Kontin hätäavauskahva löytyy vain jenkkimalleista. Kuulostaa, että kaismat:lla on akku sökönä, mutta comfort access kahva(t) voi myös olla oikosulussa. Melko yleinen vika nimittäin kahvan oikosulku, joka sitten purkaa akun.
Nonni. Akku vaihdettu uuteen ja käytin autosähköhiralla autoa valohoidossa. Ei kuulemma pura akkua mihinkään.
Tänä aamuna taas akun kuva mittaristossa.
Mitähän tuon kanssa tekis?
Jos otan tuon avaimettoman kulun sulakkeen irti, niin toimiiko kuitenkin keskuslukko normaalisti?
Olisko kuopiossa ketään, joka ymmärtäs nuista sähköistä?
Kontin hätäavauskahva löytyy vain jenkkimalleista. Kuulostaa, että kaismat:lla on akku sökönä, mutta comfort access kahva(t) voi myös olla oikosulussa. Melko yleinen vika nimittäin kahvan oikosulku, joka sitten purkaa akun.
Jos nuo kahvat on oikosulussa niin voiko ne silti toimia normaalisti?
Nonni. Akku vaihdettu uuteen ja käytin autosähköhiralla autoa valohoidossa. Ei kuulemma pura akkua mihinkään.
Tänä aamuna taas akun kuva mittaristossa.
Mitähän tuon kanssa tekis?
Jos otan tuon avaimettoman kulun sulakkeen irti, niin toimiiko kuitenkin keskuslukko normaalisti?
Olisko kuopiossa ketään, joka ymmärtäs nuista sähköistä?
Tuosta pitää mitata lepovirran kulutus. Auto tekee myös itse sitä jatkuvasti akun navassa olevalla IBS-kaapelilla. Jos ylimääräistä virtaa kuluu niin tällöin siitä jää vikakoodi. Joissain tapauksissa merkkikohtaisellatesterillä pystyy näkemään mikä virtaa on kuluttanut. Samoin merkkitesterillä, joka on tässä tapauksessa ISTA pystyy tekemään energiadiagnoosin autoon. Joten nyt jonkun foorumilaisen puheille joka voi tehdä tämän sinulle, näitä testereitä löytyy harrastajilta.
Toinen vaihtoehto on tutkia itse lepovirran kulutusta. Tällöin pitää omistaa yleismittari ja tietää mitä tekee. Tuossa ohjeet mittaamista varten.
Toki pelkkä toteaminen ei riitä vaan sitten pitää jatkaa tutkimista eteenpäin että mikä sitä kuluttaa. Mielestäni tuo yhden sulakkeen irroitus testiksi olisi hyvinkin helppo keino jos ilmoitus tulee joka aamu. Antaa olla pari päivää irti ja jos ilmoitusta ei tule niin laittaa taas sulakkeen paikoilleen. Mikäli seuraavana päivänä ilmoitus on taas taulussa niin sitten voi olla 100% varma että kahvoissa on jotain mätää.
Tästä voi sitten edetä niin että ottaa kahva kerrallaan kahvalta johdon irti ja katsoo miten se vaikuttaa asiaan.... Varmaa lienee jo kuitenkin että itsestään tuo ei tule kuntoon...
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Jos nyt tuota alempaa kuvaa tulkitsen oikein niin näyttäisi että se on repsikan jalkatilassa oikealla puolella jossain... en oo käynyt koskaan pöyhimässä.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Tuo kuva on tosiaan FEM-moduulista (Front Electronics Module), joka löytyy repsikan jalkatilasta ulkoseinästä. Eli siis heti oviaukon etupuolella. Sen päällä on yksi paneeli, joka lähtee aika helposti irti. Paneelin irrottamiseksi pitää tosin irrottaa myös jalkatilan katossa oleva paneeli ja kynnyslista. Tuon kattopaneelin saa irti vaikka takakontista löytyvän ruuvimeisselin 10mm pultin avaajalla ja kynnyslista lähtee ihan repimällä. Jos epäilyttää, niin Youtubesta löytyy varmasti ohjeita lisää. Pitäisi olla vartin homma purkamisineen.
Tuo kuva on tosiaan FEM-moduulista (Front Electronics Module), joka löytyy repsikan jalkatilasta ulkoseinästä. Eli siis heti oviaukon etupuolella. Sen päällä on yksi paneeli, joka lähtee aika helposti irti. Paneelin irrottamiseksi pitää tosin irrottaa myös jalkatilan katossa oleva paneeli ja kynnyslista. Tuon kattopaneelin saa irti vaikka takakontista löytyvän ruuvimeisselin 10mm pultin avaajalla ja kynnyslista lähtee ihan repimällä. Jos epäilyttää, niin Youtubesta löytyy varmasti ohjeita lisää. Pitäisi olla vartin homma purkamisineen.
Comment