotoa enään tapahdu. Samalla oli kuitenkin huomannut kimeähkön äänen kun piti kierroksia korkealla.
Auto takaisin pukille ja tutkimaaan.. Ääni saatiin paikannettua EGR:ään menevään huonokuntoiseen putkeen/letkuun joka vaihdettiin liikkeen piikkiin uuteen koska putki olisi jo moottorinvaihdon yhteydessä pitänyt huomata ja vaihtaa jo silloin. Putki paikoilleen ja käynnistys.. auto ei edes inahdakkaan.
Huolto nyt pari päivää tutkinut vikaa eivätkä ole löytäneet syytä miksi auto ei käynnistyisi. Testeri ilmoittaa moottorinohjausyksikön virheestä ja että suuttimet eivät avaudu. Maahantuojan tekniseltä puolelta yritetty saada apua asiaan huonoin tuloksin. Huomenna sähköpuolen kaveri testaa yhteydet ohjausyksiköstä ja varmasti ollaan viisaampia.
Ihmettelen vain miten on mahdollista että onnettoman putken vaihto voisi hajoittaa ohjausyksikön.. onko näissä ylipäätänsä ohjausyksiköt sanoneet itsensä käytännössä omineen irti kun auto toimi moitteettomasti koeajolla ennen tätä "ylimääräistä" putken vaihtoa..
- Janne
Aluksi hieman taustaa autosta..
Autoon vaihdettu kuukausi takaperin merkkihuollossa täysin uusi moottori (N47) kun vanhasta motista halkesi sylinteriputki, autolla oli ajettu 140tkm moottoririkon tapahtuessa.
Vaihto operaatio meni hyvin ja auto ehtikin olla jonkun aikaa ajossa. Huollon kaverit huomauttivat vaihdon jälkeen että saattaa moottori kärytä jonkun aikaa (öljytippoja pakosarjan päällä yms) mutta jos käry ei lopu niin tultava näyttämään.
Viikon ajeltua pystyi sisätiloissa vieläkin haistamaan pakokaasun --> marmorille näytille.
Totesivat että turbon ja pakosarjan välinen laippa on mennyt kieroksi jota kautta päästää pakokaasuja pihalle. Tällä viikolla saatiin laippa oikaistua ja laitettua auto takaisin kasaan. Mekaanikko oli käynyt koeajolla ja todennut että kaikki OK auto toimii normaalisti ja laippa pitää eikä vuotoa enään tapahdu. Samalla oli kuitenkin huomannut kimeähkön äänen kun piti kierroksia korkealla.
Auto takaisin pukille ja tutkimaaan.. Ääni saatiin paikannettua EGR:ään menevään huonokuntoiseen putkeen/letkuun joka vaihdettiin liikkeen piikkiin uuteen koska putki olisi jo moottorinvaihdon yhteydessä pitänyt huomata ja vaihtaa jo silloin. Putki paikoilleen ja käynnistys.. auto ei edes inahdakkaan.
Huolto nyt pari päivää tutkinut vikaa eivätkä ole löytäneet syytä miksi auto ei käynnistyisi. Testeri ilmoittaa moottorinohjausyksikön virheestä ja että suuttimet eivät avaudu. Maahantuojan tekniseltä puolelta yritetty saada apua asiaan huonoin tuloksin. Huomenna sähköpuolen kaveri testaa yhteydet ohjausyksiköstä ja varmasti ollaan viisaampia.
Ihmettelen vain miten on mahdollista että onnettoman putken vaihto voisi hajoittaa ohjausyksikön.. onko näissä ylipäätänsä ohjausyksiköt sanoneet itsensä käytännössä omineen irti kun auto toimi moitteettomasti koeajolla ennen tätä "ylimääräistä" putken vaihtoa..
- Janne
Comment