Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 ohjauksen hento jumitus pienellä ohjausliikkeellä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #16
    Originally posted by JKK View Post
    Täytyypä laittaa infoa tänne että kuinka uusi ohjausvaihde vaikuttaa tähän ongelmaan. Parin viikon kuluttua ollaan viisaampia.... Mutta on tuo jumittaminen kyllä pelottava ominaisuus kun taas tänään ajelin noita mutkaisia maalaisteitä tällä ohjauksella.

    Erikoista oli se, että BMW-huolto, joka kamppiksen tekee tähän autoon, ei muka ollut koskaan kuullut moisesta ongelmasta bemuissa....:think
    Jep, aiempi F10 520d -13 teki samaa ja arvaappa kun vei huoltoon niin eivät havainneet moista ongelmaa
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #17
      Tähän samaan pakettiin on pakko kertoa myös tarina n. kolmen vuoden takaa, kun silloisen autoni, F11 530xd:n imusarjasta löysin peukalon paksuisen, jumittavan EGR-venttiilin aiheuttaman palaneen reiän. Siis sama ongelma jonka vuoksi näitä syttyy palamaan joka päivä eri puolilla maailmaa, ja joka oli vähällä ilmeisesti polttaa tämänkin yksilön.

      Asiasta tehtiin Keravan Autosalpan kautta goodwill-kysely BMW:lle, josta tuli nopeasti vastaus että ei mene takuuseen. Ja että on ennenkuulumaton yksittäistapaus tällainen. Luonnollisesti Autosalpa komppasi tätä lausuntoa Tämän siivittämänä lupasin itselleni etten koskaan enää osta yhtään BMW:tä. Noh, nyt sitten näköjään tavoilleni uskollisesti petin itselleni tehdyn lupauksen....

      Jos tämä ohjausvaihdetapaus menee asiallisesti niin saatan leppyä vielä lisääkin näistä edellisistä traumoistani.
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        #18
        Originally posted by JKK View Post
        Tähän samaan pakettiin on pakko kertoa myös tarina n. kolmen vuoden takaa, kun silloisen autoni, F11 530xd:n imusarjasta löysin peukalon paksuisen, jumittavan EGR-venttiilin aiheuttaman palaneen reiän. Siis sama ongelma jonka vuoksi näitä syttyy palamaan joka päivä eri puolilla maailmaa, ja joka oli vähällä ilmeisesti polttaa tämänkin yksilön.

        Asiasta tehtiin Keravan Autosalpan kautta goodwill-kysely BMW:lle, josta tuli nopeasti vastaus että ei mene takuuseen. Ja että on ennenkuulumaton yksittäistapaus tällainen. Luonnollisesti Autosalpa komppasi tätä lausuntoa Tämän siivittämänä lupasin itselleni etten koskaan enää osta yhtään BMW:tä. Noh, nyt sitten näköjään tavoilleni uskollisesti petin itselleni tehdyn lupauksen....

        Jos tämä ohjausvaihdetapaus menee asiallisesti niin saatan leppyä vielä lisääkin näistä edellisistä traumoistani.
        Tuskin siellä vuotava egr venttiili on ollut syyllinen, jumiutunut bybass läppä pikemmin. Tai kyllä huonolla tuurilla molemmat.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by zakspeed View Post
          Tuskin siellä vuotava egr venttiili on ollut syyllinen, jumiutunut bybass läppä pikemmin.
          Kyllä, juuri näin se oli. Asiallinen tarkennus Muistin vain että EGR:ään se reikä liittyi.
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • mi.tiainen@gmail.com
            Newbiemmer
            • Jul 2019
            • 2
            • Kangasala

            #20
            Moi kaikille, ensimmäinen postaus tälle foorumille.

            Mulla myös ohjaus käyttäytyy tuollain jumittaen.
            Auton win on WBA8F910XGK554159, joka ei luultavasti kuulu takaisinkutsun piiriin.
            Jos joku voisi tuon vielä ystävällisesti varmistaa?
            Kiitoksen siitä suuren saa.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by [email protected] View Post
              Moi kaikille, ensimmäinen postaus tälle foorumille.

              Mulla myös ohjaus käyttäytyy tuollain jumittaen.
              Auton win on WBA8F910XGK554159, joka ei luultavasti kuulu takaisinkutsun piiriin.
              Jos joku voisi tuon vielä ystävällisesti varmistaa?
              Kiitoksen siitä suuren saa.
              Nämä takaisin kutsut selviää nopeiten kun käy/soittaa merkkihuoltoon.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2000
                • Tampere/kainuu

                #22
                Originally posted by [email protected] View Post
                Moi kaikille, ensimmäinen postaus tälle foorumille.

                Mulla myös ohjaus käyttäytyy tuollain jumittaen.
                Auton win on WBA8F910XGK554159, joka ei luultavasti kuulu takaisinkutsun piiriin.
                Jos joku voisi tuon vielä ystävällisesti varmistaa?
                Kiitoksen siitä suuren saa.
                Ei avonaisia takaisinkutsuja / kampanjoita.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • mi.tiainen@gmail.com
                  Newbiemmer
                  • Jul 2019
                  • 2
                  • Kangasala

                  #23
                  Kiitoksia! Sain merkkihuollosta vähän epäselvän vastauksen, ja siksi varmistin.
                  Täytyy kuitenkin huollon kautta yrittää tuota tehtaan piikkiin, ainakin osittain.

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2328
                    • Uusimaa

                    #24
                    Noniin, tässäpä vähän tietoa miten tämä homma meni Autokeskuksessa.

                    Varattiin siis aika ohjausvaihteen uusimiseen kamppiksen piikkiin. Varatessa ei ollut mitään puhetta siitä että kyseessä olisi vain tarkistus, vaan päivän selvästi minulle sanottiin puhelimessa että autoon tulee uusi ohjausvaihde tehtaan piikkiin. Varattiin aika ja tein järjestelyt että sain auton Autokeskukseen täksi viikoksi.

                    Tänään sitten tuli puhelu Autokeskuksesta, että nyt auto on valmis ja kamppistarkistuksen yhteydessä autoon vaihdettiin uudet ohjausvaihteen kiinnityspultit Ja että koeajolla ei (tietenkään) havaittu mitään poikkeavaa.

                    Autoa viedessä kammpiskorjaukseen kerroin hyvin tarkasti että toisinaan ajossa maantiellä ohjauksesta katoaa hetkeksi tehostus ikäänkuin tehostajan moottori kuolisi hetkellisesti.

                    Olin kyllä aika karheana siitä, että puhelimessa aikaa varatessa sanotaan jotain aivan muuta ja sitten autoon tehdäänkin vain jotkut hemmetin pulttien vaihdot, jotka tuskin vaikuttavat tähän kyseiseen vikaan mitenkään.

                    Autokeskuksen mukaan ohjausvaihde-kamppiksen ohje on sellainen, että jos ohjausvaihteen kiinnityspultit lähtevät irti katkeamatta, vaihdetaan pelkät pultit. Jos alkuperäiset pultit menevät poikki, silloin vaihdetaan koko ohjausvaihde. Näin minulle asia muotoiltiin. Ja eivät kuulemma voi mennä valehtelemaan BMW:lle että pultit olisivat katkenneet jos näin ei ole käynyt. Se on tietysti ihan oikein toimittu. Mutta samalla kuitenkin asiakkaalle voidaan valehdella aikaa varatessa?

                    En tämmöisiä järjestelyjä olisi kyllä tehnyt yksien hemmetin pulttien takia jotka olisin voinut tarkistaa itsekin.... Tarjoutuivat ystävällisesti kyllä jatkamaan ohjausvaihteen vian selvittelyä minun omaan piikkiini. Melko jaloa ja ystävällistä?
                    Last edited by JKK; 18-07-2019, 16:50.
                    BMW G30 545e M-Sport

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by JKK View Post
                      Noniin, tässäpä vähän tietoa miten tämä homma meni Autokeskuksessa.

                      Varattiin siis aika ohjausvaihteen uusimiseen kamppiksen piikkiin. Varatessa ei ollut mitään puhetta siitä että kyseessä olisi vain tarkistus, vaan päivän selvästi minulle sanottiin puhelimessa että autoon tulee uusi ohjausvaihde tehtaan piikkiin. Varattiin aika ja tein järjestelyt että sain auton Autokeskukseen täksi viikoksi.

                      Tänään sitten tuli puhelu Autokeskuksesta, että nyt auto on valmis ja kamppistarkistuksen yhteydessä autoon vaihdettiin uudet ohjausvaihteen kiinnityspultit Ja että koeajolla ei (tietenkään) havaittu mitään poikkeavaa.

                      Autoa viedessä kammpiskorjaukseen kerroin hyvin tarkasti että toisinaan ajossa maantiellä ohjauksesta katoaa hetkeksi tehostus ikäänkuin tehostajan moottori kuolisi hetkellisesti.

                      Olin kyllä aika karheana siitä, että puhelimessa aikaa varatessa sanotaan jotain aivan muuta ja sitten autoon tehdäänkin vain jotkut hemmetin pulttien vaihdot, jotka tuskin vaikuttavat tähän kyseiseen vikaan mitenkään.

                      Autokeskuksen mukaan ohjausvaihde-kamppiksen ohje on sellainen, että jos ohjausvaihteen kiinnityspultit lähtevät irti katkeamatta, vaihdetaan pelkät pultit. Jos alkuperäiset pultit menevät poikki, silloin vaihdetaan koko ohjausvaihde. Näin minulle asia muotoiltiin. Ja eivät kuulemma voi mennä valehtelemaan BMW:lle että pultit olisivat katkenneet jos näin ei ole käynyt. Se on tietysti ihan oikein toimittu. Mutta samalla kuitenkin asiakkaalle voidaan valehdella aikaa varatessa?

                      En tämmöisiä järjestelyjä olisi kyllä tehnyt yksien hemmetin pulttien takia jotka olisin voinut tarkistaa itsekin.... Tarjoutuivat ystävällisesti kyllä jatkamaan ohjausvaihteen vian selvittelyä minun omaan piikkiini. Melko jaloa ja ystävällistä?
                      Tämä on taas BMW:llä yhtä hyödyllinen kamppis kuin esim. E6x virtakaapelin tarkistus. Tarkastavat liitoksen vain kontin puolelta ja ongelma on yleensä siellä auton alla
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • fransesco
                        BTCF Member
                        • Jul 2014
                        • 235
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by JKK View Post
                        Noniin, tässäpä vähän tietoa miten tämä homma meni Autokeskuksessa.

                        Varattiin siis aika ohjausvaihteen uusimiseen kamppiksen piikkiin. Varatessa ei ollut mitään puhetta siitä että kyseessä olisi vain tarkistus, vaan päivän selvästi minulle sanottiin puhelimessa että autoon tulee uusi ohjausvaihde tehtaan piikkiin. Varattiin aika ja tein järjestelyt että sain auton Autokeskukseen täksi viikoksi.

                        Tänään sitten tuli puhelu Autokeskuksesta, että nyt auto on valmis ja kamppistarkistuksen yhteydessä autoon vaihdettiin uudet ohjausvaihteen kiinnityspultit Ja että koeajolla ei (tietenkään) havaittu mitään poikkeavaa.

                        Autoa viedessä kammpiskorjaukseen kerroin hyvin tarkasti että toisinaan ajossa maantiellä ohjauksesta katoaa hetkeksi tehostus ikäänkuin tehostajan moottori kuolisi hetkellisesti.

                        Olin kyllä aika karheana siitä, että puhelimessa aikaa varatessa sanotaan jotain aivan muuta ja sitten autoon tehdäänkin vain jotkut hemmetin pulttien vaihdot, jotka tuskin vaikuttavat tähän kyseiseen vikaan mitenkään.

                        Autokeskuksen mukaan ohjausvaihde-kamppiksen ohje on sellainen, että jos ohjausvaihteen kiinnityspultit lähtevät irti katkeamatta, vaihdetaan pelkät pultit. Jos alkuperäiset pultit menevät poikki, silloin vaihdetaan koko ohjausvaihde. Näin minulle asia muotoiltiin. Ja eivät kuulemma voi mennä valehtelemaan BMW:lle että pultit olisivat katkenneet jos näin ei ole käynyt. Se on tietysti ihan oikein toimittu. Mutta samalla kuitenkin asiakkaalle voidaan valehdella aikaa varatessa?

                        En tämmöisiä järjestelyjä olisi kyllä tehnyt yksien hemmetin pulttien takia jotka olisin voinut tarkistaa itsekin.... Tarjoutuivat ystävällisesti kyllä jatkamaan ohjausvaihteen vian selvittelyä minun omaan piikkiini. Melko jaloa ja ystävällistä?
                        Tästä tulee valitettavasti mieleen taannoinen episodini eräällä toisella pk-seudulla vaikuttavalla merkkiliikkeellä F34:n kanssa. Meni jotenkin näin: määräaikaishuollossa huomasivat ohjausvaihteessa olevan jotain vikaa jota itse en ollut edes huomannut, ja että sille piti varata uusi aika. No, ei siinä mitään, autoa noutaessani sanoin että varataan vaan aika ja että oletan sen menevän autossa olevan BPS takuun piikkiin. Huoltoneuvoja kieltäytyi tunnistamasta termiä BPS ja meinasi melkein tulla riita. Vasta kun hyvin päättäväisesti olin antanut ymmärtää että en anna periksi, huoltomyyjä huikkasi jollekin toiselle että meneekö ohjausvaihteen korjaukset BPS:ään ja sai vastauksen että kuulemma menevät. Tästä sitten vielä käytiin seuraavana päivänä puhelinkeskustelu ja homma menikin tehtaan good williin. Se jäi epäselväksi että tunnettiinko termiä BPS liikkeessä jossa samalla tuotteella/termillä/brändillä myydään uudenkarheita autoja... :think

                        Sitten vaan varaamaan uutta aikaa jolloin osat pitäisi olla, mutta sitten heiltä puuttuikin työkalut kun aika oli. Kun olivat saaneet työkalut (tähän meni about kuukausi), niin laittoivat jotain siellä niin tiukkaan että auton ohjaus meni erittäin kankeaksi. Ajoin takaisin ja kysyin että koeajoivatko autoa ollenkaan, ja kuulemma aina koeajetaan (heh heh, uskoisikohan tämän). Ei muuta kuin uusi aika ja uusi korjaus. Vissiin neljä visiittiä piti käydä joista viimeinen on todellakin minun viimeinen kyseisessä lafkassa... Todellista ajamisen iloa.
                        E88 & F56 electric

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2328
                          • Uusimaa

                          #27
                          Jeps, tänään sitten autoa noutaessa oli vastassa ihan asiallinen kaveri, joka myös ihmetteli että miksi autoon ei lopulta uusittukaan koko ohjausvaihdetta vaikka tällaisesta jumittamisviasta olen raportoinut kamppiksen yhteydessä.

                          Ilmaisin myös suoran mielipiteeni kyseisen liikkeen moraalista että kuinka uskaltavat antaa auton takaisin asiakkaalle jos tällaisesta ohjauksen jumittamisesta on raportoitu samalla kun auto on tuotu ohjausvaihteeseen liittyvään kamppishuoltoon. Ja että jos auto joutuu onnettumuuteen kyseisen vian takia niin säilytän sitä varten huoltolähetedokumentin, jossa tästä vaarallisen tuntuisesta viasta on kerrottu Autokeskukselle ja asia on kirjattu myös tarkasti huoltolähetteseen. Ja on pyydetty olemaan yhteydessä maahantuojaan asian tiimoilta. Mielestäni tällaisessa tapauksessa Autokeskuksen rooli on olla yhteydessä maahantuojaan ja jättää vastuu kannanotosta heille. Jo pelkästään siitä syystä että yksittäinen kuluttaja ei ilmeisesti voi päästä suoraan kontaktiin maahantuojan tai valmistajan suuntaan.

                          Huoltoneuvoja lupasi yrittää vielä selvittää asiaa ylemmältä taholta. Odotan edelleen yhteydenottoa ja lupasin palauttaa luottamuksen takaisin Autokeskusta ja maahantuojaa kohtaan jos ongelma korjataan. Kyseisestä ohjausvaihteesta näyttää olevan tällä hetkellä n.20kpl korvaavia osanumeroita, joten on siellä matkan varrella ollut otdellisia ongelmia saada toimiva tanko tuotantoon.
                          Last edited by JKK; 20-07-2019, 00:28.
                          BMW G30 545e M-Sport

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • Rockwell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 1713
                            • Helsinki

                            #28
                            Sama juttu mulla. Pelkät pultit meni vaihtoon vaikka huomasivat itsekkin sen "lonksumisen". Ei kuulemma liity tuohon kamppikseen..
                            BMW F31 330d M-Sport -13
                            ex. BMW F21 116i -13
                            ex. BMW 540i(g) Touring -01
                            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                            ex. BMW 316g -99
                            ex. BMW M5 Touring -92
                            ex. BMW 535i -91
                            ex. BMW M5 -91
                            ex. BMW 325i Touring -90

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #29
                              Se mitä itse lukenut noita dokkareita, niin jos yksikin pultti löysällä, vaihdetaan koko hammastanko.

                              Emännän vermeen käytin ulkopuolisella tämän asian vuoksi ja he meinasivat samaa että tanko vaihdetaan jos yksikin pultti on löysällä koska on vaara vaurioituneesta kulmavaihteesta.

                              Se on kyllä jännä miten nämä takuu hommat hoidetaan eri tavoin ympäri Suomea. Ne on kuitenkin liikkeelle ns. ”Helppoa ja varmaa rahaa”.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by Janzki View Post
                                Se mitä itse lukenut noita dokkareita, niin jos yksikin pultti löysällä, vaihdetaan koko hammastanko.

                                Emännän vermeen käytin ulkopuolisella tämän asian vuoksi ja he meinasivat samaa että tanko vaihdetaan jos yksikin pultti on löysällä koska on vaara vaurioituneesta kulmavaihteesta.

                                Se on kyllä jännä miten nämä takuu hommat hoidetaan eri tavoin ympäri Suomea. Ne on kuitenkin liikkeelle ns. ”Helppoa ja varmaa rahaa”.
                                Yleensä takuu hommissa on aika lyhyet ajat joiden perusteella valmistaja korvaa. Enemmän rahaa saat tekemällä normaaleja korjauksia/huoltoja asiakkaille.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎