Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uretaanipuslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilkku89
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 91
    • Sipoo

    Uretaanipuslat

    Onkos muut vaihellu uretaania, vakioiden tilalle?

    Tuli laitettua takakelkkaan hajonneiden tilalle Whitelinen tuotteet, runkopuslat, sekä perän tukipuslat. Takakelkasta oli mennyt oikea takakulman pusla sekä perän takapusla (siellä painon takana)halki, perä veteli kiihdyttäessä, ja mitään selvää ei näkynyt, kun kävi takapään puslat läpi. Kaikkiin runkopusliin ei päässyt järkevästi käsiksi ilman purkamista niin tilailin noi valmiiksi.

    Aikaa meni katoksessa tehtynä n 10h tuli samal säädettyä alustan korkeus mieleisemmäksi. Tiputin kelkan alas ja purin kaikkin edessä olevat pois aikaa meni n 3h että kelkka oli vapaan lattialla. Puslien vaihtamiseen meni aikaa n. 2h ja pari kirosanaa.
    Kasaaminen, lähinnä kelkan paikalleen saaminen, jousien ja iskarien kasaaminen ja säätö otti kaikkineen aikaa vajaa 4h. Autossa siis Bcracingin alusta ilman säätöä aikaa olis mennyt kait tunti vähemmän.

    Ajettavuuteen tuli iso muutos, perän vetely loppui ja auto kulkee taas suoraan.

    Takapäähän jäi siis kaikki muut puslat vielä vakioiksi, eteen on tilattu Lemförderin setti, strongflexin puslat tukivarsiin ja vakaajaan ja ohjaukseen fix kitti. Sais noilla eväillä etupään elämiset ja kolinat kuriin.
    2013 F31 330d
  • Vilkku89
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 91
    • Sipoo

    #2
    Alustaan nyt vaihdettu eteen Strongflexit Lemförderin uusiin tukivarsiin ja samalla laitettu uudet raidetangon päät. Perään kaikki tukivarsien puslat vaihtui Strongflexiin, ainoastaan olka osaan jäi kaksi vakiota. Alusta tanakoitui huomattavasti, muttei tullut omaan makuun liian kovaksi. Nyt vielä taakse säädettävät koiran luut niin alkaa olemaan alusta tiptop ja toivottavasti lievä perän nojailu loppuu kaarteessa. Voi kyllä suositella päivitys mielessä.
    2013 F31 330d

    Comment

    • Galaxy1223
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 116
      • Suomi

      #3
      Millaisilla kilsoilla huomasit alkuperäisissä puslissa kulumaa?

      Comment

      • Vilkku89
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 91
        • Sipoo

        #4
        250tkm kelkan ja nyt 297tkm alkoi muut olemaan vaihto kunnossa. Eteen oli tukivarret vaihdettu 140tkm tietämillä edellisen omistajan toimesta.
        2013 F31 330d

        Comment

        • Petri Henrik
          Newbiemmer
          • Dec 2016
          • 28
          • Finland

          #5
          f 31 330 d

          Siihen takapäähän voisi myös ajatella m2 tai 335 kallistuksen vakaajaa orkkis taitaa olla vain 12 mm. Tämä muutos e91 muutti kaikista eniten täkäpään käyttäytymista kun laitoin sinne m3 kallistuksen vakaajan.

          Comment

          • Vilkku89
            Bimmer Rookie
            • Apr 2017
            • 91
            • Sipoo

            #6
            Kulmat säädetty ja ajeltu pari tonnia. Tyytyväinen ollut kyl muutokseen, pelkäsin alkuun liiallista natinaa ja korin resonointia kuten vanhemmissa ollut tapana, rengasmelu tai muu meteli ei lisääntynyt. Suurin muutos koriin kantautuvista äänistä oli takakelkan puslat, nekin äänet ovat hyvin vähäisiä. Tosiaan mitä tulee tohon takapään "nojailuun" ja takavakaajaan, niin päädyin tilaamaan M3 takavakaajan. Vakaaja vissiinkin 22.5mm, säädettävät koiranluut kaveriksi jokatapauksessa, ja varmaan powerflexin puslat tuonne kunhan saan paketin kotia ja varmistettua mitan.
            2013 F31 330d

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎