F3x N55 tehonlisäys ”boxilla”

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwee
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 188
    • 70820 Kuopio

    F3x N55 tehonlisäys ”boxilla”

    Onko foorumilla joku jo asennellut jotakin piggyback:iä (JB4 / Racechip / Dina / Bluespark yms.) tämän uudemman korisarjan N55 moottoriin? Minun kohdallani ECU:n uudelleen ohjelmointi ei ole vaihtoehtona ja sillä asiaa kyselen.

    Kahlasin kyllä kaikki N54/N55 x35i viritopicit läpi, mutta aina meni e9x koppaisten rassaamiseksi... tai sitten en osannut etsiä oikealla sanoilla.

    Eli haluaisin kuulla kokemuksia (joskus jakaa) noista bokseista ja niiden toimivuudesta VAIN F-sarjan 3.0 litraisissa bensoissa eli ei muiden koneiden kokemuksia tähän keskusteluun, kiitos.

    -Pete
    Ahdin määrää tahdin ja Minä suunnan!

    Ajossa:
    GT 335i xDrive M-Sport -14
    Z3 2,8i Coupe -99
    318i Cabriolet -91
    325itic taxi -89
  • uusis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2016
    • 192
    • finland

    #2
    Itsellä on jb4 kiinne.ihan hyvin toimii ja vetoja tulee lisää mutta ilman RE85 se vaan sitten nakuttaa aika hurjasti kun ahtoja nostetaan.joten jb4 98oct + RE85 20-40% mix ok.ja ripeä siittä tulee.en ole penkissä käynyt niin en varma mitä mahtaa tehoja olla mutta siellä 400hv hujakoilla.

    Comment

    • bmwee
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 188
      • 70820 Kuopio

      #3
      Okei, kiitos tiedosta.
      Itse olen kuumeisesti miettinyt juurikin JB4:sen ja RaceChip Ultimaten välillä, että kumpaanko päätyisin. Tärkeintä minulle olisi, että saisin ilman ongelmia ja luotettavasti hieman lisää voimaa.
      Luin jenkkifoorumeja ja siellä vähän jokaisessa paikassa ylistettiin JB4:sta. Löysin myös foorumin jossa RC Ultimate oli asennettu X5M/X6M:siin ja siellä sitä kovasti kehuttiin.
      Tuo Bluespark olisi hinnallisesti erittäin houkutteleva, mutta kun en oikein uskaltaisi testaajaksi alkaa...
      JB4:ssa olisi paljon lisäominaisuuksilla, mutta hinnallisesti aika paljon kalliimpi kuin RC. Jälkimmäinen kiinnostaisi erityisesti sen asennuksen ja poiston heppouden vuoksi. Lisäksi kännykällä ohjaus olisi RC Ultimate Connectissa plussaa.

      Entten tentten ja viikon päästä olen varmasti jo vähän viisaampi...ehkä. ��
      Last edited by bmwee; 28-10-2017, 23:59.
      Ahdin määrää tahdin ja Minä suunnan!

      Ajossa:
      GT 335i xDrive M-Sport -14
      Z3 2,8i Coupe -99
      318i Cabriolet -91
      325itic taxi -89

      Comment

      • uusis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2016
        • 192
        • finland

        #4
        Ei se jb4 asennus ja poisto mikään vaikea ole.en tunne RC niin en osaa sanoa mitään siittä vertausta.
        Jb4 saa ainakin läppärille hyvin mistä voit nähdä kaikkia arvoja ja muuttaa asetuksia + karttoja.ja ottaa logia jos kiinnostaa.
        Ja saa sen myös puhelimeen Bluetoothin kanssa.mutta mä käytän sitä USB kautta läppärillä ja Bms/jb4 omaa ohjelmaa.

        Comment

        • Hillamaasturi
          Newbiemmer
          • Aug 2017
          • 11
          • Järvenpää

          #5
          Itse laitoin Jb4:n.
          Erehdyin heti aluksi tilaamaan väärän PWG mallin vaikka olisin tarvinnnut EWG, oli tuo hukkaportti vaihtunut juuri muistaakseni 9/2013.
          Onnistuin softan päivityksellä muuttamaan tuon asetuksen, nyt on sitten reservissä pwg johdot konepellin alla piilossa...

          Seuraavaksi huomasin, että ilmansuodatin oli aika tukkoinen siis tilasin air intakin (burger..) tuli aika uskomattomat imuäänet.

          Sen jälkeen oli hankintalistalla downpipe tietenkin ilman kattia. Kappas autossa ei ollutkaan toista kattia eli katsastuksessa saattaa olla pari juttua, mutta onpa aika äänet varsinkin käynnistäessä kylmää konetta.

          Alkoholia en ole vielä uskaltanut tankata.

          Eihän tuossa ole mitään järkeä, mutta on ollut hauskoja kilometrejä takana.
          F34 335i xdrive
          Ex:F31 320i

          Comment

          • uusis
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2016
            • 192
            • finland

            #6
            kyllä sun on sitten katsastukseen vaihdettava se oem dp takaisin.F sarjan N55 ainoa katti on dp sisällä.

            Comment

            • uusis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2016
              • 192
              • finland

              #7
              eikä siinä RE85 mitään ihmeellistä uskaltamista tarvitse olla.kunhan pitää mixin siedettävänä että polttoaine pumppu ei kyykkää.
              map5 vaan päälle ja antaa palaa.paremmin nämä toimii viinan kanssa kun ilman.

              Comment

              • Hillamaasturi
                Newbiemmer
                • Aug 2017
                • 11
                • Järvenpää

                #8
                Jep pitää se katti vaihtaa ennen leimaa.

                Paljonkohan tuo N55 mahtaa kestää viinaa ilman muutoksia alle 30% ?
                Pitänee hankkia isompi välijäähdytin leiman jälkeen.
                Map 5:lla ajellaan.

                Pitäisi saada tuohon Jb:hen liitettyä puhelin (Oneplus3). Mutta en raaskinut sijoittaa bluetooth mokkulaan vaan tilasin usb kaapelin ja siihen jatkon uros-uros niin saisin siihen liitettyä puhelimen latausjohdon, onkohan aivan kuolleena syntynyt idea?
                F34 335i xdrive
                Ex:F31 320i

                Comment

                • uusis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2016
                  • 192
                  • finland

                  #9
                  ainakin sen 30% kestää.40% olen myös kokeillut ja hyvin tuntu pelaavan.en vaan ole ottanut logia 40 mixillä niin en osaa sanoa kuinka tiukilla se pumppu oli.
                  välijäähy jää näissä kyllä pieneksi kun tehoja ja ahtoja nostaa

                  Comment

                  • bmwee
                    Bimmer Rookie
                    • May 2003
                    • 188
                    • 70820 Kuopio

                    #10
                    No niin eli löytyyhän niitä käyttäjäkokemuksia.

                    Minä päädyin sitten kuitenkin RC Ultimate Connectiin eli bluetooth yhteydellä olevaan versioon. Kännykällä pääsee lähinnä vain vaihtamaan kolmen eri esiasetetun moden välillä ja voi määritellä kuinka kauan se antaa moottorin lämmetä ennen kuin boksi ”kytkeytyy päälle”. Boksin sisällä on myös parit potikat joita säätämällä voi hiplailla softaa hieman mieleisemmäksi. Päivitykset softaan tulee puhelimen appsin kautta.

                    Näyttää olevan toi kampe tarjouksessa heidän omilla sivuilla. Lisäksi löysin alennuskoodin jolla sain -10% lisäalennuksen. Oli sen verran topakasti ostohousut jalassa, että tilasin samalla paremman puoliskon TDI Tiguaniin RC Pro2 boxin. 👻

                    Eli nyt vaan odottelen paketin saapumista ja että pääsen sitä testaamaan.
                    Ahdin määrää tahdin ja Minä suunnan!

                    Ajossa:
                    GT 335i xDrive M-Sport -14
                    Z3 2,8i Coupe -99
                    318i Cabriolet -91
                    325itic taxi -89

                    Comment

                    • bmwee
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 188
                      • 70820 Kuopio

                      #11
                      Mielenkiintoinen oli ensimmäinen havainto kun paketin avasin eli BMW:n ohjeet tuli väärillä VW/Audin RANSKANKIELISILLÄ asennusohjeilla. Pyysin uudet sähköpostilla ja sieltä ne sitten tulikin nopeasti ja pääsin asennushommiin... ensin tohinoissani katsoin, että liittimet on väärät, mutta eipäs ne olleetkaan vaan sinne ne meni vaikka hieman erillaiset olivatkin. Ei muuta kuin bluetooth softan asennus kännykkään ja asetykset kohdilleen. Hommat alkoi pelittää hetimiten ja ampasin heti pienelle testilenkille.

                      Nyt on 20km testattu ja jotain siellä tapahtui... noiden kilometrien pohjalta en osaa sanoa mitään muuta kuin kyllä se vaan liukkaasti poistuu paikalta. ��
                      Last edited by bmwee; 07-11-2017, 23:03.
                      Ahdin määrää tahdin ja Minä suunnan!

                      Ajossa:
                      GT 335i xDrive M-Sport -14
                      Z3 2,8i Coupe -99
                      318i Cabriolet -91
                      325itic taxi -89

                      Comment

                      • Jantsade
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 22
                        • Vihti

                        #12
                        Originally posted by bmwee View Post
                        Mielenkiintoinen oli ensimmäinen havainto kun paketin avasin eli BMW:n ohjeet tuli väärillä VW/Audin RANSKANKIELISILLÄ asennusohjeilla. Pyysin uudet sähköpostilla ja sieltä ne sitten tulikin nopeasti ja pääsin asennushommiin... ensin tohinoissani katsoin, että liittimet on väärät, mutta eipäs ne olleetkaan vaan sinne ne meni vaikka hieman erillaiset olivatkin. Ei muuta kuin bluetooth softan asennus kännykkään ja asetykset kohdilleen. Hommat alkoi pelittää hetimiten ja ampasin heti pienelle testilenkille.

                        Nyt on 20km testattu ja jotain siellä tapahtui... noiden kilometrien pohjalta en osaa sanoa mitään muuta kuin kyllä se vaan liukkaasti poistuu paikalta. ��
                        Täällä mennään f11 535i jb4+VRSF DP ja BMS vapari. Harmillisesti kaikki tavarat saatiin kiinni kun nastat alla,ei oikein halua pitoa saada eikä oikeen pahemmin nyt kehtaa jatkuvasti testailla ettei nastat jää heti tiehen mutta tulipahan kyllä vetoja!

                        Harmillisesti about 3viikkoa jb4 asennuksen jälkeen+kylmät kelit niin alkoi akkuherjaa tulemaan tauluun. Hetken jenkki-forumeja selailin ja siellä on ilmeisesti myös ollut vähän ongelmia. No,vaihdoin akun viime viikolla kun orkkis akku ollut kiinni ja silti sieltä lävähti uudestaan seuraavana aamuna akkuherja. En tiedä onko sattumaa että jb4 asennuksen jälkeen sitä on alkanut tulemaan,voi olla että jokin muu sielä "kuluttelee" yön aikana. Tai sit nää on näitä henkimaailman juttuja,tänään kun pääsi liikkeelle ilman mitään ilmoituksia
                        BMW G30 530e

                        Ex: BMW F11 M550d Volvo S90 T8 R-Desing Volvo s60 T6 Polestar -17, BMW F13 640d M-Sport, F30 330d M-Sport, F11 535i M-Sport, MB s204, Audi A4 Avant, Volvo S40 T5, Volvo S40.

                        Comment

                        • uusis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2016
                          • 192
                          • finland

                          #13
                          Käynnistitkö auton tai ajoiko sillä nyt akun vaihdon jälkeen vai vasta seuraavana aamuna?

                          Comment

                          Working...
                          X