Ei oikein löytynyt tällä koodilla tietoa mistään.
Kyseessä siis F30, 330e.
Aamulla laitoin auton kaukosäätimestä lämpenemään, as usual, autolle mennessä sit huomasin että vilkkui oudosti se auton päässä oleva rengas. Liittimen kun otti irti, se rengas oli hetken punainen, ja tästä vähän päättelin että nyt ei oo kaikki ihan normaalisti.
No, autoon ja hetihän siellä oli iDrivessä "voimansiirto, ajon jatkaminen mahdollista. Tarkista autosi huoltopisteessä".
Laittoi heti polttiksen päälle kun painoi virtanappulaa.
Pieni lenkki, muksun päivähoitopaikan pihasta lähtiessä sama vika päällä. Kotio, ja lukemaan vikakoodeja :
S 0398 - "power management, battery condition: battery faulty or worn out".
Pistin ovet lukkoon, annoin "auton sammua" eli oli useamman minuutin koskematta -> autoon ja avot, kaikki toimiikin. Täyssähkömoodi ok ja ei mitään propleemii.
Oli siellä myös S 0397 "MOST configuration not stored". Sekä E71459 "Signal(torque limitation for crankshaft of airconditioning compressor, 0x189)inval..... tämä oli luokkana "information"
En tiedä liittyykö tähän, mutta nuo oli liipaistuna samalle kilometrimäärälle kuin tuo S 0398.
Töistä lähtiessä sama homma taas menossa, eli huutomerkkiä mittaristossa. Jotenkin ajokokemus (kuormitus sähkökoneelle / polttikselle) ei ollut ihan yhtä jouhea kuin aikaisemmin, välillä näytti kwh hetkellistä mittausta tuijottaessa että moottorijarrulla sähkökone puskisi energiaa ulospäin vaikka virran kulkusuunta periaatteessa jarrutustilanteessa pitäs aina olla akkuunpäin.
No, mutta, soitto auton myymään liikkeeseen ja sitä kautta varaus huoltoon, menee tuonne maanantaille sekin.
Vähän täs ehkä kaipaisi tietoa, että missäköhän tarkalleen ottaen se vika nyt sit on ?
Kontissa olevaa 12V akun happanemista itse mietin, mutta onko vaihto niinkin "yksinkertainen", että
1)autosta virrat pois, kontti auki, odottelua nn. aikaa
2)HV akun erotus
3)12V akusta kontista navat irti ja mekaanisesti akku kantoon, uus tilalle
4)uus 12V akku paikalleen + kengät kiinni
5) HV takaisinkytkentä
6)istalla uuden akun rekisteröinti (minne, DME ?)
7)profit ja voittoa kunhan on nollannut kaikki muut generoituneet vikakoodit
Vai onkohan kyseessä jotain muuta ? menikö tuo akunvaihtoprosessi noin ?
Kyseessä siis F30, 330e.
Aamulla laitoin auton kaukosäätimestä lämpenemään, as usual, autolle mennessä sit huomasin että vilkkui oudosti se auton päässä oleva rengas. Liittimen kun otti irti, se rengas oli hetken punainen, ja tästä vähän päättelin että nyt ei oo kaikki ihan normaalisti.
No, autoon ja hetihän siellä oli iDrivessä "voimansiirto, ajon jatkaminen mahdollista. Tarkista autosi huoltopisteessä".
Laittoi heti polttiksen päälle kun painoi virtanappulaa.
Pieni lenkki, muksun päivähoitopaikan pihasta lähtiessä sama vika päällä. Kotio, ja lukemaan vikakoodeja :
S 0398 - "power management, battery condition: battery faulty or worn out".
Pistin ovet lukkoon, annoin "auton sammua" eli oli useamman minuutin koskematta -> autoon ja avot, kaikki toimiikin. Täyssähkömoodi ok ja ei mitään propleemii.
Oli siellä myös S 0397 "MOST configuration not stored". Sekä E71459 "Signal(torque limitation for crankshaft of airconditioning compressor, 0x189)inval..... tämä oli luokkana "information"
En tiedä liittyykö tähän, mutta nuo oli liipaistuna samalle kilometrimäärälle kuin tuo S 0398.
Töistä lähtiessä sama homma taas menossa, eli huutomerkkiä mittaristossa. Jotenkin ajokokemus (kuormitus sähkökoneelle / polttikselle) ei ollut ihan yhtä jouhea kuin aikaisemmin, välillä näytti kwh hetkellistä mittausta tuijottaessa että moottorijarrulla sähkökone puskisi energiaa ulospäin vaikka virran kulkusuunta periaatteessa jarrutustilanteessa pitäs aina olla akkuunpäin.
No, mutta, soitto auton myymään liikkeeseen ja sitä kautta varaus huoltoon, menee tuonne maanantaille sekin.
Vähän täs ehkä kaipaisi tietoa, että missäköhän tarkalleen ottaen se vika nyt sit on ?
Kontissa olevaa 12V akun happanemista itse mietin, mutta onko vaihto niinkin "yksinkertainen", että
1)autosta virrat pois, kontti auki, odottelua nn. aikaa
2)HV akun erotus
3)12V akusta kontista navat irti ja mekaanisesti akku kantoon, uus tilalle
4)uus 12V akku paikalleen + kengät kiinni
5) HV takaisinkytkentä
6)istalla uuden akun rekisteröinti (minne, DME ?)
7)profit ja voittoa kunhan on nollannut kaikki muut generoituneet vikakoodit
Vai onkohan kyseessä jotain muuta ? menikö tuo akunvaihtoprosessi noin ?
Comment