Announcement

Collapse
No announcement yet.

2013 F30 ajonesto & avain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morbus
    Bimmer Rookie
    • Nov 2020
    • 49
    • Pirkmanmaa

    2013 F30 ajonesto & avain

    Tänään oli tilanne jossa työkaverini ajoi tuota F30:stäni ja itse tulin muutaman kilometrin perässä toisella autolla. Matkan lopussa vasta huomasin että olin unohtanut auton avaimen omaan taskuuni mutta tämä autoni jota työkaverini ajoi, ei ollut ilmoitellut mitään mistään avainten puuttumisesta ja muutenkin toiminut aivan normaalisti.

    Onko tämä siis tuon ajoneston osalta ihan normaalia, ettei auto reagoi kuinkaan vaikka avainta ei olisi lähettyvilläkään? Autoa olin kyllä itse ajanut alkumatkasta mutta siirryin toiseen autoon ja avain jäi epähuomiossa taskuuni siirtyessäni toiseen autoon.

    Olen ollut siinä luulossa että auto alkaisi herjaamaan ellei avain ole tarpeeksi lähellä autoa kun sitä ajaa....ellei sitten jopa lopettaisi kulkua kokonaan.
    Vai onko niin että autolla voi ajaa normaalisti vaikkei avain olisi lähelläkään, kunhan ei vain erehdy sammuttamaan..?
  • Petsku333
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 349
    • Kerava

    #2
    Originally posted by Morbus View Post
    Vai onko niin että autolla voi ajaa normaalisti vaikkei avain olisi lähelläkään, kunhan ei vain erehdy sammuttamaan..?
    Kyllä se näin taitaa mennä.
    Seat Cupra 290

    Ex. F20 118i MHD Stage 2
    E60 2006 525i

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3820
      • Nokia

      #3
      Kyllä se herjaa heti kun avain lähtee auton ulkopuolelle. Kuljettaja ei vaan ole ymmärtänyt sitä. Voi ajaa loputtomasti, kunhan ei sammuta.
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

      ex. 53*BMW

      Comment

      • Mikaatm
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 551
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Tomi T View Post
        Kyllä se herjaa heti kun avain lähtee auton ulkopuolelle. Kuljettaja ei vaan ole ymmärtänyt sitä. Voi ajaa loputtomasti, kunhan ei sammuta.
        Mä kyl väittäisin että mun F30 ja F80 ei herjaa tästä ja ajaa voi niin kauan kuin sammuttaa. Herjaa kyllä jos yrittää käynnistää kun avain liian kaukana.
        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

        Comment

        • Zoooooml
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 85
          • Tampere

          #5
          Ainakin omassa F31 herjaa kyllä heti, jos menee vaikka tallilta lähtiessä sulkemaan ovea auto käynnissä ja avain taskussa. Hankalahan se herja on yksin ajellessa nähdä, kun poistuu samantien kun istuu takaisin autoon. :think
          Tuning vaatii uhrauksia.
          Käyttis: VW Arteon
          Harraste: VW Santana 5cyl

          Comment

          • Sepposetae
            Newbiemmer
            • Aug 2014
            • 17
            • Hellsinki

            #6
            Joo omissa F30:ssa on kuulunut ja kuuluu pling ja näyttöön ilmestyy ja jää näkyviin herja puuttuvasta avaimesta tai ajonestosta tms.
            G31 540i xDrive MHD2+

            Comment

            • Heikkiher
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 93
              • Vihti

              #7
              Kerran vaimo ajeli yli 100km päähän ilman avaimia ja sammutti siellä, itse olin siirtänyt autoa pihalla ja jättänyt käyntiin. Ei sitten auttanut kun lainata toista autoja ja ajella perässä



              Kyllä se vilauttaa ilmeisesti ruudulla jotain että avainta ei ole, mutta ei jää näkyviin pitkäksi aikaa ainakaan tuossa omassani.

              Comment

              • Movember
                Newbiemmer
                • Dec 2018
                • 9
                • Helsinki

                #8
                Omassa ei mene edes vaihde silmään jos avain ei ole auton sisällä. En ole kokeillut heittää avainta ikkunasta pihalle ajon aikana, että mitä sillon tapahtuu.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7328
                  • Oulu

                  #9
                  Työkaverin vaimo ajoi kerran F31:lla työpaikalleen, jossa huomasi että avaimet olivatkin matkan varrella autosta poistuneella työkaverillani. Eli matkaa kyllä voi jatkaa hyvin ilman avaintakin.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Galaxy1223
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2009
                    • 116
                    • Suomi

                    #10
                    Olisikohan tuossa ideana ihan se että jos avaimeton käynnistys systeemi vähän sekoilee nii auto ei ainakaan sammu vauhdista tms. Tai avain osan patteri lopussa tms. Olisi melko vaarallista.

                    Comment

                    • AlpinWeiss
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 927
                      • West coast

                      #11
                      Kyllä mittaristossa palaa ainakin se avaimen kuva jos se ei ole autossa. Itse olen sen huomannut, mutta vaimo ei. Sama henkilö soitteli joskus ja kyseli mitä punainen kastelukannun kuva tarkoittaa, pyysin pysähtymään.
                      MBCLK240 -02
                      E36 318 -93
                      E46 320 Ci -01
                      E46 330 CiA -01
                      E60 520i -04
                      E93 325i -07
                      F36 420xi -16

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎