Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d:n hankinta mielessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morbus
    Bimmer Rookie
    • Nov 2020
    • 49
    • Pirkmanmaa

    330d:n hankinta mielessä

    Tervehdys kaikille foorumilaisille!

    Itselläni ei vielä ole minkään mallin BMW:tä mutta mielessä on kytenyt jo pidemmän aikaa 330d mallin hankkiminen, xdrive versiona.
    Muutama koeajokin on jo eräällä 2015 vuoden mallilla takana ja kovin olen myyty, varsinkin tuohon kyseisen mallin moottoriin (ja tottakai sen suorituskykyyn) olen tykästynyt

    Teillä foorumilaisilla varmasti useammallakin on ajossa tuo kyseinen malli, joten ajattelinkin hieman kysellä teiltä auton niin hyvistä kuin huonoistakin puolista.

    Hyviä olen nyt jo kerennyt itsekin muutaman huomaamaan ja haluaisinkin enemmänkin tietoa mallin mahdollisista huonoista puolista.
    Kyseinen auto jota olen koeajanut on tosiaan vuosimallia 2015 ja ajettu reilusti alta 100tkm, joten mitään sen suurempia vikoja en siinä usko vielä olevankaan mutta yhtenä vaihtoehtona on myös ollut eräs yksilö jolla on sitten ajettukin yli 200tkm.
    Dieselkoneelle tuo 200tkm ei tietenkään vielä ole määrä eikä mikään mutta mitä muita mahdollisia vikoja/korjattavaa/tsekattavaa noilla kilometreillä ajetussa autossa voi olla? Varsinkin siis BMW:lle ominaisia juttuja?

    Lähinnä kiinnostaa tuo nelivetojärjestelmä, voimansiirto, laatikko (automaatti), alustan osat ja toki kaikista muistakin saa kertoa .....minkälaisiin korjauksiin/mahdollisiin tyyppivikoihin saa varautua noilla kilometreillä?

    Jos joku 330d xdrive mallin(2014-2017) omistava voisi kertoa omia kokemuksia autosta, sen ylläpidosta, huoltokustannuksista yms niin olisin hyvin kiitollinen.

    Ja kyllä, tiedän, että mitä enemmän kilometrejä, sitä enemmän alkaa pikkuhiljaa laitettavaa löytymään mutta tosiaankin nuo BMW:lle ominaiset viat, juurikin tälle mallille ominaiset, mitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan (jos alkaa) kiinnostaa....kuinka helppo autoa on itse laitella ja fixailla, minkä hintaisia on varaosat yms...

    EDIT: noniin....nyt alkoi hieman kiinnostamaan tuo 420d:kin, siinä kun on tuo 2 litrainen kone joka saattais olla (optimoitunakin) hieman pienempi ruokainen..ja tosiaan optimoituna saisi tuostakin yli 200hv ja melkein 480Nm vääntöä joka tietenkään ei nyt ole ihan sama kuin 560Nm mutta ihan kiitettävä määrä silti.

    Neuvokaa nyt miestä kumpi olisi fiksumpi ratkaisu..?
    Last edited by Morbus; 08-11-2020, 14:42.
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2540
    • Pirkkala

    #2
    Itselle tuli kyseinen automalli kesäkuussa ja olen ollut tyytyväinen.

    Mahdollisena kalliina vikapaikkana näissä xdriveissä on jakolaatikko, jonka uusimiseen saa kulumaan sen 3-4k€.
    Mutta ei ilmeisesti ongelmia kun kiinnittää huomiota rengastukseen ja vaihtelee öljyjä.

    Kannattaa panostaa varusteisiin. Itselle on jo muodostunut muutamia varusteita jotka aivan ehdottomia itselle myös tulevissa autoissa. Näitä joita koin aluksi jopa turhiksi on hud ja comfort access.
    Tietysti myös m-sport varustelu ehdoton ja tekee f3x:stä 10x näyttävämmän. Tämä siis minun mielipide.
    sigpic

    Comment

    • Morbus
      Bimmer Rookie
      • Nov 2020
      • 49
      • Pirkmanmaa

      #3
      Originally posted by QUASIMODO View Post
      Itselle tuli kyseinen automalli kesäkuussa ja olen ollut tyytyväinen.

      Mahdollisena kalliina vikapaikkana näissä xdriveissä on jakolaatikko, jonka uusimiseen saa kulumaan sen 3-4k€.
      Mutta ei ilmeisesti ongelmia kun kiinnittää huomiota rengastukseen ja vaihtelee öljyjä.

      Kannattaa panostaa varusteisiin. Itselle on jo muodostunut muutamia varusteita jotka aivan ehdottomia itselle myös tulevissa autoissa. Näitä joita koin aluksi jopa turhiksi on hud ja comfort access.
      Tietysti myös m-sport varustelu ehdoton ja tekee f3x:stä 10x näyttävämmän. Tämä siis minun mielipide.
      Kiitos infosta!
      Itseasiassa tässä yli 200tkm ajetussa oliskon kaikki herkut, HUD:it, m-sport varustelut yms..jonkin verran vaan arveluttaa nuo kilometrit, kun ei tiedä millaisessa ajossa auto on ollut...itsellä ainakin koeajoauto suorastaan "vaati" ottamaan tehoja usein irti niin paljon kuin vain kehtasi

      Mitä muuten tarkoitit rengastuksen huomioon ottamisella? Sitä että renkaat on hyväkuntoiset vaiko että käyttää valmistajan suosittelemia rengaskokoja?

      Comment

      • amisqo
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 1611
        • Vantaa

        #4
        xdrivet ovat aika ranttuja rengaskokojen suhteen eli vierintäkehien pitäisi olla suht samankokoisia eessä ja takaa ettei jakolaatikko tykkää pahaa...

        Sitte näissähän on egr takasinkutsukamppaniat päällä ja lähes jokaisessa kolisee hammastanko jos sille ei ole mitään tehty.
        G30 530e iPerfomance M-sport -18
        Ex: F30 330D M-sport -15
        Ex: E90 330D M-sport -06
        Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
        Ex: e30 320i -89
        Ex: e30 318iS -90

        Comment

        • Morbus
          Bimmer Rookie
          • Nov 2020
          • 49
          • Pirkmanmaa

          #5
          Onko oikeasti käyttäjien keskuudessa näin hiljasta??

          Comment

          • Heikkiher
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 93
            • Vihti

            #6
            Vastaillaan vaikka 335d malli onkin itselläni. Tähän mennessä vähä vikasin käytetty bemari, mitä itselle osunut.

            180-235tkm perus huoltojen lisäksi korjattua:
            -Hammastankoon vaihdettu korjaussarja
            -Etummainen Lambda
            -EGR kampanja (ei oireillut tosin millään tavalla)

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 892
              • Kymenlaakso

              #7
              Eipä ole kokemusta, palstan lukua sitten sitäkin enemmän, niin b47 olisi omalla ostoslistalla korkeammalla, kuin perus n57, n57 ”M550d-koneinen” asia erikseen.

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Originally posted by isolohko View Post
                Eipä ole kokemusta, palstan lukua sitten sitäkin enemmän, niin b47 olisi omalla ostoslistalla korkeammalla, kuin perus n57, n57 ”M550d-koneinen” asia erikseen.

                Comment

                • SC90
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 280

                  #9
                  Originally posted by Morbus View Post
                  Onko oikeasti käyttäjien keskuudessa näin hiljasta??
                  Kohta 4 vuotta ajanut 330 xd f31 M-Sportilla. Erittäin vähävikainen auto. Ainoat viat koko aikana hieman ääntävä hammastanko ( siihen löytyy korjaussarja, pitäisi vaan asentaa), ja apuskuskin puoleinen peilinvilkku. Tämän kokemuksen perusteella voin suositella varauksetta.

                  Tuo omani on muuten myynnissä, että jos kiinnostaa supersiisti neliveto hieman rakennettuna, niin laita yv:tä, kerron lisää.
                  - M3 convertible 2005

                  - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                  - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                  - Fiat 850 Special 1969

                  - Lexus GS300 2000 TwoTone

                  - Lexus LS600h 2008

                  - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                  Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                  o44-531 82oo

                  Comment

                  • klasumasu
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 228
                    • Vantaa

                    #10
                    Itellä tosiaan löytyy B47 koneella oleva -16 320 xdrivella ja yhteisiä kilometrejä takana jo 70tkm eikä mitään valittamista ollut. 10-15tkm välein vaihtanu moottoriöljyt ja laatikko/jakolaatikko öljyt vaihtanut kerran. Myös levyt ja palat joka nurkkaan vaihtanut, muuta ei tosiaan oo tarvinnut tehdä. Autoki tosiaan ajtechi ja xhp softilla niin muuttu neloskonekki vähän kivemmaks. Omalla kokemuksella ainakin voin suositella!
                    BMW F31 M-Sport 320d xDrive 2016

                    EX:
                    BMW e39 Sedan M-Sport Individual 530i 2000
                    BMW e36 Sedan 318i 1992
                    BMW e36 Coupe 320iA 1994

                    Comment

                    • Morbus
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2020
                      • 49
                      • Pirkmanmaa

                      #11
                      Kiitos vaan kaikille vastaamaan vaivautuneille. Tyytyväisiä tuntuu kaikki olevan joten omakin kiinnostus vaan kasvaa hankkia kyseinen kulkine...

                      Comment

                      • Takapainoinen Taapertaja
                        Newbiemmer
                        • Nov 2020
                        • 18
                        • Nokia

                        #12
                        Tuli vaihdettua tuossa viikolla 5-sarjalainen F11 kolmoseen F31 N57T-koneella olevaan 330 xDriveen.

                        Muutama päivä tullut autolla kaarreltua ja ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on muutaman kerran 2 km kotimatka kaupasta venähtänyt 50:een kilometriin, kun ei ole malttanut vielä parkkeerata.

                        F11 oli samalla voimalinjalla, ja tuohon olin moottorinohjauksen optimoinut ja EGR:n ja AdBluen ohittanut ohjelmalla. Muutoin vakio.

                        Nyt ajattelin kysyä vinkkejä täältä ennen kuin alan tuota uutta (vm. 2016 ajettu 68tkm) tuunaamaan. Seuraavia ajattelin;

                        - Moottorinohjauksen optimointi (-> 330hp / 670 Nm )
                        - xHP Stage 3 vaihteiston optimointi
                        - EGR ohitus ohjelmalla
                        - muutama koodaus: S/S -muisti + mitä muuta ehdottaisitte?

                        Mitä mieltä noista ajatuksista? Missä kannattaisi teettää? - mielellään Pirkanmaalla.
                        Last edited by Takapainoinen Taapertaja; 29-11-2020, 08:18.

                        Comment

                        • jx166
                          BTCF Member
                          • May 2014
                          • 175
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Takapainoinen Taapertaja View Post
                          Tuli vaihdettua tuossa viikolla 5-sarjalainen F11 kolmoseen F31 N57T-koneella olevaan 330 xDriveen.

                          Muutama päivä tullut autolla kaarreltua ja ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on muutaman kerran 2 km kotimatka kaupasta venähtänyt 50:een kilometriin, kun ei ole malttanut vielä parkkeerata.

                          F11 oli samalla voimalinjalla, ja tuohon olin moottorinohjauksen optimoinut ja EGR:n ja AdBluen ohittanut ohjelmalla. Muutoin vakio.

                          Nyt ajattelin kysyä vinkkejä täältä ennen kuin alan tuota uutta (vm. 2016 ajettu 68tkm) tuunaamaan. Seuraavia ajattelin;

                          - Moottorinohjauksen optimointi (-> 330hp / 670 Nm )
                          - xHP Stage 3 vaihteiston optimointi
                          - EGR ohitus ohjelmalla
                          - muutama koodaus: S/S -muisti + mitä muuta ehdottaisitte?

                          Mitä mieltä noista ajatuksista? Missä kannattaisi teettää? - mielellään Pirkanmaalla.
                          Soita ensin bimmerwizard.fi , kertoo noista kaikista. On velho ja vielä Pirkanmaalla.
                          G30 530e, Audi TT -99

                          Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e

                          Comment

                          • Takapainoinen Taapertaja
                            Newbiemmer
                            • Nov 2020
                            • 18
                            • Nokia

                            #14
                            Originally posted by jx166 View Post
                            Soita ensin bimmerwizard.fi , kertoo noista kaikista. On velho ja vielä Pirkanmaalla.
                            Joo, kiitos. Tuota sivustoa olen jo ihmetellytkin.

                            Comment

                            • Takapainoinen Taapertaja
                              Newbiemmer
                              • Nov 2020
                              • 18
                              • Nokia

                              #15
                              Originally posted by Takapainoinen Taapertaja View Post
                              Tuli vaihdettua tuossa viikolla 5-sarjalainen F11 kolmoseen F31 N57T-koneella olevaan 330 xDriveen.

                              Muutama päivä tullut autolla kaarreltua ja ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on muutaman kerran 2 km kotimatka kaupasta venähtänyt 50:een kilometriin, kun ei ole malttanut vielä parkkeerata.

                              F11 oli samalla voimalinjalla, ja tuohon olin moottorinohjauksen optimoinut ja EGR:n ja AdBluen ohittanut ohjelmalla. Muutoin vakio.

                              Nyt ajattelin kysyä vinkkejä täältä ennen kuin alan tuota uutta (vm. 2016 ajettu 68tkm) tuunaamaan. Seuraavia ajattelin;

                              - Moottorinohjauksen optimointi (-> 330hp / 670 Nm )
                              - xHP Stage 3 vaihteiston optimointi
                              - EGR ohitus ohjelmalla
                              - muutama koodaus: S/S -muisti + mitä muuta ehdottaisitte?

                              Mitä mieltä noista ajatuksista? Missä kannattaisi teettää? - mielellään Pirkanmaalla.
                              BMWizilä teetetty Tuikun softalla. Aikas iso ero on vakioon ja silti ihan sivistynyt käytös autossa. Toi xHP Stage 3 on aikas jees tuohon kylkeen. Selkeästi urheilullisempi fiilis kuin aiemmassa 5-sarjalaisessani samalla viritystasolla.

                              Erittäin tyytyväinen lopputulokseen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎