Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 320iA xDrive - "Kalkatus" moottorista

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 30Puimurisd
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 54
    • Vantaa

KKV jakoketjun kestoiästä

Comment

• artois
      Newbiemmer
      • Nov 2014
      • 24
      • Vantaa

Originally posted by -Lasse- View Post
      Se voi tietysti olla. On muuten jännästi hyvinkin paljon hiljaisempi nyt lämpimillä keleillä kuin kylmillä. Riippumatta ajetusta matkasta. Mistähän tämä voi johtua?

Paljonkos joni_t jakopääremppa maksoi? Vaihdettiinko öljypumpun ketju samalla? Paikallisesta merkkiliikkeestä annettiin alustava hinta-arvio pelkälle jakopäähommalle 4000e. Jostain olen lukenut, että olisi ennemminkin 2000-2500e paikkeilla?
      Meikäläisellä öljypumpun ketjun ujelluksesta johtunut ketjujen vaihto (molemmat ketjut ja rattaat) oli ~2500€, joka silloin meni jakoon siten että itselle jäi 1000€ maksettavaa vaikka olin toisena omistuspäivänäni äänen havainnut. Ei paljoa KKV:t auttanut ja heidänkin mielestään oli "kohtullinen" korjauskustannusten jako. Avainasia oli se että ensimmäinen omistaja ei ollut kertaakaan huoltanut autoa ajallaan vaan aina oli mennyt toleransseista yli, joten tehdas ei suostunut tulla pätkääkään vastaan kustannuksissa. Ja kyllä tästä väännettiin kuluttajansuojan kanssa mutta sieltä sanoivat että aina voi viedä tutkintaan, mutta prosessissa voi mennä helposti puoli vuotta, joudut maksamaan aluksi koko rempan itse, ja voi vielä käydä niin että se menee silti jakoon samalla suhteella.

Sittenhän meni pari viikkoa remontin jälkeen ja kone piti sellaista kalkatusta että moottori olisi kuulemma mennyt vaihtoon niin en enää jaksanut vääntää vaan otin toisen auton liikkeen valikoimasta ja kappas olikin viikon päästä bemari Lahdessa jossain toisessa liikkessä myynnissä pari kiloa halvemmalla hinnalla. Sen joku onnekas piruparka sai sillä kalkattavalla koneella, joka oli saanut koneenvaihtotuomion aikaisemmalta myyjäliikkeeltä.

Comment

• joni_t
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 108
        • Esbo

Se voi tietysti olla. On muuten jännästi hyvinkin paljon hiljaisempi nyt lämpimillä keleillä kuin kylmillä. Riippumatta ajetusta matkasta. Mistähän tämä voi johtua?

Paljonkos joni_t jakopääremppa maksoi? Vaihdettiinko öljypumpun ketju samalla? Paikallisesta merkkiliikkeestä annettiin alustava hinta-arvio pelkälle jakopäähommalle 4000e. Jostain olen lukenut, että olisi ennemminkin 2000-2500e paikkeilla?
        Meni GW 100% tällä kertaa. Autossa oli kaikki huollot tehty ajallaan. Aika selkeä valmistus/materiaalivirhe tuntuu olevan. Nyt täytyy kyllä kehua Laakkosta tämän osalta, että hoiti homman hienosti. Luulen että silläkin on tässä vaikutusta, että ketä tuon GW anomuksen laittaa menemään. Olen kuullut että Autokeskuksen tekemät menee useammin hylkyyn.

Remppa kesti 3 päivää. xDrive on työläämpi kun täytyy öljypohja saada auki ja edessä on jakolaatikko jne. Samalla vaihtui tosiaan öljypumpun ketju uuteen. Täytyy vain uskoa, että tuo N20 on äänekkäämpi kuin diesel versio.
        F30 320iA xDrive M-Sport Edition

Comment

• -Lasse-
          Newbiemmer
          • Feb 2018
          • 11
          • Lappeenranta

Originally posted by joni_t View Post
          Meni GW 100% tällä kertaa. Autossa oli kaikki huollot tehty ajallaan. Aika selkeä valmistus/materiaalivirhe tuntuu olevan. Nyt täytyy kyllä kehua Laakkosta tämän osalta, että hoiti homman hienosti. Luulen että silläkin on tässä vaikutusta, että ketä tuon GW anomuksen laittaa menemään. Olen kuullut että Autokeskuksen tekemät menee useammin hylkyyn.

Remppa kesti 3 päivää. xDrive on työläämpi kun täytyy öljypohja saada auki ja edessä on jakolaatikko jne. Samalla vaihtui tosiaan öljypumpun ketju uuteen. Täytyy vain uskoa, että tuo N20 on äänekkäämpi kuin diesel versio.
          Kuinkas kauan anomuksen laittamisesta kului hyväksyttyyn päätökseen? Menikö siis öljypumpun ketjukin vaihtoon ilman lisähintaa? Oliko venynyt? Paikallinen merkkiliike on myös siirtynyt Laakkosen omistukseen eli jotain mahdollisuutta voisi olla, että saavat hommat hoidettua järkevästi. Minkä kaupungin Laakkosen kanssa asiaa hoidit?
          BMW F31 320i xdrive -13

Comment

• joni_t
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 108
            • Esbo

Kuinkas kauan anomuksen laittamisesta kului hyväksyttyyn päätökseen? Menikö siis öljypumpun ketjukin vaihtoon ilman lisähintaa? Oliko venynyt? Paikallinen merkkiliike on myös siirtynyt Laakkosen omistukseen eli jotain mahdollisuutta voisi olla, että saavat hommat hoidettua järkevästi. Minkä kaupungin Laakkosen kanssa asiaa hoidit?
            Se päätös tuli parissa päivässä. Samalla vaihtu öljypumpun ketju.Ei tietoa mikä sen kunto oli, en saanut edes papereita mukaan vaihdetuista osista. Aiemmin autossa oli lievä viheltävä/ujeltava ääni, joka poistui remontin myötä.

Laita vaikka privaa jos jokin askarruttaa. Jos autosi on huollettu ajallaan ja asianmukaisesti, niin uskon että menee GW hakemus heittämällä läpi.

Comment

• -Lasse-
              Newbiemmer
              • Feb 2018
              • 11
              • Lappeenranta

Nyt on jakoketjuhomma viimeinkin tehty. Jakoketjun lisäksi todettiin, että öljypumpun ratas oli kulunut, joten sinnekin tuli uudet kilkkeet. Lisäksi rattinapit vaihdettiin vakionopeussäätimen virheilmoitusten vuoksi.

Loppujen lopuksi maksuhomma meni siten, että kun vein auton myyjäliikkeen ehdottamaan paikkaan (merkkiliike), niin minun ei tarvinnut maksaa mitään. Yrittävät sitten saada maahantuojalta jotain takaisin.

Josko tällä nyt uskaltaisi jonkin aikaa ajella. :think
              BMW F31 320i xdrive -13

Comment

• joni_t
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 108
                • Esbo

Nyt on jakoketjuhomma viimeinkin tehty. Jakoketjun lisäksi todettiin, että öljypumpun ratas oli kulunut, joten sinnekin tuli uudet kilkkeet. Lisäksi rattinapit vaihdettiin vakionopeussäätimen virheilmoitusten vuoksi.

Loppujen lopuksi maksuhomma meni siten, että kun vein auton myyjäliikkeen ehdottamaan paikkaan (merkkiliike), niin minun ei tarvinnut maksaa mitään. Yrittävät sitten saada maahantuojalta jotain takaisin.

Josko tällä nyt uskaltaisi jonkin aikaa ajella. :think
                Hyvä että homma selvis!

Mulla lähtee auto seuraavalle korjauskierrokselle. Pölläyttää hyvät siniset savut kun auto seissyt yön yli. Tuohon löyty suoraan heiltä ohjeistus ja vaihtavat turbon öljyletkun uuteen versioon, missä on takaiskuventtiili tms.

Tuokin on näitä N20 ominaisuuksia, joten suosittelen seuraamaan tilannetta.

Comment

• Gozilla
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 268
                  • Sipoo

Muutama juttu millä vähentää näitä N20 ongelmia, on puolittaa öljynvaihtoväli, ajaa automaatilla aina "Sport" asennolla ( varma tapa tuhota se jakopää jurnuttamalla D:llä 1200rpm kierroksilla pikkukonetta ) ja se viimeinen, älä kuormita konetta ennen kuin öljynlämpöviisari herää...
                  M135 F21 2013
                  320d X-drive E90 2009

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎