kottero on f31 330d 12/13 .valaistus halogeneilla,jotka olisi tarkoitus päivittää xenon/led valoihin,eli löytyisikö osaluetteloa hinnoila tai ilman?curvivaloja en tarvitse.
kottero on f31 330d 12/13 .valaistus halogeneilla,jotka olisi tarkoitus päivittää xenon/led valoihin,eli löytyisikö osaluetteloa hinnoila tai ilman?curvivaloja en tarvitse.
Kannattanee kysäistä myös sisarfoorumilta www.bmwforum.fi niin siellä voi myös olla ideoita.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
kottero on f31 330d 12/13 .valaistus halogeneilla,jotka olisi tarkoitus päivittää xenon/led valoihin,eli löytyisikö osaluetteloa hinnoila tai ilman?curvivaloja en tarvitse.
seppo 0500 489917
Moi, saitko tähän asiaan mitään valaistusta? Omassa F31:ssä myös halogeenit ja pitäis löytää jotain kirkkaampaa kusenväristen lyhtyjen tilalle.
Schmiedmanilla on jotain tarjolla ja netistä löysin ainakin:
Mutta onko jotain mitä pitäis huomioida? Meniskö nää katsastuksesta läpi?
aVe
Jos kiinnostaa, niin minulla on myynnissä bemarin alkuperäiset xenon umpiot. Vaihdoin omani adaptiivisiin, niin jäi ylimääräiseksi. Kuvia noista voi katsoa tuolta toiselta foorumilta: https://f30.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1368614
Noista sitten puuttuu ohjainmodulit, jotka ehdin jo myymään erikseen.
Taitaa tuo xenon retrofit olla niin kallis,että edullisempi vaihtaa auto jossa ne on valmiina.
Varmaan tarvitaan korkeus anturit, ajovalot,kaapelointi,koodaus...yms
Taitaa tuo xenon retrofit olla niin kallis,että edullisempi vaihtaa auto jossa ne on valmiina.
Varmaan tarvitaan korkeus anturit, ajovalot,kaapelointi,koodaus...yms
Jos tekee itse eli työlle ei laske hintaa, niin eipä tuossa oikein muita kuluja ole kuin umpiot moduleineen ja korkeusanturit. Sitten toki paljon työtä päälle, jotta saa kaiken toimimaan. Koodaus on käytännössä ilmaista vaikka hankkisi itse kaiken tarvittavan. Mutta työmäärä voi tosiaan olla sen verran mittava, että harvempi viitsii ryhtyä.
En tunne ohjeen kirjoittajaa muuta kuin foorumilta, mutta itse vaihdoin tavalliset xenonit adaptiivisiin onnistuneesti tuon ohjeen avulla. Toki itse selvisin vähällä, koska korkeusanturit ja johdotukset olivat jo olemassa.
Jos tekee itse eli työlle ei laske hintaa, niin eipä tuossa oikein muita kuluja ole kuin umpiot moduleineen ja korkeusanturit. Sitten toki paljon työtä päälle, jotta saa kaiken toimimaan. Koodaus on käytännössä ilmaista vaikka hankkisi itse kaiken tarvittavan. Mutta työmäärä voi tosiaan olla sen verran mittava, että harvempi viitsii ryhtyä.
En tunne ohjeen kirjoittajaa muuta kuin foorumilta, mutta itse vaihdoin tavalliset xenonit adaptiivisiin onnistuneesti tuon ohjeen avulla. Toki itse selvisin vähällä, koska korkeusanturit ja johdotukset olivat jo olemassa.
Niin, mulla tosiaan karvalakki-etuvalot ja vaikka valoja voi säätää manuaalisesti kabiinista niin niissä ei tod. näk. ole mitään korkeusantureita.
Eli ne tarvii, mutta mitä moduleja tarkemmin ottaen tarvitaan? Onko tietoa?
Itse mahdollisesri kokeilisin LED polttimoita halogeeniumpioihin. Pitkillä H7 valoilla olen kokeillut ja valoteho näyttää viereisiä xenoneita tehokkaammilta. Riippuu toki miten valokuvio osuu. Espoossa ehkä onnistuisi testaus.
Niin, mulla tosiaan karvalakki-etuvalot ja vaikka valoja voi säätää manuaalisesti kabiinista niin niissä ei tod. näk. ole mitään korkeusantureita.
Eli ne tarvii, mutta mitä moduleja tarkemmin ottaen tarvitaan? Onko tietoa?
aVe
Tuossa aiemmin linkkaamassani dokumentissa päivitetään halogeenivalot adaptiivisiin xenoneihin. Ihan samat moduulit tarvitaan myös "tavallisiin/passiivisiin" mutta Driver Control Module on eri riippuen onko adaptiiviset xenonit vai ei.
Jos kaikki osat onnistuu löytämään käytettynä, voi kaiken tarvittavan saada ehkä johonkin 1500€ pintaan. Ongelma on kuitenkin löytää moduuleja käytettynä, ainakaan järkevään hintaan. Itsekin sain metsästää adaptiivisia Driver Control Moduleita aina USA:sta asti. Sinne myös myin omat vanhat moduulini eli siellä tämä bemareiden modaus tuntuu olevan paljon yleisempää.
Comment