F30 nokeentuva putkenpää ja musta pölläytys kiihdytyksessä
Onko kellään muulla äffäläisen omistajalla ongelmia savutuksen kanssa. Kiihdyttäessä tulee selvä musta pilvi ja pakoputkenpää on ihan noessa. Liikkeen mukaan normaalia :think
Autona 320iA 2013
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Onko kellään muulla äffäläisen omistajalla ongelmia savutuksen kanssa. Kiihdyttäessä tulee selvä musta pilvi ja pakoputkenpää on ihan noessa. Liikkeen mukaan normaalia :think
Autona 320iA 2013
Aattelin huvikseen vastata tähän vaikka on aika vanha kyssäri. Saadaanpahan tännekin vähän tuoretta kirjoittelua
Itellä tulee myös kovassa kiihdytyksessä mustaa savua joka on täysin normaalia korkean viritysasteen bensaturboille. Normaalisti jos ajelee pääsääntöisesti niin moottoriin kertyy karstaa joka sitten palaa pois täyskiihdytyksessä.
Itse asiassa bensaturbo tykkää enemmän agressiivisesta ajosta kuin mummotyylistä. Putkenpäiden nokeutumiseen ei auta muu kuin säännöllinen putsaaminen.
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
No musta savu on vain nokea rikkaasta seoksesta, viriturbossa paikallaan koneen kestävyyden varmistamiseksi mutta vakiossa autossa kertoo että seossuhde on perseellään syystä tai toisesta - ts autossa on kyllä vikaa.
No musta savu on vain nokea rikkaasta seoksesta, viriturbossa paikallaan koneen kestävyyden varmistamiseksi mutta vakiossa autossa kertoo että seossuhde on perseellään syystä tai toisesta - ts autossa on kyllä vikaa.
Höpsis, kyllä noista korkeaviritteisistä bensaturboista tulee pientä pöllyä ihan vakiokuntoisinakin jos konetta ei rasita säännöllisesti.
Samaa ominaisuutta oli havaittavissa joskus muinoin Mazda 3 MPS:ssä, sekä vakiona että varsinkin kevyesti tuunattuna.
Kattelin lambdaa ym. arvoja livenä ja esim. lambda täyskiihdytyksessä 1 ja AFR 14.7.
Putkenpäätä sai olla jynssäämässä koko ajan...
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment