Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 320iA xDrive - "Kalkatus" moottorista
Collapse
X
-
Originally posted by -Lasse- View PostSe voi tietysti olla. On muuten jännästi hyvinkin paljon hiljaisempi nyt lämpimillä keleillä kuin kylmillä. Riippumatta ajetusta matkasta. Mistähän tämä voi johtua?
Paljonkos joni_t jakopääremppa maksoi? Vaihdettiinko öljypumpun ketju samalla? Paikallisesta merkkiliikkeestä annettiin alustava hinta-arvio pelkälle jakopäähommalle 4000e.Jostain olen lukenut, että olisi ennemminkin 2000-2500e paikkeilla?
Sittenhän meni pari viikkoa remontin jälkeen ja kone piti sellaista kalkatusta että moottori olisi kuulemma mennyt vaihtoon niin en enää jaksanut vääntää vaan otin toisen auton liikkeen valikoimasta ja kappas olikin viikon päästä bemari Lahdessa jossain toisessa liikkessä myynnissä pari kiloa halvemmalla hinnalla. Sen joku onnekas piruparka sai sillä kalkattavalla koneella, joka oli saanut koneenvaihtotuomion aikaisemmalta myyjäliikkeeltä.
Comment
-
-
Originally posted by -Lasse- View PostSe voi tietysti olla. On muuten jännästi hyvinkin paljon hiljaisempi nyt lämpimillä keleillä kuin kylmillä. Riippumatta ajetusta matkasta. Mistähän tämä voi johtua?
Paljonkos joni_t jakopääremppa maksoi? Vaihdettiinko öljypumpun ketju samalla? Paikallisesta merkkiliikkeestä annettiin alustava hinta-arvio pelkälle jakopäähommalle 4000e.Jostain olen lukenut, että olisi ennemminkin 2000-2500e paikkeilla?
Remppa kesti 3 päivää. xDrive on työläämpi kun täytyy öljypohja saada auki ja edessä on jakolaatikko jne. Samalla vaihtui tosiaan öljypumpun ketju uuteen. Täytyy vain uskoa, että tuo N20 on äänekkäämpi kuin diesel versio.F30 320iA xDrive M-Sport Edition
Comment
-
-
Originally posted by joni_t View PostMeni GW 100% tällä kertaa. Autossa oli kaikki huollot tehty ajallaan. Aika selkeä valmistus/materiaalivirhe tuntuu olevan. Nyt täytyy kyllä kehua Laakkosta tämän osalta, että hoiti homman hienosti. Luulen että silläkin on tässä vaikutusta, että ketä tuon GW anomuksen laittaa menemään. Olen kuullut että Autokeskuksen tekemät menee useammin hylkyyn.
Remppa kesti 3 päivää. xDrive on työläämpi kun täytyy öljypohja saada auki ja edessä on jakolaatikko jne. Samalla vaihtui tosiaan öljypumpun ketju uuteen. Täytyy vain uskoa, että tuo N20 on äänekkäämpi kuin diesel versio.BMW F31 320i xdrive -13
Comment
-
-
Originally posted by -Lasse- View PostKuinkas kauan anomuksen laittamisesta kului hyväksyttyyn päätökseen? Menikö siis öljypumpun ketjukin vaihtoon ilman lisähintaa? Oliko venynyt? Paikallinen merkkiliike on myös siirtynyt Laakkosen omistukseen eli jotain mahdollisuutta voisi olla, että saavat hommat hoidettua järkevästi. Minkä kaupungin Laakkosen kanssa asiaa hoidit?
Laita vaikka privaa jos jokin askarruttaa. Jos autosi on huollettu ajallaan ja asianmukaisesti, niin uskon että menee GW hakemus heittämällä läpi.F30 320iA xDrive M-Sport Edition
Comment
-
-
Nyt on jakoketjuhomma viimeinkin tehty. Jakoketjun lisäksi todettiin, että öljypumpun ratas oli kulunut, joten sinnekin tuli uudet kilkkeet. Lisäksi rattinapit vaihdettiin vakionopeussäätimen virheilmoitusten vuoksi.
Loppujen lopuksi maksuhomma meni siten, että kun vein auton myyjäliikkeen ehdottamaan paikkaan (merkkiliike), niin minun ei tarvinnut maksaa mitään. Yrittävät sitten saada maahantuojalta jotain takaisin.
Josko tällä nyt uskaltaisi jonkin aikaa ajella. :thinkBMW F31 320i xdrive -13
Comment
-
-
Originally posted by -Lasse- View PostNyt on jakoketjuhomma viimeinkin tehty. Jakoketjun lisäksi todettiin, että öljypumpun ratas oli kulunut, joten sinnekin tuli uudet kilkkeet. Lisäksi rattinapit vaihdettiin vakionopeussäätimen virheilmoitusten vuoksi.
Loppujen lopuksi maksuhomma meni siten, että kun vein auton myyjäliikkeen ehdottamaan paikkaan (merkkiliike), niin minun ei tarvinnut maksaa mitään. Yrittävät sitten saada maahantuojalta jotain takaisin.
Josko tällä nyt uskaltaisi jonkin aikaa ajella. :think
Mulla lähtee auto seuraavalle korjauskierrokselle. Pölläyttää hyvät siniset savut kun auto seissyt yön yli. Tuohon löyty suoraan heiltä ohjeistus ja vaihtavat turbon öljyletkun uuteen versioon, missä on takaiskuventtiili tms.
Tuokin on näitä N20 ominaisuuksia, joten suosittelen seuraamaan tilannetta.F30 320iA xDrive M-Sport Edition
Comment
-
-
Muutama juttu millä vähentää näitä N20 ongelmia, on puolittaa öljynvaihtoväli, ajaa automaatilla aina "Sport" asennolla ( varma tapa tuhota se jakopää jurnuttamalla D:llä 1200rpm kierroksilla pikkukonetta ) ja se viimeinen, älä kuormita konetta ennen kuin öljynlämpöviisari herää...M135 F21 2013
320d X-drive E90 2009
Comment
-
Comment