Announcement

Collapse
No announcement yet.

S 0398 vikakoodi F30 330e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1355
    • Lempäälä

    S 0398 vikakoodi F30 330e

    Ei oikein löytynyt tällä koodilla tietoa mistään.

    Kyseessä siis F30, 330e.

    Aamulla laitoin auton kaukosäätimestä lämpenemään, as usual, autolle mennessä sit huomasin että vilkkui oudosti se auton päässä oleva rengas. Liittimen kun otti irti, se rengas oli hetken punainen, ja tästä vähän päättelin että nyt ei oo kaikki ihan normaalisti.

    No, autoon ja hetihän siellä oli iDrivessä "voimansiirto, ajon jatkaminen mahdollista. Tarkista autosi huoltopisteessä".
    Laittoi heti polttiksen päälle kun painoi virtanappulaa.

    Pieni lenkki, muksun päivähoitopaikan pihasta lähtiessä sama vika päällä. Kotio, ja lukemaan vikakoodeja :
    S 0398 - "power management, battery condition: battery faulty or worn out".
    Pistin ovet lukkoon, annoin "auton sammua" eli oli useamman minuutin koskematta -> autoon ja avot, kaikki toimiikin. Täyssähkömoodi ok ja ei mitään propleemii.
    Oli siellä myös S 0397 "MOST configuration not stored". Sekä E71459 "Signal(torque limitation for crankshaft of airconditioning compressor, 0x189)inval..... tämä oli luokkana "information"

    En tiedä liittyykö tähän, mutta nuo oli liipaistuna samalle kilometrimäärälle kuin tuo S 0398.

    Töistä lähtiessä sama homma taas menossa, eli huutomerkkiä mittaristossa. Jotenkin ajokokemus (kuormitus sähkökoneelle / polttikselle) ei ollut ihan yhtä jouhea kuin aikaisemmin, välillä näytti kwh hetkellistä mittausta tuijottaessa että moottorijarrulla sähkökone puskisi energiaa ulospäin vaikka virran kulkusuunta periaatteessa jarrutustilanteessa pitäs aina olla akkuunpäin.

    No, mutta, soitto auton myymään liikkeeseen ja sitä kautta varaus huoltoon, menee tuonne maanantaille sekin.

    Vähän täs ehkä kaipaisi tietoa, että missäköhän tarkalleen ottaen se vika nyt sit on ?

    Kontissa olevaa 12V akun happanemista itse mietin, mutta onko vaihto niinkin "yksinkertainen", että
    1)autosta virrat pois, kontti auki, odottelua nn. aikaa
    2)HV akun erotus
    3)12V akusta kontista navat irti ja mekaanisesti akku kantoon, uus tilalle
    4)uus 12V akku paikalleen + kengät kiinni
    5) HV takaisinkytkentä
    6)istalla uuden akun rekisteröinti (minne, DME ?)
    7)profit ja voittoa kunhan on nollannut kaikki muut generoituneet vikakoodit

    Vai onkohan kyseessä jotain muuta ? menikö tuo akunvaihtoprosessi noin ?
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1355
    • Lempäälä

    #2
    Ptjoo, akunvaihto on aika hyvin tässä videossa kuvattu. Oli ihan hyödyllinen kun siitä ilmeni etuakun vähän hankala molemminpuolinen kiinnityskin.

    Thanks for watching PLEASE LIKE & SUBSCRIBE! Click the bell to turn on our post notifications!FOLLOW US:Instagram: @TriniVlogs (https://www.instagram.com/t...


    Ei jättäny enää akunvaihdosta sitä vikakoodia - tuolle etuakulle ne löytänyt mitään paikkaa että mistä sen voisi kuitata vaihdetuksi.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #3
      Originally posted by repsa View Post

      Ei jättäny enää akunvaihdosta sitä vikakoodia - tuolle etuakulle ne löytänyt mitään paikkaa että mistä sen voisi kuitata vaihdetuksi.
      Kyllä siellä istassa löytyy lisä startti akulle vaihto. Tämän jälkeen alkaa laskemaan ja tarkkailemaan taas uuden akun statusta oikein.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1355
        • Lempäälä

        #4
        möh, löytys jos ois tarpeeks uus ista.
        Eli kun kävin tos naapurissa korjaamollamollamolla niin siellä saivat sit sen hupiakunkin vaihdon nollattua.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎