Moro, elikkäs tämmöinen auto harkinnassa ja kiinnostaisi tietää kokemuksia ja mielipiteitä autosta. Tämähän on turboahdetulla neloskoneella, onko mitä tyyppivikoja millainen ajettava jne.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 328ia F30 harkinnassa
Collapse
X
-
Originally posted by Bayerne91 View PostMoro, elikkäs tämmöinen auto harkinnassa ja kiinnostaisi tietää kokemuksia ja mielipiteitä autosta. Tämähän on turboahdetulla neloskoneella, onko mitä tyyppivikoja millainen ajettava jne.
Ei välttämättä koeajolla heti tunnu,mutta viikon/parin päästä kun istuu vaikka 3000e mondeoon,niin ei helv...
Jos vähänkin rahat riittää,niin 335i:nen on kyllä jo eri peli,voi saada halvalla,kun ei mihinkään ne tunnu liikkuvan.
Sama ääniongelma,mutta moottoriäänet tuokin enemmän hymyä sitten,kun ei heinäsirkka hypi pellinalla.
-
-
328 on valitettavan harvinainen tapaus, itsekin sitä aikanaan teki mieli, mutta vähäinen tarjonta käytetyissä ja toisaalta taas kova hintaero veivät väkisin vähäväkisempään perusversioon. Perusmoottori on sama, eroja taisi olla mm. männissä, voimansiirrossa jne eli perusauto on sama. Tällöin nyt päättyvän F3x:n tuotannon aikana ilmenneitä perusvikoja on tiedossa varmasti kattava luettelo täälläkin.
Muutama lyhyt koeajo 328:lla ei omalla kohdalla riittänyt selventämään eroja arkiajossa, mutta kyllähän 184hv vs. 245hv tuntuu, 0-100km/h 5.9s on sama kuin E34 M5 3.8:lla..ja 8-vaihteinen automaattilaatikko suoriutuu tuosta helposti joka ikinen kerta kun taas M5:lla vaaditaan jo ns. kepitystaitoa.
320 v 328 (330) hintaero oli n. 10k€, tämä osaltaan selitti miksi ei tullut ruksittua lisähevosvoimia. Varustellullakin on merkitystä, Nettiautossa on ollut muutamakin 328 tarjolla pitkään ja kun ihmetellyt syytä, niin silmille pamahtaa ruma kuva normipenkeistä ja ääriniukasta varustelusta. Mieluummin über-varusteltu 320 kuin spartalainen 328.
F30 on ihan OK kokonaisuutena, jos löytyy 328i valintapreferenssien omien mukaisesti, niin sehän on kuin se sokeri pohjalla. Mutta jos ei löydy, niin 320i on varsin hyvä valinta.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Varmasti samat öljypumpun ratasvaivat vaivaa kuten pikkuveljeäänkin 320i:tä.
Eli jakopää + öljypumpun ketju/ratas jumppaa siinä tilanteessa tiedossa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostVarmasti samat öljypumpun ratasvaivat vaivaa kuten pikkuveljeäänkin 320i:tä.
Eli jakopää + öljypumpun ketju/ratas jumppaa siinä tilanteessa tiedossa.
Muuten 328 ollut ihan kiva peli. Lohkolämmitintä autoon ei saa johtuen komposiitti öljypohjasta. Tuo ehkä pieni miinus. Automaatti on todella hyvä, mutta oppii taajama ajossa huonoille tavoille. Kaasuun ei vastaa ja pitää liian isoa vaihdetta kun hivuttaa risteykseen.
Äänieristys on omasta mielestä ihan nykyautojen tasolla eikä ole tullut ainakaan itselle ylimääräisiä räminöitä vanhetessa. Nyt olen ajellut f30 yhtä pitkään kun e90 ja kyllä e90 kanssa sai olla pajalla aika usein vanoksen antureita ja kaiken maailman rattilukon höpöjuttujen takia. Itseä tuollaiset vituttaa suunnattomasti. Aika kortilla ja turhat huollossa juoksemiset on ärsytys.
Omaa autoa rassaa todella vaikea renkaiden tasapainotus. Nyt kesä ja talvirenkaat on kunnossa, mutta molempien kanssa oli sellainen ruljanssi saada ne tasapainoon että meinasi usko mennä. Roadforce laite ja osaava ihminen sai nuo tärinättömiksi. Tästä voi lukea ainakin ulkomaan foorumeilta paljon.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostJuu tämä on hiljainen tieto joka tuntuu pysyvän alueilla joilla ostovoima parempi. Öljypumpun moduleita mennyt "paljon". myös omastani meni. Normaali bemarihuollot ei ole kuullukaan ja espoossa laakkonen osaa puhelimessa sanoa vian heti ja myös suoraan hinnan. goodwillia ei ole eikä tule touhutonni ja satu päälle maksaa tuo. Ei mikään kauheen kallis. Hinta ei itseä niinkään haitannut, mutta se että bemari pyyhkii persettä asiakkailla hiukan kalvo mieltä kun kyseessä on aika selvä valmistevika. omasta meni 70tkm kohdalla tuo.
Muuten 328 ollut ihan kiva peli. Lohkolämmitintä autoon ei saa johtuen komposiitti öljypohjasta. Tuo ehkä pieni miinus. Automaatti on todella hyvä, mutta oppii taajama ajossa huonoille tavoille. Kaasuun ei vastaa ja pitää liian isoa vaihdetta kun hivuttaa risteykseen.
Äänieristys on omasta mielestä ihan nykyautojen tasolla eikä ole tullut ainakaan itselle ylimääräisiä räminöitä vanhetessa. Nyt olen ajellut f30 yhtä pitkään kun e90 ja kyllä e90 kanssa sai olla pajalla aika usein vanoksen antureita ja kaiken maailman rattilukon höpöjuttujen takia. Itseä tuollaiset vituttaa suunnattomasti. Aika kortilla ja turhat huollossa juoksemiset on ärsytys.
Omaa autoa rassaa todella vaikea renkaiden tasapainotus. Nyt kesä ja talvirenkaat on kunnossa, mutta molempien kanssa oli sellainen ruljanssi saada ne tasapainoon että meinasi usko mennä. Roadforce laite ja osaava ihminen sai nuo tärinättömiksi. Tästä voi lukea ainakin ulkomaan foorumeilta paljon.
Äänieristys on riittävä, muttei hyvä. Jos vertaa uuteen vitossarjaan (G30), niin onhan siinä kyllä hurja ero sekä sisustuksen laadussa että äänieristyksessä. Ehkäpä myös uusi kolmossarja (G20) on sitten laadukkaampi näiden seikkojen osalta?
Omassani on letkulämppäri kiertovesipumpulla ja se lämmittää veden ~40 asteiseksi OBD:llä / salavalikosta katsoen. Eli sellaisen asennus kyllä onnistuu ja lienee suositeltavaa ketjuvammojen välttämiseksi. Vaihteiston oppivuus ruuhkassa ja kaupungissa ajaessa on kyllä omassakin ongelmana ja sitten jurnuttelee kierrokset 1100-1400 rpm tienolla, mikä on liian vähän mielestäni ketjun ja voimansiirron kestävyyden kannalta.
Itsellä samat kokemukset E90:stä. Minulla oli -06 318i ja myydessä oli 144tkm taulussa. Rattitolppa olisi pitänyt vaihtaa hajoamassa olevan rattilukon takia ja se olisi ollut kallis vika korjata. DSC anturi (kiihtyvyysanturi penkin alla) meni myös sököksi ja se oli pakko vaihtaa, jarrujen jakotukki meni samalla. Moottorin ja vaihteiston välinen tiiviste piti vaihtaa vaihteistoöljyvuodon takia ja samoin alipainepumpun tiiviste. Myös takajarruja joutui herkistämään ja raidetangon ulomman pään vaihtamaan. Sitten oli mysteerivikoja joita ei koskaan korjattu, kuten tahmeat startit (käynnistyi kyllä aina, mutta kuulosti vaivalloiselta), ykkönen ei aina tahtonut mennä päälle (manuaali), koneesta kuului oikeasti kova räminä vedätettäessä (todennäköisesti kuulemma hihnankiristin). Tuohon nähden tämä F30 on huikea parannus kaikinpuolin, koska kilometrejä on jo enemmän kuin useimpien vikojen ilmaantuessa edelliseen ja tosiaan vielä ei ole joutunut edes yhtäkään polttimoa vaihtamaan. Paitsi itse asiassa noin kuukausi sitten tuli kyllä takaisinkutsukirje ohjaustehostimen pulttien tarkastuksesta ja vaihtamisesta. Tämän ajattelin tehdä seuraavassa öljynvaihdossa eli vielä en tiedä onko pulteissa mitään vikaa minun kohdalla.
Pitkä tarina, mutta sanoisin ketjun aloittajan kysymykseen, että anna mennä vaan, jos sopiva yksilö löytyy. Ainoa huononnus edeltäjään on sähköinen ohjaustehostus ja sen tuoma tunnottomuus ohjaukseen. Ajettavuus perusalustalla on mukavuuspainotteinen eli pintapehmeä. Mukulakivillä on mukavaa menoa. Tuon huono puoli on sitten siinä, että kovaa ajettaessa mutkiin auto tuntuu "leijailevan" eikä käänny terävästi. Makuasia onko tämä hyvä vai huono asia. Itse olen harkinnut kokonaan uutta alustasarjaa ja samalla lisäisi camberia, mikä vähentää puskemista. Tämä sitten toki vie mukavuutta eli kaikkea ei voi saada. Msport ja/tai adaptiivista alustaa en ole päässyt kokeilemaan, että millainen se olisi ajaa. Adaptiivista ohjausta kokeilin, enkä tykännyt. Se tuntui liian tehostetulta eikä siinä ollut mitään tuntoa. Oma perusohjaus tuntuu loogisemmalta (= käyttäytyy enemmän kuin hydraulinen ohjaustehostus).Last edited by kobluna; 21-01-2019, 14:32.
Comment
-
Comment