Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 325dA vs 330dA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2321
    • Uusimaa

    F31 325dA vs 330dA

    Autokuume vie miestä ja otsikon malleja olen tonkinut yötäpäivää Autoscoutista. Onko täällä kellään kokemusta tuosta 4cyl 325dA-mallista? Rajallinen budjetti on millä eletään ja vaihtoehtona on 325dA X-Drive tai sitten 330dA. Ja lisävaihtoehtona nuo samat koneet F11-korisena myös... Vaan 3,0-litraisen tapauksessa ei taida budjetti venyä nelikkoon koska varusteiden suhteen on aika kovat vaatimukset tällä kertaa. Iso navi, H&K ja panoraama on ne jotka määrittelee lähtötason.

    Jos jollakin on kokemuksia tuosta 4cyl tuplaturbosta niin millainen pannu se on käytännössä? Onko alakierroksilla havaittavasti enemmän ruutia kuin 184hp versiossa? Ja millaista voiman määrää tuollaisesta 325d:stä saa softaveijarit kirnuttua? Periaatteessa olisin vanhenevana miehenä ihan tyytyväinen 184hp versioonkin, mutta nelikkona varmaan tuo lisäturbon tuoma potku ei tee ainakaan pahaa?

    Ja te ketkä olette siirtyneet E61:stä F31:seen; oletteko olleet tyytyväisiä vai onko viisainta suosiolla katsella F11-kopan suuntaan? F31 näyttää silmään enemmän tämän päivän autolta.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Autokuume vie miestä ja otsikon malleja olen tonkinut yötäpäivää Autoscoutista. Onko täällä kellään kokemusta tuosta 4cyl 325dA-mallista? Rajallinen budjetti on millä eletään ja vaihtoehtona on 325dA X-Drive tai sitten 330dA. Ja lisävaihtoehtona nuo samat koneet F11-korisena myös... Vaan 3,0-litraisen tapauksessa ei taida budjetti venyä nelikkoon koska varusteiden suhteen on aika kovat vaatimukset tällä kertaa. Iso navi, H&K ja panoraama on ne jotka määrittelee lähtötason.

    Jos jollakin on kokemuksia tuosta 4cyl tuplaturbosta niin millainen pannu se on käytännössä? Onko alakierroksilla havaittavasti enemmän ruutia kuin 184hp versiossa? Ja millaista voiman määrää tuollaisesta 325d:stä saa softaveijarit kirnuttua? Periaatteessa olisin vanhenevana miehenä ihan tyytyväinen 184hp versioonkin, mutta nelikkona varmaan tuo lisäturbon tuoma potku ei tee ainakaan pahaa?

    Ja te ketkä olette siirtyneet E61:stä F31:seen; oletteko olleet tyytyväisiä vai onko viisainta suosiolla katsella F11-kopan suuntaan? F31 näyttää silmään enemmän tämän päivän autolta.
    Meillä oli e91 yhdellä turbolla ja nyt F11 kahdella turbolla. Sanoisin että _tuntuu_ ainakin siltä, kuin tuplaturbossa olisi kaikilla kierroksilla paremmin suorituskykyä, vaikka koppa on painavampi. Eli erittäin hyvä kone se kyllä on. Mutta. 4-kone vaan käy niin kamalasti, että siihen ei totu koskaan...
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • khor
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 572
      • Oulu

      #3
      Itse kääntäisin katseeni F11 koriseen jo F3x-kopan suhteellisen kovan ajomelun takia. Moottoriasiaan ei löydy tarpeeksi kokemusta että ottaisin siihen kantaa.
      E36 328i Cabriolet M-Sport -96
      E39 530iA M-Sport -01
      E36 318i Touring -96

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2321
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by khor View Post
        Itse kääntäisin katseeni F11 koriseen jo F3x-kopan suhteellisen kovan ajomelun takia. Moottoriasiaan ei löydy tarpeeksi kokemusta että ottaisin siihen kantaa.
        Kyllä tässä lopulta saattaa näin käydäkin, mutta F11 x-drivena pienillä kilsoilla ja hyvillä varusteilla kohoaa äkkiä arvolukemiin.

        Tänään kävin kokeilemassa F25:sta (=X3) joka jätti kyllä fiiliksen todella laimeaksi. Ei tullut minkäänlaista "tän haluun nyt heti" fiilistä. Muovisen oloinen ja auton tuoksukin oli muovinen. Olin koeajolla omalla 100% kondiksessa olevalla E39:llä, joka tuntui F25:sen jälkeen jokasuhteessa monta kertaluokkaa laadukkaammalta.

        Alkaa taas tuntumaan, että E39 ja E61 on lopulta melko laadukkaita autoja.... Seuraavana testiin lähtee kaverin F31 330dx ja jostain pitäisi löytää testattavaksi F11.

        Voi olla turhaa kysellä täällä, mutta millainen mahtaisi olla Audi A6 (uudempi 2012>) 3,0TDiq? Ei haittaa vaikka välillä kokeilisi jotain muutakin? Ainakin suuntavakavuudessa A6 pesee kaikki BMW:t. Onko kellään kokemusta täsä tuoreimmasta korimallista?
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎