Tervehdys kaikille foorumilaisille!
Itselläni ei vielä ole minkään mallin BMW:tä mutta mielessä on kytenyt jo pidemmän aikaa 330d mallin hankkiminen, xdrive versiona.
Muutama koeajokin on jo eräällä 2015 vuoden mallilla takana ja kovin olen myyty, varsinkin tuohon kyseisen mallin moottoriin (ja tottakai sen suorituskykyyn) olen tykästynyt
Teillä foorumilaisilla varmasti useammallakin on ajossa tuo kyseinen malli, joten ajattelinkin hieman kysellä teiltä auton niin hyvistä kuin huonoistakin puolista.
Hyviä olen nyt jo kerennyt itsekin muutaman huomaamaan ja haluaisinkin enemmänkin tietoa mallin mahdollisista huonoista puolista.
Kyseinen auto jota olen koeajanut on tosiaan vuosimallia 2015 ja ajettu reilusti alta 100tkm, joten mitään sen suurempia vikoja en siinä usko vielä olevankaan mutta yhtenä vaihtoehtona on myös ollut eräs yksilö jolla on sitten ajettukin yli 200tkm.
Dieselkoneelle tuo 200tkm ei tietenkään vielä ole määrä eikä mikään mutta mitä muita mahdollisia vikoja/korjattavaa/tsekattavaa noilla kilometreillä ajetussa autossa voi olla? Varsinkin siis BMW:lle ominaisia juttuja?
Lähinnä kiinnostaa tuo nelivetojärjestelmä, voimansiirto, laatikko (automaatti), alustan osat ja toki kaikista muistakin saa kertoa .....minkälaisiin korjauksiin/mahdollisiin tyyppivikoihin saa varautua noilla kilometreillä?
Jos joku 330d xdrive mallin(2014-2017) omistava voisi kertoa omia kokemuksia autosta, sen ylläpidosta, huoltokustannuksista yms niin olisin hyvin kiitollinen.
Ja kyllä, tiedän, että mitä enemmän kilometrejä, sitä enemmän alkaa pikkuhiljaa laitettavaa löytymään mutta tosiaankin nuo BMW:lle ominaiset viat, juurikin tälle mallille ominaiset, mitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan (jos alkaa) kiinnostaa....kuinka helppo autoa on itse laitella ja fixailla, minkä hintaisia on varaosat yms...
EDIT: noniin....nyt alkoi hieman kiinnostamaan tuo 420d:kin, siinä kun on tuo 2 litrainen kone joka saattais olla (optimoitunakin) hieman pienempi ruokainen..ja tosiaan optimoituna saisi tuostakin yli 200hv ja melkein 480Nm vääntöä joka tietenkään ei nyt ole ihan sama kuin 560Nm mutta ihan kiitettävä määrä silti.
Neuvokaa nyt miestä kumpi olisi fiksumpi ratkaisu..?
Itselläni ei vielä ole minkään mallin BMW:tä mutta mielessä on kytenyt jo pidemmän aikaa 330d mallin hankkiminen, xdrive versiona.
Muutama koeajokin on jo eräällä 2015 vuoden mallilla takana ja kovin olen myyty, varsinkin tuohon kyseisen mallin moottoriin (ja tottakai sen suorituskykyyn) olen tykästynyt
Teillä foorumilaisilla varmasti useammallakin on ajossa tuo kyseinen malli, joten ajattelinkin hieman kysellä teiltä auton niin hyvistä kuin huonoistakin puolista.
Hyviä olen nyt jo kerennyt itsekin muutaman huomaamaan ja haluaisinkin enemmänkin tietoa mallin mahdollisista huonoista puolista.
Kyseinen auto jota olen koeajanut on tosiaan vuosimallia 2015 ja ajettu reilusti alta 100tkm, joten mitään sen suurempia vikoja en siinä usko vielä olevankaan mutta yhtenä vaihtoehtona on myös ollut eräs yksilö jolla on sitten ajettukin yli 200tkm.
Dieselkoneelle tuo 200tkm ei tietenkään vielä ole määrä eikä mikään mutta mitä muita mahdollisia vikoja/korjattavaa/tsekattavaa noilla kilometreillä ajetussa autossa voi olla? Varsinkin siis BMW:lle ominaisia juttuja?
Lähinnä kiinnostaa tuo nelivetojärjestelmä, voimansiirto, laatikko (automaatti), alustan osat ja toki kaikista muistakin saa kertoa .....minkälaisiin korjauksiin/mahdollisiin tyyppivikoihin saa varautua noilla kilometreillä?
Jos joku 330d xdrive mallin(2014-2017) omistava voisi kertoa omia kokemuksia autosta, sen ylläpidosta, huoltokustannuksista yms niin olisin hyvin kiitollinen.
Ja kyllä, tiedän, että mitä enemmän kilometrejä, sitä enemmän alkaa pikkuhiljaa laitettavaa löytymään mutta tosiaankin nuo BMW:lle ominaiset viat, juurikin tälle mallille ominaiset, mitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan (jos alkaa) kiinnostaa....kuinka helppo autoa on itse laitella ja fixailla, minkä hintaisia on varaosat yms...
EDIT: noniin....nyt alkoi hieman kiinnostamaan tuo 420d:kin, siinä kun on tuo 2 litrainen kone joka saattais olla (optimoitunakin) hieman pienempi ruokainen..ja tosiaan optimoituna saisi tuostakin yli 200hv ja melkein 480Nm vääntöä joka tietenkään ei nyt ole ihan sama kuin 560Nm mutta ihan kiitettävä määrä silti.
Neuvokaa nyt miestä kumpi olisi fiksumpi ratkaisu..?
Comment