Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 purkaa akkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaismat
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 139
    • kuopio

    #16
    Nyt aukes kontti kun kunnon laturilla työnsin virtaa konehuoneesta ja akun navat irti.
    Kiitos vinkistä.

    Comment

    • kobluna
      Bimmer Rookie
      • Oct 2018
      • 140
      • Espoo

      #17
      Kontin hätäavauskahva löytyy vain jenkkimalleista. Kuulostaa, että kaismat:lla on akku sökönä, mutta comfort access kahva(t) voi myös olla oikosulussa. Melko yleinen vika nimittäin kahvan oikosulku, joka sitten purkaa akun.

      Comment

      • kaismat
        Bimmer Rookie
        • Dec 2014
        • 139
        • kuopio

        #18
        Nonni. Akku vaihdettu uuteen ja käytin autosähköhiralla autoa valohoidossa. Ei kuulemma pura akkua mihinkään.
        Tänä aamuna taas akun kuva mittaristossa.
        Mitähän tuon kanssa tekis?
        Jos otan tuon avaimettoman kulun sulakkeen irti, niin toimiiko kuitenkin keskuslukko normaalisti?
        Olisko kuopiossa ketään, joka ymmärtäs nuista sähköistä?

        Comment

        • kaismat
          Bimmer Rookie
          • Dec 2014
          • 139
          • kuopio

          #19
          Originally posted by kobluna View Post
          Kontin hätäavauskahva löytyy vain jenkkimalleista. Kuulostaa, että kaismat:lla on akku sökönä, mutta comfort access kahva(t) voi myös olla oikosulussa. Melko yleinen vika nimittäin kahvan oikosulku, joka sitten purkaa akun.
          Jos nuo kahvat on oikosulussa niin voiko ne silti toimia normaalisti?

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            #20
            Originally posted by kaismat View Post
            Nonni. Akku vaihdettu uuteen ja käytin autosähköhiralla autoa valohoidossa. Ei kuulemma pura akkua mihinkään.
            Tänä aamuna taas akun kuva mittaristossa.
            Mitähän tuon kanssa tekis?
            Jos otan tuon avaimettoman kulun sulakkeen irti, niin toimiiko kuitenkin keskuslukko normaalisti?
            Olisko kuopiossa ketään, joka ymmärtäs nuista sähköistä?
            Tuosta pitää mitata lepovirran kulutus. Auto tekee myös itse sitä jatkuvasti akun navassa olevalla IBS-kaapelilla. Jos ylimääräistä virtaa kuluu niin tällöin siitä jää vikakoodi. Joissain tapauksissa merkkikohtaisellatesterillä pystyy näkemään mikä virtaa on kuluttanut. Samoin merkkitesterillä, joka on tässä tapauksessa ISTA pystyy tekemään energiadiagnoosin autoon. Joten nyt jonkun foorumilaisen puheille joka voi tehdä tämän sinulle, näitä testereitä löytyy harrastajilta.

            Toinen vaihtoehto on tutkia itse lepovirran kulutusta. Tällöin pitää omistaa yleismittari ja tietää mitä tekee. Tuossa ohjeet mittaamista varten.



            Toki pelkkä toteaminen ei riitä vaan sitten pitää jatkaa tutkimista eteenpäin että mikä sitä kuluttaa. Mielestäni tuo yhden sulakkeen irroitus testiksi olisi hyvinkin helppo keino jos ilmoitus tulee joka aamu. Antaa olla pari päivää irti ja jos ilmoitusta ei tule niin laittaa taas sulakkeen paikoilleen. Mikäli seuraavana päivänä ilmoitus on taas taulussa niin sitten voi olla 100% varma että kahvoissa on jotain mätää.

            Tästä voi sitten edetä niin että ottaa kahva kerrallaan kahvalta johdon irti ja katsoo miten se vaikuttaa asiaan.... Varmaa lienee jo kuitenkin että itsestään tuo ei tule kuntoon...
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • kaismat
              Bimmer Rookie
              • Dec 2014
              • 139
              • kuopio

              #21
              Originally posted by fraatti View Post
              Vikakoodit ei kerro mitään?

              Tuolta löytyy sulake, 7.5A Nro F13. Väri taitaa olla ruskea.

              Missä tuo fyysisesti sijatsee tuo sulake taulu?

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4630
                • Tampere

                #22
                Originally posted by kaismat View Post
                Missä tuo fyysisesti sijatsee tuo sulake taulu?
                Jos nyt tuota alempaa kuvaa tulkitsen oikein niin näyttäisi että se on repsikan jalkatilassa oikealla puolella jossain... en oo käynyt koskaan pöyhimässä.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • kaismat
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2014
                  • 139
                  • kuopio

                  #23
                  Niin itsekkin ajattelin. Pitää purkaa kun kerkii...talonrakennus tahtoo viedä tuota aikaa

                  Comment

                  • kobluna
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2018
                    • 140
                    • Espoo

                    #24
                    Tuo kuva on tosiaan FEM-moduulista (Front Electronics Module), joka löytyy repsikan jalkatilasta ulkoseinästä. Eli siis heti oviaukon etupuolella. Sen päällä on yksi paneeli, joka lähtee aika helposti irti. Paneelin irrottamiseksi pitää tosin irrottaa myös jalkatilan katossa oleva paneeli ja kynnyslista. Tuon kattopaneelin saa irti vaikka takakontista löytyvän ruuvimeisselin 10mm pultin avaajalla ja kynnyslista lähtee ihan repimällä. Jos epäilyttää, niin Youtubesta löytyy varmasti ohjeita lisää. Pitäisi olla vartin homma purkamisineen.
                    Last edited by kobluna; 05-07-2019, 09:31.

                    Comment

                    • kaismat
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2014
                      • 139
                      • kuopio

                      #25
                      Originally posted by kobluna View Post
                      Tuo kuva on tosiaan FEM-moduulista (Front Electronics Module), joka löytyy repsikan jalkatilasta ulkoseinästä. Eli siis heti oviaukon etupuolella. Sen päällä on yksi paneeli, joka lähtee aika helposti irti. Paneelin irrottamiseksi pitää tosin irrottaa myös jalkatilan katossa oleva paneeli ja kynnyslista. Tuon kattopaneelin saa irti vaikka takakontista löytyvän ruuvimeisselin 10mm pultin avaajalla ja kynnyslista lähtee ihan repimällä. Jos epäilyttää, niin Youtubesta löytyy varmasti ohjeita lisää. Pitäisi olla vartin homma purkamisineen.
                      Kiitti tarkennuksesta

                      Comment

                      • kaismat
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2014
                        • 139
                        • kuopio

                        #26
                        Noniin, sieltä löyty tosiaan nippu johtoja ja liittimiä, mutta sulakkeita en löytänyt mistään.

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1022
                          • Pikis

                          #27
                          Originally posted by kaismat View Post
                          Noniin, sieltä löyty tosiaan nippu johtoja ja liittimiä, mutta sulakkeita en löytänyt mistään.
                          Esim tästä viedosta näet missä FEMin sulakkeet on:

                          https://youtu.be/LWRr-32Vr6M?t=233
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • kaismat
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2014
                            • 139
                            • kuopio

                            #28
                            Originally posted by kooma View Post
                            Esim tästä viedosta näet missä FEMin sulakkeet on:

                            https://youtu.be/LWRr-32Vr6M?t=233
                            No tuo selvensi asian

                            Comment

                            • kaismat
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2014
                              • 139
                              • kuopio

                              #29
                              Nykäsin sulakkeen irti ja kahvat kuolivat. Katotaan loppuuko virran hävikki. On kyllä niin kuun asennosta kiinni milloin hävittää ja milloin ei.

                              Comment

                              • kaismat
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2014
                                • 139
                                • kuopio

                                #30
                                Päivitystä.
                                Polttoainesuodattimen lämmitys oli oikosulussa.
                                Kiitos Harrisonin, että löyty.

                                Ja en suosittele ajamaan ibs-kaapeli irti....hajottaa akun.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎