Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47 316d ei käynnisty (startti naksahtaa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2325
    • Uusimaa

    N47 316d ei käynnisty (startti naksahtaa)

    Kävi niin, että tänään illalla auto jäi Prisman parkkihalliin kun ei enää käynnisty. Startti vain naksahtaa ja tauluun tulee teksti:

    "Ignitinon Fault:
    Do not switch off engine, It might be possible to continue the journey"


    On naksuteltu nyt sata kertaa ja annettu boosterilla apuvirtaa myös. Onko moisesta kokemuksia? Olisiko startti tullut tiensä päähän kertalaakista?

    Nyt olisi yö aikaa päättää että hinataanko auto kotipihaan vai korjaamolle? Ja sen ratkaisee se, että pystyykö startin vaihtamaan yläkautta? Vai pitääkö päästä altapäin operoimaan.

    Vai voiko vika olla jossain muualla? Mittarissa on nyt 202.000km
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Lördagskorv
    Aluevastaava
    • Nov 2016
    • 2097
    • Lohja city

    #2
    Ootko koittanu koputella starttia?
    E92 M3 -10 Jerezschwarz
    E28 528i -84 Diamantschwarz
    G20 320e -22 Sunset Orange
    Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

    E92 M3 -08 Silverstone 2
    E38 740i -00 Imolarot 2
    E46 320d -02 Orientblau

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Lördagskorv View Post
      Ootko koittanu koputella starttia?
      Oisin koputellut mutta koko starttiin ei saa minkäänlaista näköyhteyttä konehuoneen puolelta.....

      Ja toinen ongelma on tuo automaattivaihteiston lukitus, jonka vuoksi autoa ei saa Neutral-asentoon kuin auton käynnissä ollessa. Jonka vuoksi auto pitää saada huomenna hinurin lavetilta suoraan sille nosturille jossa se korjataan... Eli johonkin korjaamoon koska "omalle" nosturille pääsen vasta maanantaina. Jolloin auton työntäminen nosturille on mahdotonta tuon hemmetin tehdaslähtöisen, vaihteiston N-position-aivopierun vuoksi.

      Ja oma ongelmansa ym. aivopierun vuoksi on auton saaminen ulos matalasta Prisman parkkihallista. Pitää kuulemma vetää jollain Dollyilla perä ylhäällä ulos sieltä.

      Kyllä tää perhanan automerkki on onnistunut pettämään mut nyt kymmenen vuoden aikana niin monta kertaa että pitäisi alkaa uskomaan jo omaa vaistoa...
      Last edited by JKK; 21-08-2019, 23:33.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Miqwe
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 32
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Kävi niin, että tänään illalla auto jäi Prisman parkkihalliin kun ei enää käynnisty. Startti vain naksahtaa ja tauluun tulee teksti:

        "Ignitinon Fault:
        Do not switch off engine, It might be possible to continue the journey"


        On naksuteltu nyt sata kertaa ja annettu boosterilla apuvirtaa myös. Onko moisesta kokemuksia? Olisiko startti tullut tiensä päähän kertalaakista?

        Nyt olisi yö aikaa päättää että hinataanko auto kotipihaan vai korjaamolle? Ja sen ratkaisee se, että pystyykö startin vaihtamaan yläkautta? Vai pitääkö päästä altapäin operoimaan.

        Vai voiko vika olla jossain muualla? Mittarissa on nyt 202.000km
        Startti on moottorin pohjassa, eli alakautta tosi helppo homma.
        F30 mPö.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by JKK View Post
          Oisin koputellut mutta koko starttiin ei saa minkäänlaista näköyhteyttä konehuoneen puolelta.....

          Ja toinen ongelma on tuo automaattivaihteiston lukitus, jonka vuoksi autoa ei saa Neutral-asentoon kuin auton käynnissä ollessa. Jonka vuoksi auto pitää saada huomenna hinurin lavetilta suoraan sille nosturille jossa se korjataan... Eli johonkin korjaamoon koska "omalle" nosturille pääsen vasta maanantaina. Jolloin auton työntäminen nosturille on mahdotonta tuon hemmetin tehdaslähtöisen, vaihteiston N-position-aivopierun vuoksi.

          Ja oma ongelmansa ym. aivopierun vuoksi on auton saaminen ulos matalasta Prisman parkkihallista. Pitää kuulemma vetää jollain Dollyilla perä ylhäällä ulos sieltä.

          Kyllä tää perhanan automerkki on onnistunut pettämään mut nyt kymmenen vuoden aikana niin monta kertaa että pitäisi alkaa uskomaan jo omaa vaistoa...
          Vapauta se vaihteiston lukitus, niin saa työnnettyä autoa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2325
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Vapauta se vaihteiston lukitus, niin saa työnnettyä autoa.
            Juu, löysinkin ohjeen vaihteiston lukitukselle, joten taidan vaihtaa startin itse.

            Saksassa eBayssa näytti olevan pari 3000-4000km ajettua uuden näköistä Boschin OEM-starttia alle satasen hintaan. Varmaan sellainen järkevämpi kuin kiinalainen tarvike 150€ hinnalla.

            Erikoista että tuolla tavalla startti kuolee kertalaakista? Yleensä nuo aina pienellä naksuttelulla lähtee vielä käyntiin ennen lopullista antautumista.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by JKK View Post
              Juu, löysinkin ohjeen vaihteiston lukitukselle, joten taidan vaihtaa startin itse.

              Saksassa eBayssa näytti olevan pari 3000-4000km ajettua uuden näköistä Boschin OEM-starttia alle satasen hintaan. Varmaan sellainen järkevämpi kuin kiinalainen tarvike 150€ hinnalla.

              Erikoista että tuolla tavalla startti kuolee kertalaakista? Yleensä nuo aina pienellä naksuttelulla lähtee vielä käyntiin ennen lopullista antautumista.
              Juu kyllähän tuollainen vähän käytetty on paljon parempi kuin joku kiinalainen. Kyllähän noita startteja usein kuolee kerrasta. Näitä on tullut vastaan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4629
                • Tampere

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Juu, löysinkin ohjeen vaihteiston lukitukselle, joten taidan vaihtaa startin itse.
                Muistan että joihinkin 8hp lootiin oli myös sähköinen vapautus. Se vain edellytti että kone ei lähde käyntiin starttauksessa. Sitten keppiä vatkattiin tietyssä järjestyksessä kunnes se jää N:lle.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2325
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Muistan että joihinkin 8hp lootiin oli myös sähköinen vapautus. Se vain edellytti että kone ei lähde käyntiin starttauksessa. Sitten keppiä vatkattiin tietyssä järjestyksessä kunnes se jää N:lle.
                  Tässä on se ongelma että koko kone ei edes starttaa. Naksahtelee vain. Ja muistaakseni tuo elektroninen vapautusfeature tuli jonkin tietun softa-levelin myötä bemuihin?
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4629
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by JKK View Post
                    Tässä on se ongelma että koko kone ei edes starttaa. Naksahtelee vain. Ja muistaakseni tuo elektroninen vapautusfeature tuli jonkin tietun softa-levelin myötä bemuihin?
                    Sitä en osaa sanoa riittääkö siihen että nappia on painettu vai tarviiko koneen oikeasti pyöriä. Ohje taisi olla tuolla F10 puolella ja kyllä se jostain newtis.infostakin löytyy...
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2325
                      • Uusimaa

                      #11
                      Laitetaan tämä ohje nyt tänne koska siitä voi olla jollekin oikeasti hyötyä.

                      Here is the complete directions from BMW

                      On vehicles produced from 09/2010 or on vehicles updated with ISTA/D 2.39.0 or higher (target integration level from 10-09-500), the following procedure to electronically unlock the parking lock may be used if an engine does not start but the starter motor is still operational:

                      1) Turn the ignition ON (KL15).
                      2) Press the brake pedal and continue pressing it throughout all further steps.
                      3) Press the Start/Stop button (starter will engage).
                      4) As soon as the starter motor is engaged, press the unlock button on the left side of the GWS shifter and move the shifter forward to position N.

                      Note: For M57Y diesel engine-equipped vehicles and during low ambient temperatures, a certain delay (up to 4 seconds) may be experienced before switching to the N position.

                      5) Continue pressing the GWS shifter towards the N position until the audible gong is heard and a CC message "Gearbox Malfunction. Gearbox position P may not be possible. Activate parking brake while vehicle is standing" is displayed.
                      6) Then release the gearshift and reselect the N position within the next 6 seconds. Gear position N is then displayed in the instrument cluster.
                      7) Continue depressing the brake pedal until the starter motor stops cranking. Then the brake pedal can be released and the vehicle can be moved/pushed into a desired place.

                      Important:
                      After applying the procedure described above, the vehicle can only be moved manually. Towing is prohibited since the parking lock may engage, causing severe transmission damage.

                      8) The ignition has to be ON (KL15) at all the times during this process. If turned OFF, the Park gear position is going to be engaged automatically.

                      NOTE: If neutral position N cannot be achieved, cycle the ignition ON/OFF several times (press the Start/Stop button without depressing the brake pedal). Then try steps 1 to 7 again. After 3 unsuccessful attempts, a minimum 10-minute starter "cool-down" period is required before another try.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Joko korjasit sen moottorin maadoituskaapelin :think
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2325
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Joko korjasit sen moottorin maadoituskaapelin :think
                          Joo, korjasin mutta en maadoituskaapelia. Oli startti vähän huonossa hapessa. Tässä "premium auton" startti 200.000km kohdalla.:

                          Kuva 1: F30 Startti
                          Kuva 2: F30 Startti

                          Solenoidin perä oli haljennut. En ole varma mutta vähän näytti tuo muovin halkeamakohta siltä että olisi saattanut sulaa ennen halkeamistaan? Liekö mahdollista? Toisaalta mikä tuota nyt kuumentaisi niin paljon? Lohjenneessa palassa kiinni oleva virtakaapeli roikkui auton alla vapaana. Onneksi ei kuitenkaan runkopalkkia vasten....

                          Että olettekos moiseen koskaan törmänneet? :think

                          Tästä selvittiin kuitenkin edullisesti. 3000km ajettu purkuosa, aivan tehtaan paketista vedetyn näköinen alkuperäinen startti saksasta maksoi 79 euroa. Hinaus meni vakuutusyhtiön piikkin ja omalle työlle ei oikein viitsi hintalappua laittaa. Startin vaihto oli 15minuutin juttu. Ei voisi helpompi enää olla. Lukuisista pettymyksistä huolimatta, kyseistä BMW-mallia kohtaan, katson tätä sormien läpi koska kustannukset jäivät pieneksi. Ja osittain sen vuoksi että sain tehtaan GoodWilliin lopulta myös uuden ohjausvaihteen autoon.
                          Last edited by JKK; 07-09-2019, 00:07.
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by JKK View Post
                            Joo, korjasin mutta en maadoituskaapelia. Oli startti vähän huonossa hapessa. Tässä "premium auton" startti 200.000km kohdalla.:

                            Kuva 1: F30 Startti
                            Kuva 2: F30 Startti

                            Solenoidin perä oli haljennut. En ole varma mutta vähän näytti tuo muovin halkeamakohta siltä että olisi saattanut sulaa ennen halkeamistaan? Liekö mahdollista? Toisaalta mikä tuota nyt kuumentaisi niin paljon? Lohjenneessa palassa kiinni oleva virtakaapeli roikkui auton alla vapaana. Onneksi ei kuitenkaan runkopalkkia vasten....

                            Että olettekos moiseen koskaan törmänneet? :think

                            Tästä selvittiin kuitenkin edullisesti. 3000km ajettu purkuosa, aivan tehtaan paketista vedetyn näköinen alkuperäinen startti saksasta maksoi 79 euroa. Hinaus meni vakuutusyhtiön piikkin ja omalle työlle ei oikein viitsi hintalappua laittaa. Startin vaihto oli 15minuutin juttu. Ei voisi helpompi enää olla. Lukuisista pettymyksistä huolimatta, kyseistä BMW-mallia kohtaan, katson tätä sormien läpi koska kustannukset jäivät pieneksi. Ja osittain sen vuoksi että sain tehtaan GoodWilliin lopulta myös uuden ohjausvaihteen autoon.
                            Ilmoititko startin vaihdon ISTA:lla? Ainakin N57:n on moinen toiminto olemassa. Lähinnä kiinnostaa montako starttausta tuo kesti. Tuosta startin kestosta oli juuri hiljattain keskustelua... kun vaan muistaisi missä... edit. tossa: https://www.btcf.fi/forum/showthread...99#post4127899

                            Kuvan perusteella näyttäisi että solikka on palautuessaan hakannut tuon päätyn irti. Teitkö itse saman diagnoosin?
                            Last edited by fraatti; 10-09-2019, 22:29.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2325
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Ilmoititko startin vaihdon ISTA:lla?

                              Kuvan perusteella näyttäisi että solikka on palautuessaan hakannut tuon päätyn irti. Teitkö itse saman diagnoosin?
                              En ole vielä ISTA:lla tutkinut kun on koko ISTA-asennus vieläkin vaiheessa....

                              Jonkinlainen muovin väsyminenhän tuossa on tapahtunut solenoidin palautuksen yhteydessä.
                              BMW G30 530e X-Drive

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎