Tämä lienee totta, mutta lähinnä pohjoisessa Lapissa?
Etelässä sisätilalämmitin on se, joka merkitsee. Moottori kyllä käynnistyy aina kuin palmun alta ja lämpeneekin nopeasti, vaikkei lämmitintä olisi lainkaan.
Toisaalta samallahan sen asennuttaa, kun sisäjohtosarjankin.
Karkea arvio Defasta, että jäähdytysvesi on noin 10 astetta lämpimämpää kuin ulkoilma vajaan kahden tunnin lämmityksellä. Mutta kun kabiini on lämmin sinne astuessa, ei tuollakaan ole juuri merkitystä.
Periaatteessa niin, mutta käytännössä ei, jos pitää ilmastoinnin automaatilla. Ja miksei pitäisi?
Se puhaltelee todella ujosti ekat pari minuuttia, kunnes sillä on tarjota lämpimämpää ilmaa kuin kabiinissa sillä hetkellä on.
Periaatteessa niin, mutta käytännössä ei, jos pitää ilmastoinnin automaatilla. Ja miksei pitäisi?
Se puhaltelee todella ujosti ekat pari minuuttia, kunnes sillä on tarjota lämpimämpää ilmaa kuin kabiinissa sillä hetkellä on.
Juuri näin. Mukavuustekijä näissä on se juttu. Moottorin keston takia lämmittäminen on yhtä hyödyllistä nykypäivänä kuin työntelisi rahaa pakoputkeen.
Periaatteessa niin, mutta käytännössä ei, jos pitää ilmastoinnin automaatilla. Ja miksei pitäisi?
Se puhaltelee todella ujosti ekat pari minuuttia, kunnes sillä on tarjota lämpimämpää ilmaa kuin kabiinissa sillä hetkellä on.
No ei se ujosti puhaltaminen poista sitä tosiasiaa että se sisään tuleva ilma on viileää hetken aikaa. Puhalti se sitä kovaa tai hiljaa.
No ei se ujosti puhaltaminen poista sitä tosiasiaa että se sisään tuleva ilma on viileää hetken aikaa. Puhalti se sitä kovaa tai hiljaa.
no se ei siinä vaiheessa enään häiritse ku sulla on sisälämppäri puhaltanu tunnin ni lämpimään autoon saat istua puhaltaa se vaikka jääpuikkoja sieltä ritilistä.
Mulla on defan säteilijä ja sisälämppäri nykysessä enkä näe mitään tarvetta letkulämppärille. Vanha e90 lähti nätisti yli 20 pakkasilla käyntiin ilman mitään lämmityksiä ja ei siitä minun tietojeni mukaan ole moottori kosahtanut vaikka ei esilämmitystä minun aikana saanutkaan.
No itseäni ainakin häiritsee kun kuumaan autoon istut ja starttaat niin tulee kylmä puhallus naamalle heti ensimmäisenä. Kovalla pakkasella se kabiinikin kerkeää jäähtyä jonkin verran.
No itseäni ainakin häiritsee kun kuumaan autoon istut ja starttaat niin tulee kylmä puhallus naamalle heti ensimmäisenä. Kovalla pakkasella se kabiinikin kerkeää jäähtyä jonkin verran.
Kun auto on kunnon sisälämppärillä lämmitetty, niin puhallin laitetaan kiertoilmalle joka siirtää sitä lämpöä nesteeseen ja haaleeta tulee jo käytännössä heti. Itsellä on bensakone ja en käytä siinä mitään lämmitystä jos en pidä tallissa. Penkkarit täysille ja menoksi. Jos on oikein kylmä niin käyn laittamassa käyntiin hetkeksi ni on lasit sulat ja kaikki paikat lämpimänä.
Comment