F33 ja F83 malleissa on ikävä tyyppivika,
takakylkiin kertyy vettä ja vedenpoistoreiät tukkeutuu,
pahimmillaan vesi valuu konttiin ja sieltä saattaa paukahtaa mm. vahvari,
joten säästät sen tonnin pari kun hoidat asian ajoissa kuntoon...
Ongelmana on että kun takaikkunoiden tiivisteet eivät ole tiiviit,
eikä se ole varsinainen ongelma, vaan
kyljen sisään kertyy vettä ja siellä on kaukalo ja vedenpoistoreiät,
mutta viisas insinööri on laittanut reiän päälle helmamuovin ja
pohjamuovin, välissä on parin millin rako joka tukkeentuu ajan myötä,
jolloin takakylki täyttyy ensin takarenkaan etupuolelta ja
jos vesi nousee tarpeeksi ylös, valuu se konttiin saakka.
Ja kun valuu konttiin, vasemmalla on mm. vahvari joka ei vedestä tykkää.
H&K vahvari kun maksaa sen 1500€, käytetyt tuntuu olevan kiven alla, 500€ siihenkin kuluu jos jostain löytää.
Tässä BMW:n service bulletin asiasta.
Korjaus sinänsä on varsin yksinkertainen, helmaan ja pohjamuoviin porataan 10 mm reiät (itse kylläkin tein 13 mm) ja reikä rassataan aina öljynvaihdon yhteydessä puhtaaksi.
takakylkiin kertyy vettä ja vedenpoistoreiät tukkeutuu,
pahimmillaan vesi valuu konttiin ja sieltä saattaa paukahtaa mm. vahvari,
joten säästät sen tonnin pari kun hoidat asian ajoissa kuntoon...
Ongelmana on että kun takaikkunoiden tiivisteet eivät ole tiiviit,
eikä se ole varsinainen ongelma, vaan
kyljen sisään kertyy vettä ja siellä on kaukalo ja vedenpoistoreiät,
mutta viisas insinööri on laittanut reiän päälle helmamuovin ja
pohjamuovin, välissä on parin millin rako joka tukkeentuu ajan myötä,
jolloin takakylki täyttyy ensin takarenkaan etupuolelta ja
jos vesi nousee tarpeeksi ylös, valuu se konttiin saakka.
Ja kun valuu konttiin, vasemmalla on mm. vahvari joka ei vedestä tykkää.
H&K vahvari kun maksaa sen 1500€, käytetyt tuntuu olevan kiven alla, 500€ siihenkin kuluu jos jostain löytää.
Tässä BMW:n service bulletin asiasta.
Korjaus sinänsä on varsin yksinkertainen, helmaan ja pohjamuoviin porataan 10 mm reiät (itse kylläkin tein 13 mm) ja reikä rassataan aina öljynvaihdon yhteydessä puhtaaksi.
Comment