Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys F3x dieselin jakopään kestävyydestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Palehti
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 139
    • Klaukkala

    Kysymys F3x dieselin jakopään kestävyydestä

    Morotus tänne "uusikoristen" puolelle
    Vaimo antoi toimeksiannon etsiä hänelle kivanvärinen 3-bemari. Sulkee muuten aika monta autoa pois, kun valkoinen-musta-punainen-hopea ei kelpaa

    Asiaan,
    Joko näistä F3x käytetyistä dieselmoottoreista on saatu jakoketjun+hilujen puolesta sellaisia, että niitä saattaa ostaa rauhassa ?
    Ostettava auto on varmastikin alle 100tkm ajettu ja poistuu ehkäpä 5 v päästä noin 200-250tkm ajettuna.
    Eli onko näitä hajonneita/remontoituja tullut vastaan ?
    Searchilla en löytänyt.
    E9x, E6x ja F1x palstalta löytyy taas tuhottomasti tarinaa aiheesta ja sama N47 moottori niissäkin on.
    i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
    ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne
  • Jeykey
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 34
    • Tyrnävä

    #2
    Minulla meni tässä syksyllä vaihtoon jakopään osat n. 160 tkm ajetusta 318d:stä. Eli kyllä F3x sarjastakin jakopäitä voi joutua vaihtamaan.
    F10 520d Xdrive M-Sport -14

    Ex: F30 318d -13
    Ex: E39 525iA M-Sport -02
    Ex: BMW 318tds Touring -97

    Comment

    • Palehti
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 139
      • Klaukkala

      #3
      Ok. Kiitos vastauksesta

      Mitä tuo tarkoitti käytännössä ?
      Vaihdettiinko pelkkä ketju, vai rattaita ja ohjaimia myös ?
      Osallistuiko BMW kustannuksiin ja jos osallistui, niin näyttelikö huoltokirjan leimat roolia päätöksessä ?
      Miten autosi oireili, alkoiko ketju vaa rapisemaan ?
      i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
      ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

      Comment

      • Jeykey
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 34
        • Tyrnävä

        #4
        Kaikki osat jakopäästä meni vaihtoon, hinta vajaat 3k€. Kustannukset meni autoliikkeen piikkiin (erillinen vakuutus), josta auton ostin kesällä. Vakuutuksen otin tältä varalta, että jakopään joutuu laittamaan autoon.

        BMW ei osallistunut kustannuksiin, koska autossa oli joskus tapahtunut liian suuri huollon ylitys. En muista kilometrejä paljon huolto oli ylittynyt.

        Mitään kovin selkeitä oireita en havainnut jakopäästä. Pieni kahnaus ääni kuului tyhjäkäynnillä ja taajamanopeudessa moottorijarrulla kuului välillä säksättävä ääni, jotka molemmat ovat loppuneet jakorempan jälkeen. Kävin kuunteluttamassa jakopään Wetterillä, jossa totesivat jakopään vialliseksi.
        F10 520d Xdrive M-Sport -14

        Ex: F30 318d -13
        Ex: E39 525iA M-Sport -02
        Ex: BMW 318tds Touring -97

        Comment

        • TeemuT
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 329
          • Muhos

          #5
          2012 320d 92tkm ja jakopää remonttiin menossa, arvio jotain 2700 mutta onneksi menee vakuutukseen ,muuten syötäis näkkileipää kauan
          Huolto edellisellä omistajalla mennyt vähän pitkäksi niin menee yli 10% rajan (jonka kuulemma kestää mennä) niin tehdas ei ala millekkään.
          Tuollainen ääni kuuluu kuten Jeykey kuvailee , ei muita oireita.
          -TT-
          F30 320d

          Comment

          • leksii
            BTCF Member
            • May 2012
            • 1035
            • Turku

            #6
            Onkos näissä nyt tota samaa jakopää ongelmaa enemmänki ilmenny sit :think

            Tällänen 320d olis ostoslistalla kohtapuoliin ja mitä nyt kuullu nii ei ainakaan samalla tavalla pitäis olla kun e9x sarjassa
            e28 535i Touring
            e28 m535i + s38
            e34 535i --> ?


            Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              #7
              Originally posted by leksii View Post
              Onkos näissä nyt tota samaa jakopää ongelmaa enemmänki ilmenny sit :think

              Tällänen 320d olis ostoslistalla kohtapuoliin ja mitä nyt kuullu nii ei ainakaan samalla tavalla pitäis olla kun e9x sarjassa
              Eiköhän se ole herran hallussa ja kannattaa varautua remppaan tulevaisuudessa. Ainakin kannattaa tutkituttaa nykytila jos ostamassa.
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • TeemuT
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 329
                • Muhos

                #8
                Originally posted by TeemuT View Post
                2012 320d 92tkm ja jakopää remonttiin menossa, arvio jotain 2700 mutta onneksi menee vakuutukseen ,muuten syötäis näkkileipää kauan
                Huolto edellisellä omistajalla mennyt vähän pitkäksi niin menee yli 10% rajan (jonka kuulemma kestää mennä) niin tehdas ei ala millekkään.
                Tuollainen ääni kuuluu kuten Jeykey kuvailee , ei muita oireita.
                Taas kunnossa. nyt naputtaa niin siististi kuin vain 4 pyttynen voi
                Kummatkin ketjut ja kirisimet vaihdettu.
                -TT-
                F30 320d

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5415
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by TeemuT View Post
                  Taas kunnossa. nyt naputtaa niin siististi kuin vain 4 pyttynen voi
                  Kummatkin ketjut ja kirisimet vaihdettu.
                  Hyvä homma että meni! Kerrotko lisää tuosta vakuutuksesta? Siis joku autoliikkeen turva x ajalle?

                  F30 taksissa istuin eräs viikonloppu ja yrittäjältä vähän kyselin autosta - 350tkm taisi olla jo mittarissa eikä mitään ongelmia jakopäässä. Laakereita oli parit menny.

                  Comment

                  • TeemuT
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 329
                    • Muhos

                    #10
                    Joo, sellainen 1V/20tkm turva joka korvaa muut kuin normaali kulumisesta aiheutuvat viat.
                    Osahan toki menisi jo pelkkään kuluttajan suojaankin toki mutta ehkä vähän vähemmän tarvii vääntää.

                    Tuo on vissiin ihan ylemmässä kädessä miten se kestää noissa, jospa tuo nyt menisi omat ajot kun vasta sen ostin.
                    -TT-
                    F30 320d

                    Comment

                    • FTB
                      Newbiemmer
                      • Feb 2007
                      • 25

                      #11
                      Originally posted by TeemuT View Post
                      Joo, sellainen 1V/20tkm turva joka korvaa muut kuin normaali kulumisesta aiheutuvat viat.
                      Osahan toki menisi jo pelkkään kuluttajan suojaankin toki mutta ehkä vähän vähemmän tarvii vääntää.

                      Tuo on vissiin ihan ylemmässä kädessä miten se kestää noissa, jospa tuo nyt menisi omat ajot kun vasta sen ostin.
                      Mitä kautta vakuutus oli?

                      Comment

                      • TeemuT
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 329
                        • Muhos

                        #12
                        Originally posted by FTB View Post
                        Mitä kautta vakuutus oli?
                        Auton myyneen liikkeen kautta ns. takuu vaihtoautolle.

                        -TT-
                        -TT-
                        F30 320d

                        Comment

                        • beemerfanatic
                          BTCF Member
                          • Feb 2010
                          • 232
                          • Oulu

                          #13
                          Aivan uudemmissa B47 koneissahan tuota jakopää ongelmaa ei olla tavattu. Muutamia taksejakin tiedän, että kyseisellä moottorilla on ajettu yli 250tkm eikä jakopään kanssa ole ollut ongelmaa. Vanhempiin N47 moottoreihin tuota jakopäätä on saanut vaihdella aina -12 vuosimalliin asti.
                          E28 520i

                          Ex: E30 318, E34 525i, E36 323i, E30 316i, E46 320d, E39 530dA, E36 320i, E91 320d.

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1113
                            • suomi

                            #14
                            Löytyi ko
                            Last edited by arben; 02-04-2017, 17:59.

                            Comment

                            • arben
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1113
                              • suomi

                              #15
                              Löytyi jo
                              Last edited by arben; 02-04-2017, 18:00.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎