Ihan perinteisellä menetelmällä, ensin vaihdettu uudet osat ja sen jälkeen vielä osia keskenään... vika pysyy samassa syliterissä, tämän jälkeen puolan päähän irtotulppa maadotettuna ja sama jatkuu yhdessä sylinterissä ei anna kipinää...
Tuon visuaalisen kipinätestin suhteen olen lievästi epäilevä, mutta oletetaan asian olevan niinkuin kirjoitit. Eihän siinä jäljelle jaa, kuin johtosarja ko. puolalle ja puolan ohjaus.
Ennemmin uskoisin yhden sylinterin olevan mekaanisesti vaurioitunut tai suutinvika ja sen vuoksi palamishäiriö.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Tuon visuaalisen kipinätestin suhteen olen lievästi epäilevä, mutta oletetaan asian olevan niinkuin kirjoitit. Eihän siinä jäljelle jaa, kuin johtosarja ko. puolalle ja puolan ohjaus.
Ennemmin uskoisin yhden sylinterin olevan mekaanisesti vaurioitunut tai suutinvika ja sen vuoksi palamishäiriö.
Tutkintaa jatkettu ja puristuspaineet mitattu viisarimittarilla -> ei eroja sylinterien kesken. DME:n vikakoodit / vikakoodit luettu ja poistettu (mm. 3.cyl ignition combustion too short) ISTA:lla, kipinää testattu uudestaan (ajattelin moottorinohjauksen katkaisseen kipinän 3. sylinteristä palamishäiriön seurauksena), mutta ei anna kipinää edelleenkään 3.sylinteriin vaikka ohjausyksiköt vihreänä ja koodit nollattu...
Tosiaankin ei ole hirveästi koodailu kokemusta.. pääseekö yksittäisen puolan ohjausta tutkimaan jotenkin?
Tässä vaiheessa tutkimuksia tekisi mieli nähdä oskilloskooppikuvaaja kampiakselin asentotunnistimelta.
Sieltä voi löytyä nyt kaksi "tyhjää" kohtaa joista toinen on liikaa ja osuu kolmosen työtahdille ja boksi ei saa palautetietoa kolmosen palamisen aiheuttamasta kampiakselin kiihtyvyydestä.
Syynä tähän on vauriojälki triggeröintikehällä ja tai asentotunnistin myös vaihtanut asentoa (ei ole kohdistus kolossaan oikein)
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Tässä vaiheessa tutkimuksia tekisi mieli nähdä oskilloskooppikuvaaja kampiakselin asentotunnistimelta.
Sieltä voi löytyä nyt kaksi "tyhjää" kohtaa joista toinen on liikaa ja osuu kolmosen työtahdille ja boksi ei saa palautetietoa kolmosen palamisen aiheuttamasta kampiakselin kiihtyvyydestä.
Syynä tähän on vauriojälki triggeröintikehällä ja tai asentotunnistin myös vaihtanut asentoa (ei ole kohdistus kolossaan oikein)
Toi olis varmasti järkevää, mutta eipä löydy oskilloskooppia, eikä auto ole ajokunnossa... ja nyt on kokeiltu myös toisella johtosarjalla, ei vaikutusta...
Kipinä testiä jatkettu -> kaikki tulpat puolien päähän irti kannesta ja sama juttu 3. syliteriin ei anna kipinää. Vika ei liittyne kampiakselin kiihtyvyys arvoihin, kun muut sylinterit kipinöi vaikka puristuksia ei olekkaan (tulpat irti). Voiko DME:tä resetoida <> voiko tuolla olla bitti poikittain? ISTA ei tunnista mitään vikaa systeemistä..
DME kävi saksan maalla pyörähtämässä... alan liikkeessä korjattavana, vika oli heille tuttu ja homma hoitui asiantuntevasti, nopeasti ja asialliseen hintaan! -> auto takaisin ajossa
Comment