Announcement

Collapse
No announcement yet.

F36 hankinnan harkintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ozzy #69#
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1637
    • Pirkanmaa

    F36 hankinnan harkintaa

    Tuollaiseen 4-sarjan gran coupeen on silmä mieltynyt sen verran että alkaa oleen aiheellista kysellä millaisella tekniikalla tuollainen olisi järkevintä hankkia?
    Missä vähiten tyyppivikoja?

    Bensakoneet siis kysymyksessä kun kilometrejä tulee alle 10 000km vuodessa. Ilmeisesti ohjelmoimalla noista pienimmistäkin saa ihan mukavasti tehoja?
    Kertokaapa kokemuksianne.
    G20 330e M-Sport sunset orange
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2856
    • Tampere

    #2
    Mulla oli syyskuussa Italian reissulla vuokra-autona 418d grand coupe, se oli ainakin niin nuhainen että ei mitään järkeä. Italian tiukoissa keskustoissa myös melko iso. Kunnon moottori alle niin varmasti on hyvä maantiepeli.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Ozzy #69#
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1637
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by böntti View Post
      Mulla oli syyskuussa Italian reissulla vuokra-autona 418d grand coupe, se oli ainakin niin nuhainen että ei mitään järkeä. Italian tiukoissa keskustoissa myös melko iso. Kunnon moottori alle niin varmasti on hyvä maantiepeli.
      Ok. No se dieseli ei ole vaihtoehto.

      Näyttäisi alkupää olevan N20B20 ja ilmeisesti jakopää ongelmia?
      Myöhemmin tullut sitten B48B20, joka ilmeisesti parempi?

      Saisihan sitä tietty N55:lläkin...
      G20 330e M-Sport sunset orange

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2856
        • Tampere

        #4
        Niin no samalla tavalla se liikkui bensalla ja dieselillä, jos tehoa on saman verran. Pointtina siis että 150hv on todella vähän tuohon koriin. N55 toki olisi se pelimiehen valinta
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3820
          • Nokia

          #5
          28i/30i on olennaisesti ripeämpi ja vääntävämpi kuin 20i. 20i:lläkin toki pärjää, mutta se tehokkaampi tuo mukavaa herkkyyttä autoon. 35i/40i sitten vielä omalla tasollaan.
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

          ex. 53*BMW

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2079
            • Naantali

            #6
            Originally posted by Ozzy #69# View Post
            Ok. No se dieseli ei ole vaihtoehto.

            Näyttäisi alkupää olevan N20B20 ja ilmeisesti jakopää ongelmia?
            Myöhemmin tullut sitten B48B20, joka ilmeisesti parempi?

            Saisihan sitä tietty N55:lläkin...
            Vaikka se diesel ei ole vaihtoehto, kannattaa vertailun vuoksi käydä edes kokeilemassa 6 dieseliä. Tulet yllättymään ja varsinkin ohjelmoituna
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • kooma
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1016
              • Pikis

              #7
              Kutosdiesel on kyllä mainio käyttöauton moottori, löylyä on just siellä alueella mitä tulee käytettyä. Mulla on nyt F36 B47 koneella eli 190hv nelosdiesel, sitä ennen oli F30 N55 eli 306 hv kutosbensa. Tämän nykyisen kone ei ollut mitenkään ykkösvaihtoehto mutta halusin webaston ja muutaman muun tietyn varusteen niin jostain oli pakko tinkiä. Kyllä tälläkin normiajot menee ja onpahan taas pitkästä aikaa auto jolla voi ajella liikenteessä kaasu pohjassa
              Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

              Comment

              • 4llu-
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1045
                • Esbo

                #8
                Itsellä kokemuksia nyt vain F32, mutta F20 jälkeen ei voi kuin kehua kaikin tavoin. Yleinen laadun tunne eriluokkaa kuin ykkössarjalaisessa, myös rengasmelu tuntuu olemattomalta tuon ykkösen jälkeen, vaikkei tämä nelonen nyt tietenkään minkään seiskan tasolle siinä pääse. Meno pirun mukavaa kun on aktiivialusta, ja autossa viihtyy muutenkin paremmin kun on hyvillä herkuilla.

                Pikkukoneista en osaa sanoa, mutta itsellä ollut N55 ja nyt nelonen N57 moottorilla, ja kummatkin aivan mahtavia koneita, voimaa löytyy ja eteneminen on erittäin vaivatonta molemmilla moottoreilla, toki N55 äänimaailma tuo vielä kirsikan kakun päälle.

                Jos itsellä ei tulisi niin paljon ajoa kun nyt tulee, niin olisi valintani ehdottomasti 435i
                Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                Suzuki GSX-R 1000 -07

                Ex. M140i -17
                Ex. 430D -14
                Ex. F20 M135i -15

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3446
                  • Janakkala

                  #9
                  Autohan on hyvin pitkälti teknisesti sama kuin F30. Nyrkkisääntönä ei täysin varmoja moottoreita enään olekkaan.
                  Kaikkiin tulee jotakin kun riittävästi ajetaan ja foorumia luetaan. Minun mielestäni käyttöautoon "järkevin" valinta olisi N20.
                  Toki jos budjetti riittää niin miksipä ei uudempaa B48.
                  Kyllähän N20 on ollut noita ketjuvikoja mutta ei BMW ole vielä onnistunut tekemään yhtäkään moottoria jossa niitä ei olisi.
                  Ja ketjun lisäksi on ollut ujeltavia öljypumppumoduleita.
                  Hankinnasta tekee turvallisempaa kun ostat auton liikkeestä mahd pienellä ajokilometrimäärällä.
                  Mikäli siihen jotain ilmaantuisi tai olisi jo orastavaa ketju/öljypumppu vikaa niin autoliike varmastikkin osallistuu kuluihin.
                  Ja eihän tuollaisen bensa koneen ketjun vaihto nyt niin älyttömän kallis ole, niin sen pelossa ei kannata autoa jättää ostamatta.
                  Tuossa jokunen kuva viime viikolta 428i jakopää/öljypumppu remontista:


                  N20 by Bemu Expert, on Flickr

                  N20 by Bemu Expert, on Flickr

                  N20 by Bemu Expert, on Flickr
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • 4llu-
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1045
                    • Esbo

                    #10
                    Originally posted by Spetke View Post
                    Autohan on hyvin pitkälti teknisesti sama kuin F30. Nyrkkisääntönä ei täysin varmoja moottoreita enään olekkaan.
                    Kaikkiin tulee jotakin kun riittävästi ajetaan ja foorumia luetaan. Minun mielestäni käyttöautoon "järkevin" valinta olisi N20.
                    Toki jos budjetti riittää niin miksipä ei uudempaa B48.
                    Kyllähän N20 on ollut noita ketjuvikoja mutta ei BMW ole vielä onnistunut tekemään yhtäkään moottoria jossa niitä ei olisi.
                    Ja ketjun lisäksi on ollut ujeltavia öljypumppumoduleita.
                    Hankinnasta tekee turvallisempaa kun ostat auton liikkeestä mahd pienellä ajokilometrimäärällä.
                    Mikäli siihen jotain ilmaantuisi tai olisi jo orastavaa ketju/öljypumppu vikaa niin autoliike varmastikkin osallistuu kuluihin.
                    Ja eihän tuollaisen bensa koneen ketjun vaihto nyt niin älyttömän kallis ole, niin sen pelossa ei kannata autoa jättää ostamatta.
                    Tuossa jokunen kuva viime viikolta 428i jakopää/öljypumppu remontista:


                    N20 by Bemu Expert, on Flickr

                    N20 by Bemu Expert, on Flickr

                    N20 by Bemu Expert, on Flickr
                    Hieman OT mutta, oletko havainnut näiden N55 moottoreissa vielä mitään vikoja? Ainakaan omiin korviin ei ole kantautunut yhden ainutta ”tyyppivikaa” :think
                    Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                    Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                    Suzuki GSX-R 1000 -07

                    Ex. M140i -17
                    Ex. 430D -14
                    Ex. F20 M135i -15

                    Comment

                    • kooma
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1016
                      • Pikis

                      #11
                      Silloin kun itsellä oli N55 niin tuli seurattua ulkomaan foorumeita kun siellä niitä on hiukan enempi kuin täällä... Ainoa selkeä tyyppivika lienee alkuperäisen muovisen imusarjan puoleisen ahtoputken halkeaminen. Koneita kyllä ihmisillä hajoaa mutta syyt sekalaisia. Jakopään hajoamisesta en muista lukeneeni kertaakaan.
                      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                      Comment

                      • Ozzy #69#
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1637
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Tomi T View Post
                        28i/30i on olennaisesti ripeämpi ja vääntävämpi kuin 20i. 20i:lläkin toki pärjää, mutta se tehokkaampi tuo mukavaa herkkyyttä autoon. 35i/40i sitten vielä omalla tasollaan.
                        Kokeiltu nyt 28i ja se liikkui ainakin ihan kelvollisesti käyttöautoksi.

                        Originally posted by Spetke View Post
                        Autohan on hyvin pitkälti teknisesti sama kuin F30. Nyrkkisääntönä ei täysin varmoja moottoreita enään olekkaan.
                        Kaikkiin tulee jotakin kun riittävästi ajetaan ja foorumia luetaan. Minun mielestäni käyttöautoon "järkevin" valinta olisi N20.
                        Toki jos budjetti riittää niin miksipä ei uudempaa B48.
                        Kyllähän N20 on ollut noita ketjuvikoja mutta ei BMW ole vielä onnistunut tekemään yhtäkään moottoria jossa niitä ei olisi.
                        Ja ketjun lisäksi on ollut ujeltavia öljypumppumoduleita.
                        Hankinnasta tekee turvallisempaa kun ostat auton liikkeestä mahd pienellä ajokilometrimäärällä.
                        Mikäli siihen jotain ilmaantuisi tai olisi jo orastavaa ketju/öljypumppu vikaa niin autoliike varmastikkin osallistuu kuluihin.
                        Ja eihän tuollaisen bensa koneen ketjun vaihto nyt niin älyttömän kallis ole, niin sen pelossa ei kannata autoa jättää ostamatta.
                        Tuossa jokunen kuva viime viikolta 428i jakopää/öljypumppu remontista.

                        Näinhän se on. Missä hinnoissa tuollaisen N20 moottorin jakopääremontti liikkuu?
                        G20 330e M-Sport sunset orange

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          #13
                          Itsellä n20 koneisena 2016 vuoden 20i xdrive msport, eikä kyllä voi moittia. Jb4 kanssa 28i vakio jää kyllä nätisti taakse. Koneissahan ei aikuisten oikeasti ole lähes mitään eroa ja tehoero on ohjelmallinen. Ajettu nyt vajaa 80tkm eikä mitään ongelmia ole ollut. Joudun tästä haikeasti varmaan kohta luopumaan kun jonkun mielestä on kiva tehdä koko ajan lisää lapsia. Laita privaa jos tällainen kiinnostaa enemmänkin. Premium selection takuutakin vielä jäljellä.
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • Ozzy #69#
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1637
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by AlpinWeiss View Post
                            Itsellä n20 koneisena 2016 vuoden 20i xdrive msport, eikä kyllä voi moittia. Jb4 kanssa 28i vakio jää kyllä nätisti taakse. Koneissahan ei aikuisten oikeasti ole lähes mitään eroa ja tehoero on ohjelmallinen. Ajettu nyt vajaa 80tkm eikä mitään ongelmia ole ollut. Joudun tästä haikeasti varmaan kohta luopumaan kun jonkun mielestä on kiva tehdä koko ajan lisää lapsia. Laita privaa jos tällainen kiinnostaa enemmänkin. Premium selection takuutakin vielä jäljellä.
                            Mahdollisesti kiinnostaisi juu. Tosin ajattelin itselle ihan perus takavetona. Omasta täytyisi tietenkin ensin päästä eroon.
                            G20 330e M-Sport sunset orange

                            Comment

                            • AlpinWeiss
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 927
                              • West coast

                              #15
                              Originally posted by Ozzy #69# View Post
                              Mahdollisesti kiinnostaisi juu. Tosin ajattelin itselle ihan perus takavetona. Omasta täytyisi tietenkin ensin päästä eroon.

                              Juu eipä tuon kanssa nyt mikään kiire ole vielä. Itsellä muuten ensimmäinen neliveto tämä ja nyt tuntuu että pelkkä takaveto ei enää kyllä riittäisi. Eli todella positiivinen yllätys. Tämä xdrive kun on kuitenkin sellainen takavetomainen ajaa toisin kuin vaikka Quattro joka puskee.
                              MBCLK240 -02
                              E36 318 -93
                              E46 320 Ci -01
                              E46 330 CiA -01
                              E60 520i -04
                              E93 325i -07
                              F36 420xi -16

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎