Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i f30 N20 moottori, kipinä hukassa yhdestä sylinteristä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw320de46
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 68
    • Pirkanmaa

    320i f30 N20 moottori, kipinä hukassa yhdestä sylinteristä

    Olisiko vinkkejä mistä voisi johtua?
    Puola ja tulppa on testattu ja ovat kunnossa...
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Mitenkäs asia on todettu?
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • bmw320de46
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 68
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      Mitenkäs asia on todettu?
      Ihan perinteisellä menetelmällä, ensin vaihdettu uudet osat ja sen jälkeen vielä osia keskenään... vika pysyy samassa syliterissä, tämän jälkeen puolan päähän irtotulppa maadotettuna ja sama jatkuu yhdessä sylinterissä ei anna kipinää...

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Tuon visuaalisen kipinätestin suhteen olen lievästi epäilevä, mutta oletetaan asian olevan niinkuin kirjoitit. Eihän siinä jäljelle jaa, kuin johtosarja ko. puolalle ja puolan ohjaus.

        Ennemmin uskoisin yhden sylinterin olevan mekaanisesti vaurioitunut tai suutinvika ja sen vuoksi palamishäiriö.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • bmw320de46
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 68
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Tuon visuaalisen kipinätestin suhteen olen lievästi epäilevä, mutta oletetaan asian olevan niinkuin kirjoitit. Eihän siinä jäljelle jaa, kuin johtosarja ko. puolalle ja puolan ohjaus.

          Ennemmin uskoisin yhden sylinterin olevan mekaanisesti vaurioitunut tai suutinvika ja sen vuoksi palamishäiriö.
          Tutkintaa jatkettu ja puristuspaineet mitattu viisarimittarilla -> ei eroja sylinterien kesken. DME:n vikakoodit / vikakoodit luettu ja poistettu (mm. 3.cyl ignition combustion too short) ISTA:lla, kipinää testattu uudestaan (ajattelin moottorinohjauksen katkaisseen kipinän 3. sylinteristä palamishäiriön seurauksena), mutta ei anna kipinää edelleenkään 3.sylinteriin vaikka ohjausyksiköt vihreänä ja koodit nollattu...
          Tosiaankin ei ole hirveästi koodailu kokemusta.. pääseekö yksittäisen puolan ohjausta tutkimaan jotenkin?

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6704
            • PK-seutu

            #6
            Onko näissä samaa vikaa kuin N13 moottoreissa? Eli Puolia menee ja ECU vioittuu ja vaikka vaihdat uutta puolaa niin ECU rikkoo nekin.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #7
              Tässä vaiheessa tutkimuksia tekisi mieli nähdä oskilloskooppikuvaaja kampiakselin asentotunnistimelta.

              Sieltä voi löytyä nyt kaksi "tyhjää" kohtaa joista toinen on liikaa ja osuu kolmosen työtahdille ja boksi ei saa palautetietoa kolmosen palamisen aiheuttamasta kampiakselin kiihtyvyydestä.

              Syynä tähän on vauriojälki triggeröintikehällä ja tai asentotunnistin myös vaihtanut asentoa (ei ole kohdistus kolossaan oikein)
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • bmw320de46
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 68
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by zakspeed View Post
                Tässä vaiheessa tutkimuksia tekisi mieli nähdä oskilloskooppikuvaaja kampiakselin asentotunnistimelta.

                Sieltä voi löytyä nyt kaksi "tyhjää" kohtaa joista toinen on liikaa ja osuu kolmosen työtahdille ja boksi ei saa palautetietoa kolmosen palamisen aiheuttamasta kampiakselin kiihtyvyydestä.

                Syynä tähän on vauriojälki triggeröintikehällä ja tai asentotunnistin myös vaihtanut asentoa (ei ole kohdistus kolossaan oikein)
                Toi olis varmasti järkevää, mutta eipä löydy oskilloskooppia, eikä auto ole ajokunnossa... ja nyt on kokeiltu myös toisella johtosarjalla, ei vaikutusta...

                Kipinä testiä jatkettu -> kaikki tulpat puolien päähän irti kannesta ja sama juttu 3. syliteriin ei anna kipinää. Vika ei liittyne kampiakselin kiihtyvyys arvoihin, kun muut sylinterit kipinöi vaikka puristuksia ei olekkaan (tulpat irti). Voiko DME:tä resetoida <> voiko tuolla olla bitti poikittain? ISTA ei tunnista mitään vikaa systeemistä..
                Last edited by bmw320de46; 06-01-2020, 12:13.

                Comment

                • bmw320de46
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 68
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Case closed,

                  DME kävi saksan maalla pyörähtämässä... alan liikkeessä korjattavana, vika oli heille tuttu ja homma hoitui asiantuntevasti, nopeasti ja asialliseen hintaan! -> auto takaisin ajossa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎