Announcement

Collapse
No announcement yet.

kylmäkäynnistys epätasaista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomoA
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 533
    • Krs

    kylmäkäynnistys epätasaista

    Kylmä startissa auto käy vähän miten sattuun. Kierrokset droppaa, mutta ei sammu. Vielä.
    30s tätä, jolloin ilmeisesti kattien esilämmitys tehty. Kierrokset laskee normiin 700 ja tämän jälkeen ei ongelmia missään tilanteessa. Lämpimällä koneella lähdettäessä ei myöskään mitään oireita.
    Mikä näissä N20B20C menee rikki kun noin käyttäytyy?
    Ollut oireena n. 2kk
    Auto ollut minulla lähes uudesta asti. Tulpat oli puhtaat. Nyt ajettu 64tkm.
    Ärsyttävä ongelma. Toki autoa voi käyttää, kun odottelee aina hetken ennen lähtöä. Tietty hetikin voi lähteä liikkeelle, mutta sitten ensimmäinen vaihteen vaihto on nykäisevä, automaatti kun on. Softattuhan tämäkin on.
    G26 420iA Msport SanremoGreen
    F22 220iA Msport EstorilBlau
    E82 118dA TitanSilber
    E46 325ti TopasBlau
  • AlpinWeiss
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 927
    • West coast

    #2
    Itsellä oli epätasaista käyntiä johtuen suuttimesta. Diagnosoin asian niin että kun tuo käyntihäiriö oli päällä, auto sammuksiin ja tulpat irti. Ykkösen oli märkä, ja sitten vaihdoin sen suuttimen uuteen ja taas on toiminut. Se suorasuihku vuotaessaan oman teorian mukaan kastelee tulppaa eikä pysty sytyttämään.
    MBCLK240 -02
    E36 318 -93
    E46 320 Ci -01
    E46 330 CiA -01
    E60 520i -04
    E93 325i -07
    F36 420xi -16

    Comment

    • TuomoA
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 533
      • Krs

      #3
      Originally posted by AlpinWeiss View Post
      Itsellä oli epätasaista käyntiä johtuen suuttimesta. Diagnosoin asian niin että kun tuo käyntihäiriö oli päällä, auto sammuksiin ja tulpat irti. Ykkösen oli märkä, ja sitten vaihdoin sen suuttimen uuteen ja taas on toiminut. Se suorasuihku vuotaessaan oman teorian mukaan kastelee tulppaa eikä pysty sytyttämään.
      Kaikki tulpat oli puhtaita ja kuivia. Vaihdoin pari viikkoa sitten.
      Tämä liittyy pelkästään kylmäkäynnistykseen. Kaiken muun ajan auto toimii täysin normaalisti. startatessa putkisto pitää myös melkoista pörinää, kunnes kierrosten laskiessa hiljenee
      G26 420iA Msport SanremoGreen
      F22 220iA Msport EstorilBlau
      E82 118dA TitanSilber
      E46 325ti TopasBlau

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        #4
        Originally posted by TuomoA View Post
        Kaikki tulpat oli puhtaita ja kuivia. Vaihdoin pari viikkoa sitten.
        Tämä liittyy pelkästään kylmäkäynnistykseen. Kaiken muun ajan auto toimii täysin normaalisti. startatessa putkisto pitää myös melkoista pörinää, kunnes kierrosten laskiessa hiljenee

        Pörinä kuuluu asiaan, mut tarkasta nyt vaikka lämpöanturit että ne ei luule että oot jossain Lapin pakkasissa käynnistelemässä.
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • TuomoA
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 533
          • Krs

          #5
          Originally posted by AlpinWeiss View Post
          Pörinä kuuluu asiaan, mut tarkasta nyt vaikka lämpöanturit että ne ei luule että oot jossain Lapin pakkasissa käynnistelemässä.
          tarkempaa ohjetta noiden antureiden tarkistamiseen esim carlyn kautta?
          mikä se oli se ccv tms, jossakin valmistus sarjassa oli ongelmia. mun auto 09/2015 prod date
          G26 420iA Msport SanremoGreen
          F22 220iA Msport EstorilBlau
          E82 118dA TitanSilber
          E46 325ti TopasBlau

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎