v.2013 320i Xdrive , tuomio kiertokangen laakerit täytyisi vaihtaa. Olen tyrmistynyt , autolla ajettu vain 78000km. Onko tämä kuinka yleistä ? Näitä ei edes ilmeisesti kukaan suostu vaihtamaan ? Eli romuttamolle vaan koko auto. Onko mitää tehtävissä ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320i Xdrive, kiertokangen laakerit
Collapse
X
-
Originally posted by Kapa74 View Postv.2013 320i Xdrive , tuomio kiertokangen laakerit täytyisi vaihtaa. Olen tyrmistynyt , autolla ajettu vain 78000km. Onko tämä kuinka yleistä ? Näitä ei edes ilmeisesti kukaan suostu vaihtamaan ? Eli romuttamolle vaan koko auto. Onko mitää tehtävissä ?
Varmasti kuitenkin pystyy korjaamaan, en epäile hetkeäkään. Mistä olet kysynyt hinta-arvioita? Kokeilepa tuolta etsitään korjaajaa -palstalta ja sitten Schmiedmannilta. Schmiidiltä voisit saada myös tarjouksen vaihtokoneesta, kumpi sitten tulee edullisemmaksi tai mieluisammaksi/järkevämmäksi.
Ihan mielenkiinnosta, ostitko liikkeestä ja kuinka pitkä aika siitä on?
Tsemppiä!G31 530e xDrive -21, Audi TT -99
Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e
-
-
Originally posted by Kapa74 View Postv.2013 320i Xdrive , tuomio kiertokangen laakerit täytyisi vaihtaa. Olen tyrmistynyt , autolla ajettu vain 78000km. Onko tämä kuinka yleistä ? Näitä ei edes ilmeisesti kukaan suostu vaihtamaan ? Eli romuttamolle vaan koko auto. Onko mitää tehtävissä ?
Comment
-
-
Originally posted by Kapa74 View Postv.2013 320i Xdrive , tuomio kiertokangen laakerit täytyisi vaihtaa. Olen tyrmistynyt , autolla ajettu vain 78000km. Onko tämä kuinka yleistä ? Näitä ei edes ilmeisesti kukaan suostu vaihtamaan ? Eli romuttamolle vaan koko auto. Onko mitää tehtävissä ?
Laakerit itsessään ei maksa paljon mitään. Riippuen siitä miksi ne täytyisi vaihtaa, kertoo sen miten paljon koneistusta vaaditaan. Voi olla että ei ollenkaan. Ei tuo työnä mikään ihmeellinen ole. Paljon ruuvaamista lähinnä. En todellakaan ole mikään pro autonkorjaaja ja nykyaikaiseen moottoriin nuokin joskus ihan kotona tallissa vaihtanut kun paja pyysi työstä 4000eur. Muutama viikonloppu meni, mutta kustannus rahallisesti oli noin 200 erikoistyökaluineen ja nesteineen päivineen.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by 314da View PostNoihin kyllä pitäisi löytyä käytettyjä motteja romiksilta kohtuuhintaan tai sitten joku moottorikoneistamo kyllä saa kuntoon, marmorilla tuskin kannatta korjauttaa.
Mun kautta saa 0km ajetun apulaitteineen 9300euroon.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostN20 on kuin kanan hampaat käytettynä, näitä porsii sen verran reilusti täällä ja maailmalla..
Aloittajalle: eihän tuo paalikamaa vielä tietenkään ole mutta tonneja menee useampia, kyllä kaikki kuntoon saa.
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostN20 on kuin kanan hampaat käytettynä, näitä porsii sen verran reilusti täällä ja maailmalla.
Mun kautta saa 0km ajetun apulaitteineen 9300euroon.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Sanoo olevan kunnostettu jollain tavalla, mutta aika kallista Ruotsissa: https://tinyurl.com/3duvb6m3
Kai noi laakerit nyt jollain 1-2k€ hinnalla joku paja suostuu vaihtaan?Last edited by Petri.Kekkonen; 28-09-2021, 13:05.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Saksassa on paljon pajoja, jotka peruskorjaa bemarin moottoreita ja toiminta on saksalaisen asiallista/ammattimaista. Firmoja löytyy useita, kun lähtee hakemaan "überholt" moottoreita, ja firmat kyllä sitten kertoo kysyttäessä ihan tarkkaan, mitä heidän peruskorjauksessa vaihdetaan. Hinnat on jossain 4-4.5 ke kieppeillä näille pikkukoneille. Sen enempää mainostamatta, mutta meillä päin ainakin yksi N57 tullut bavariamotorsilta. Ei välttämättä huono vaihtoehto - varsinkin, jollei ole ihan selvää, mitä kaikkea koneesta on särki.
E
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostN20 on kuin kanan hampaat käytettynä, näitä porsii sen verran reilusti täällä ja maailmalla.
Mun kautta saa 0km ajetun apulaitteineen 9300euroon.
Kiinnostaisi tässä tietää että onko sama ongelma myös uudemmissa esim. 2016 mallisissa? Itsellä ei 150tkm aikana ollut kyllä mitään sanottavaa ja tehoa oli otettuna noin 280hp jota myös ahkerasti käytettiin. Omasta mielestä kaikinpuolin hyvä moottori. Ja mikä niistä sitten porsii ja miksi?MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostKiinnostaisi tässä tietää että onko sama ongelma myös uudemmissa esim. 2016 mallisissa? Itsellä ei 150tkm aikana ollut kyllä mitään sanottavaa ja tehoa oli otettuna noin 280hp jota myös ahkerasti käytettiin. Omasta mielestä kaikinpuolin hyvä moottori. Ja mikä niistä sitten porsii ja miksi?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post2016 lienee jo B48 joka ihan eri maata?
Mulla oli N20 koneinen 2016 nelossarja. Tossa mitä kurkkasin niin näkyy päivityksiä tulleen N20 koneeseen kyllä reilusti alkupäähän verrattuna.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Comment