Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d f30 2016 hankintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apoov
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 86
    • Finland

    320d f30 2016 hankintaa

    Ostoslistalla olisi nyt tuo 320d 2016 vanhan e90:n tilalle.
    Tuolla vanhemmalla moottorilla en lähde pelleilemään.
    N. 150tkm ajettuja näyttää löytyvän 20000-25000 muutamia.
    Kellään mitään ajatusta, mikä noiden myyntihinta vs pyyntihinta on? 1000-2000€ tinkivaraa?
    Muutenkin kiinnostaa millaisia diilejä noitten ~20000€ bemmujen kanssa ootte tehneet?
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6704
    • PK-seutu

    #2
    Originally posted by Apoov View Post
    Ostoslistalla olisi nyt tuo 320d 2016 vanhan e90:n tilalle.
    Tuolla vanhemmalla moottorilla en lähde pelleilemään.
    N. 150tkm ajettuja näyttää löytyvän 20000-25000 muutamia.
    Kellään mitään ajatusta, mikä noiden myyntihinta vs pyyntihinta on? 1000-2000€ tinkivaraa?
    Muutenkin kiinnostaa millaisia diilejä noitten ~20000€ bemmujen kanssa ootte tehneet?
    F3x LCI M-sporteissa jopa 5k ilmaa suomihinnoissa. Suosittelen hakua ulkomailta.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8531
      • Karhe

      #3
      Originally posted by pyroz View Post
      F3x LCI M-sporteissa jopa 5k ilmaa suomihinnoissa. Suosittelen hakua ulkomailta.
      Nooh, ostaa oikeasta paikasta, niin saattaa olla turha lähteä ulkomailta hakemaan
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1113
        • suomi

        #4
        Originally posted by T3 View Post
        Nooh, ostaa oikeasta paikasta, niin saattaa olla turha lähteä ulkomailta hakemaan
        Tuntuu jotenkin että näistäkin on ulkomailla nousseet hinnat?

        Ostin f30 320da msportin(135tkm,2014vm) 2.5v sitten,se tuli maksamaan silloin 24te(veroineen),se oli ns normihintainen silloin. Kamux myi sen tyyliin 8/2017 27900€ lapulla.

        Nopeesti vilaistununa f30 maksaa ulkomailla vieläkin sen 20te.



        Tuntuu oudolta että kohta tulee jo käytettyä g20 myyntiin..no tämä bensa mut


        Keväällä ~50 ajettuna tuo ei kauheasti yli 30 peli oo..

        Noh nämä on omia pohdintoja,epäilen että ensi kevät on se milloin f30 hinnat tippuvat..
        Last edited by arben; 29-11-2019, 08:24.

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 228
          • J

          #5
          Noita on kyllä ihan hyvä valikoima myynniissä, vähän kun näkee vaivaa niin löytää kyllä sopivan yksilön. Jos neliveto ei ole pakollinen niin noita 318d/316d malleja on joskus tosi edukkaasti myynnissä, niistä saa sopivalla softalla ihan soivan pelin. Tinkivara "oikein" hinotellussa lienee 800-1500 €. Huoltoihin kannattaa tutustua hyvin ettei ole öljynvaihdot liian pitkillä väleillä.

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1113
            • suomi

            #6
            Originally posted by 314da View Post
            Noita on kyllä ihan hyvä valikoima myynniissä, vähän kun näkee vaivaa niin löytää kyllä sopivan yksilön. Jos neliveto ei ole pakollinen niin noita 318d/316d malleja on joskus tosi edukkaasti myynnissä, niistä saa sopivalla softalla ihan soivan pelin. Tinkivara "oikein" hinotellussa lienee 800-1500 €. Huoltoihin kannattaa tutustua hyvin ettei ole öljynvaihdot liian pitkillä väleillä.
            Itsellä oli joskus 316da msport,ohjelmoitu. Nämä n47 koneella.

            En nähnyt siinä mitään huonompaa kuin 320da vaikka niissä voimansiirrossa/moottorissa eroja onkin. Silmällä ehkä erottaa että siinä 316/318 on 12mm pienempi etulevy.

            Myös b47 omistaneena en tiedä onko se mitenkään parempi kuin n47, ei nuo n47 jakopäät mun mielestä ihan niin huonoja ole mitä internet niistä väittää.

            8kpl n47 omistaneena yhdestä joutui jakopään tekemään,se oli 145tkm ajettu(öljynvaihto välit 30-35tkm)

            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 849
              • fin

              #7
              Originally posted by arben View Post
              Myös b47 omistaneena ..
              8kpl n47 omistaneena yhdestä joutui jakopään tekemään,se oli 145tkm ajettu

              Jos ne 8 kpl ovat olleet yksi toisensa jälkeen ja suhteellisen vähän ajettuina, niin eihän tuo kerro vikatiheydestä paljoakaan. Tai ehkä sen, että niitä jakopäitä joutuu tekemään tavallista vähemmillä ajosuoritteilla.

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1113
                • suomi

                #8
                Originally posted by tabasco View Post
                Jos ne 8 kpl ovat olleet yksi toisensa jälkeen ja suhteellisen vähän ajettuina, niin eihän tuo kerro vikatiheydestä paljoakaan. Tai ehkä sen, että niitä jakopäitä joutuu tekemään tavallista vähemmillä ajosuoritteilla.
                Ei tietenkään kerro,noita n47 on tässä maailmassa muutama muukin,netin mukaan ne kaikki on paskana heti. Ajosuoritteet ollut noissa 80-190tkm väliin.

                Comment

                • 314da
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 228
                  • J

                  #9
                  Originally posted by arben View Post
                  Itsellä oli joskus 316da msport,ohjelmoitu. Nämä n47 koneella.

                  En nähnyt siinä mitään huonompaa kuin 320da vaikka niissä voimansiirrossa/moottorissa eroja onkin. Silmällä ehkä erottaa että siinä 316/318 on 12mm pienempi etulevy.

                  Myös b47 omistaneena en tiedä onko se mitenkään parempi kuin n47, ei nuo n47 jakopäät mun mielestä ihan niin huonoja ole mitä internet niistä väittää.

                  8kpl n47 omistaneena yhdestä joutui jakopään tekemään,se oli 145tkm ajettu(öljynvaihto välit 30-35tkm)
                  316d N47 on sopivasti ohjelmoituna hyvin samanlainen kuin vakio 320d tuosta B47 moottorista en ole varma saako siitä softaamalla jopa enemmänkin.

                  Comment

                  • Roger
                    Newbiemmer
                    • Mar 2020
                    • 1
                    • tampere

                    #10
                    Miettinyt f30 hankintaa uudemmalla b koneella eli vuosimalli on kaiketi -15 ylöspäin. Kilometrit olisi hyvä olla 100-150tkm välillä. Mietinkin että missä kohtaa näihin mahtaa tulla isompaa remonttia, esim jarrut yms? Jos isompi remontti tulee esim 140tkm kohdalla niin mielummin ostaa 150tkm ajetun kun 130tkm. Kertokaas kenellä on kokemusta f30 näillä kilometrillä. Kiitos!🤝

                    Comment

                    • Timb0
                      Newbiemmer
                      • Feb 2019
                      • 2
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Roger View Post
                      Miettinyt f30 hankintaa uudemmalla b koneella eli vuosimalli on kaiketi -15 ylöspäin. Kilometrit olisi hyvä olla 100-150tkm välillä. Mietinkin että missä kohtaa näihin mahtaa tulla isompaa remonttia, esim jarrut yms? Jos isompi remontti tulee esim 140tkm kohdalla niin mielummin ostaa 150tkm ajetun kun 130tkm. Kertokaas kenellä on kokemusta f30 näillä kilometrillä. Kiitos!��
                      Omassa vm. 2016 ostohetkellä syyskuussa 132tkm mittarissa ja liikkeessä oli juuri tehty pieni huolto. Nyt matkamittariin kertynyt 144tkm ja tarkoitus tehdä väliöljynvaihto lähiaikoina, seuraavaksi ajotietokoneen mukaan vuorossa iso huolto 13tkm päästä. Jarruihin taisi olla vielä matkaa yli 30tkm ja kunnossa ne näyttää olevan.
                      Last edited by Timb0; 02-04-2020, 19:37.

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2535
                        • Kirkkonummi

                        #12
                        Originally posted by Roger View Post
                        Miettinyt f30 hankintaa uudemmalla b koneella eli vuosimalli on kaiketi -15 ylöspäin. Kilometrit olisi hyvä olla 100-150tkm välillä. Mietinkin että missä kohtaa näihin mahtaa tulla isompaa remonttia, esim jarrut yms? Jos isompi remontti tulee esim 140tkm kohdalla niin mielummin ostaa 150tkm ajetun kun 130tkm. Kertokaas kenellä on kokemusta f30 näillä kilometrillä. Kiitos!🤝
                        Omalla on nyt 102tkm mittarissa. 60tkm välein on isompi huolto, jolloin huolto-ohjelman mukaan vaihdetaan myös sytytystulpat, joiden kieltämättä kuvittelisi kestävän pidempään. Öljynvaihdot ovat olleet 12-15tkm välein, jarrunesteet vaihdetaan 3 vuoden välein (tai kun ei muista, milloin viimeksi).

                        Suunnitelmissa on myös laatikkoöljyjen vaihto suodattimineen seuraavaksi. Jarrujen kohdalla ei ole esiintynyt vaihtotarvetta, "kuittaushuollossa" eli juuri tuossa 60tkm kohdalla kuuluu näiden kohdalla tarkistaa levyjen paksuus, käytöstähän se riippuu hyvin paljon ja omalla ei esim. kaupungissa ole käyty kovinkaan usein.

                        Näiden lisäksi täällä muuallakin raportoitua on ollut takaiskunvaimentimien vaihto (takuu), ulommaisten takaovien tiivisteiden vaihto (takuu) ja nyt oikean puoleisen etuoven kosteussulun vaihto (takuu) & mekatroniikka-modulin vaihto (takuu). Softapäivitys tehtiin kun laatikkovikaa haettiin 3. kertaa, ei oikeastaan muutoksia missään.

                        Kestotesti jatkuu, edessä on hyvin todennäköisesti ainakin toiset 100tkm mutta saa nähdä pääseekö yhtä pienillä kuluilla kuin tähän asti. Auto MY2017, käyttöönotto 11/2016.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • kobluna
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2018
                          • 124
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Omalla on nyt 102tkm mittarissa. 60tkm välein on isompi huolto, jolloin huolto-ohjelman mukaan vaihdetaan myös sytytystulpat, joiden kieltämättä kuvittelisi kestävän pidempään. Öljynvaihdot ovat olleet 12-15tkm välein, jarrunesteet vaihdetaan 3 vuoden välein (tai kun ei muista, milloin viimeksi).

                          Suunnitelmissa on myös laatikkoöljyjen vaihto suodattimineen seuraavaksi. Jarrujen kohdalla ei ole esiintynyt vaihtotarvetta, "kuittaushuollossa" eli juuri tuossa 60tkm kohdalla kuuluu näiden kohdalla tarkistaa levyjen paksuus, käytöstähän se riippuu hyvin paljon ja omalla ei esim. kaupungissa ole käyty kovinkaan usein.

                          Näiden lisäksi täällä muuallakin raportoitua on ollut takaiskunvaimentimien vaihto (takuu), ulommaisten takaovien tiivisteiden vaihto (takuu) ja nyt oikean puoleisen etuoven kosteussulun vaihto (takuu) & mekatroniikka-modulin vaihto (takuu). Softapäivitys tehtiin kun laatikkovikaa haettiin 3. kertaa, ei oikeastaan muutoksia missään.

                          Kestotesti jatkuu, edessä on hyvin todennäköisesti ainakin toiset 100tkm mutta saa nähdä pääseekö yhtä pienillä kuluilla kuin tähän asti. Auto MY2017, käyttöönotto 11/2016.
                          Onpa sinulla ollut paljon murhetta auton kanssa. Oma on 186tkm 6/2014 valmistunut 320i ja ainoa vika koko aikana oli puolavika 20tkm ajettuna eli heti uutena käytännössä. Sen jälkeen ei ole ollut mitään.

                          Jarrut vaihdoin M Performanceksi 180tkm ajettuna ja alkuperäisissä paloissa oli enää puolimilliä varoittimeen. Iskarit on vielä orkkikset, mutta nekin vaihtuu varmaan kohta parempiin joka tapauksessa.

                          Vaihteistoöljyt vaihdoin ekan kerran 93tkm ajettuna ja toisen kerran 177tkm kohdalla. ZF:n suositushan on 80-120tkm välein, niin sillä mennään.

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #14
                            Originally posted by Roger View Post
                            Miettinyt f30 hankintaa uudemmalla b koneella eli vuosimalli on kaiketi -15 ylöspäin. Kilometrit olisi hyvä olla 100-150tkm välillä. Mietinkin että missä kohtaa näihin mahtaa tulla isompaa remonttia, esim jarrut yms? Jos isompi remontti tulee esim 140tkm kohdalla niin mielummin ostaa 150tkm ajetun kun 130tkm. Kertokaas kenellä on kokemusta f30 näillä kilometrillä. Kiitos!��
                            10tkm tarkkuudellako remontin tarvetta pitäisi pystyä ennustamaan?
                            Ostaisin sen minkä saa edullisemmin, 1-2 tonnia rahaa sivuun jolla laittaa osia uusiksi kun alkaa tarve rempalle.

                            Itse ostin 200tkm ajetun F10:n jossa alkoi legendaarinen 200tkm remppa-aika. Nyt mittarissa 269tkm ja on vaihdettu eteen jouset, iskarit, kolme tukivartta, koiran luut, yksi pyörän laakeri ja palat sekä levyt joka paikkaan. Sinänsä aika oletettavaa eikä kyllä kaduta yhtään, kuluvaa osaa. Fiksua on kyllä ostaa auto n. 100tkm ajettuna, oletettavasti on paljon enemmän remonttivapaita päiviä kuin 200tkm ajettuna. Rahassa noita ei voi verrata, olisiko minulla mennyt tonni rahaa noihin vaihtoihin kun ei käytä mitään marmoritiskin pajaa tällaiseen romuun.
                            Last edited by alspe; 09-04-2020, 13:06.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2554
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by alspe View Post
                              10tkm tarkkuudellako remontin tarvetta pitäisi pystyä ennustamaan?
                              Ostaisin sen minkä saa edullisemmin, 1-2 tonnia rahaa sivuun jolla laittaa osia uusiksi kun alkaa tarve rempalle.
                              Tämä. Mahdoton tehtävä ennustaa kovinkaan tarkasti muita kuin määräaikaishuoltotarpeita, kun kuskin ajokäyttäytyminen ja suhtautuminen autonsa huoltamiseen vaihtelee varsin laajalti. Tästä syystä jarrujen ja muiden "isompien" huoltojen ajankohta ei mielestäni ole kalenterilla määriteltävissä, vaan kulloisenkin tarpeen mukaista huoltoa.
                              Last edited by JaniLap; 09-04-2020, 08:56.
                              N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎