Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x 440i ohjelmoiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • assman
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 11
    • Helsinki

    F3x 440i ohjelmoiminen

    Toin juuri saksasta BMW 440i xd:n uudella B58 koneella varustettuna. Tiedustelin kyseisen moottorin ohjelmointia aikaisemmin käyttämästäni virityspajasta ja kuulemma tällä hetkellä niiden ohjelmoimiseksi ei ole työkalua millä saisi ECU:n luettua ja kirjoitettua.

    Markkinoilla on olemassa jonkinlainen erillinen mokkula, joka asennetaan eri antureiden väliin (http://www.burgertuning.com/B58_JB4_...nce_tuner.html), mutta tällaisista erillisbokseista, niiden toiminnasta tai niiden asentamisesta minulla ei ole mitään kokemuksia, joten se arvelluttaa.

    BMW performance kitillä saa n. 20hv lisää, mutta kitti maksaa tuhansia euroja putkistoineen, eikä ole mielestäni koeajoon pohjaten läheskään sen arvoinen.

    Osaako joku tällä foorumilla kertoa miten B58 koneeseen saa lisää potkua?
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17855
    • PKS

    #2
    Tuo JB4:hän on "defacto" standardi noissa E9x korisissa 335i ja ihan sama pätee F-sarjaan. Kunnon kamaa.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • assman
      Newbiemmer
      • Aug 2013
      • 11
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Dualfun View Post
      Tuo JB4:hän on "defacto" standardi noissa E9x korisissa 335i ja ihan sama pätee F-sarjaan. Kunnon kamaa.
      Tarvitseeko jotain tietokonenörtin taitoja, vai onko oikeasti plugplay?

      Comment

      • Smistik
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1130
        • Kanta-Häme

        #4
        Käy lukemassa 335i JB4 topicit niin ymmärrät mistä kyse. Itse koen, että jos virittää niin pitää tietää ja ymmärtää ainakin jollain tasolla mitä autolle tehty, vaikka ei itse säätäisikään. Tosin JB4:n pointti on just se säätämisen "helppous" ja voi tehdä kaiken käytännössä itse mobiililaitteella. En ole kokeillut ja tiedä kaikkea, mutta olen noi topicit seurannut mielenkiinnosta.

        Topic 2, mutta ekassa postauksessa linkki part 1:een:
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=347910


        Ja pistähän autosta kuvaa jos aiot ulkokuoreenkin tehdä muutoksia esim. jokapojan showroomiin tms Ei noita tällä palstalla paljon ole...
        Last edited by Smistik; 03-02-2017, 14:41.
        ex E91 320d käsiaskilla
        ex E46 330dat
        japski
        ranu

        ex E30 316i 4d

        Comment

        • assman
          Newbiemmer
          • Aug 2013
          • 11
          • Helsinki

          #5
          Kiitos vastauksesta - tuolla JB4 topic-haulla rupesi tosiaan löytymään ihan selkokielistä materiaalia!

          Auto on tosiaan nyt vakio m-sport 440ixd cabrio. Jos ei maahantuoja ole sellaista asiakkaalle jo toimittanut, niin kyseessä taitaa olla ensimmäinen moinen auto Suomen tieliikenteessä. BMW Suomella on yksi vastaava, jota kaikki autolehdetkin koeajaneet artikkeliaan varten, mutta se on takavetoinen.

          Autoon tulossa ainakin seuraavat modit

          - M performance putkisto carbon-ulostuloilla
          - M performance carbon/acantara sisusta
          - JB4 mokkula
          - Etupuskurin hiilikuitulippa (tosin mietinnässä vielä, että onko liian tuning)
          - Kevyet tummennukset kaikkiin sivulaseihin

          Eli kevättä kohti laitan myyntiin 440i putkiston, jalopuusisustan ja 18" twinspoke vanteet ½v vanhoilla Bridgestone potenza run flateilla (sis TPMS). Jos kiinnostaa, niin saa laittaa kyselyjä.

          Kuvassa aihio - alpineweiz Suomen talven ikikuralla kyllästettynä.
          Attached Files

          Comment

          • assman
            Newbiemmer
            • Aug 2013
            • 11
            • Helsinki

            #6
            JB4 asennettu. Asennukseen meni n. 45min, mutta oli lopulta helppo.

            Tuo oma 440i on avoauto ollen coupeta n. 200kg painavampi ja sen huomaa siinä, että kiihtyvyydestä on puuttunut se viimeisin terävyys. JB4 jälkeen ero on huomattava ja erityisesti ohituksissa vetoa riittää. Kesällä täytyy ottaa launch controlin kanssa 0-100 testi.

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              #7
              Showroom ehdottomasti pystyyn!! B58 -moottori ehdottomasti kiinnostaa.
              N54/N55 perheeseen siirtyminen ei tunnu enää vaihtoehdolta tämän tultua ulos.
              Hieno laitos 10/10p!!
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎