Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i/N20 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jami00
    Newbiemmer
    • May 2022
    • 5
    • Rauma

    328i/N20 käyntiongelma

    Moro!

    Vähän asiaa, onko muilla vastaavaa vikaa ollut. Tosiaan autosta vaihdoin tulpat, heti tämän jälkeen auto ei enään käynyt kunnolla. Noh, vanhat tulpat takas mitkä siis toimi kyllä ennen vaihtoa ja sama vika. Käy epätasasesti ja hwti ajaessa heittää limp moden päälle. Noh uudet puolat nyt vaihdettu ja sama vika. Tästä vikakoodien lukuun 135808, Valvetronic actuator motor, position sensors, electrical malfunction sekä 135B11, Valvetronic servomotor controlled phase V:Line break.

    Kokeiltu ottaa toi valvetronicin liitin irti ja ei vaikuta mihinkään.

    Eikai toi yhtäkkiä voi hajota kun auto toimi moitteetta ennenkuin tulpat irrotin?

    Auto tosiaan on ohjelmoitu, mutta toiminut moitteita tähän asti.
    Last edited by Jami00; 04-05-2022, 13:02.
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1355
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by Jami00 View Post
    Moro!

    Vähän asiaa, onko muilla vastaavaa vikaa ollut. Tosiaan autosta vaihdoin tulpat, heti tämän jälkeen auto ei enään käynyt kunnolla. Noh, vanhat tulpat takas mitkä siis toimi kyllä ennen vaihtoa ja sama vika. Käy epätasasesti ja hwti ajaessa heittää limp moden päälle. Noh uudet puolat nyt vaihdettu ja sama vika. Tästä vikakoodien lukuun 135808, Valvetronic actuator motor, position sensors, electrical malfunction sekä 135B11, Valvetronic servomotor controlled phase V:Line break.

    Kokeiltu ottaa toi valvetronicin liitin irti ja ei vaikuta mihinkään.

    Eikai toi yhtäkkiä voi hajota kun auto toimi moitteetta ennenkuin tulpat irrotin? Auto ollut korjaamolla nyt 2viikkoa ja sieltä ei saatu mitään muuta irti kuin sanoivat että ecu rikki mitä kyl epäilen itse.

    Auto tosiaan on ohjelmoitu, mutta toiminut moitteita tähän asti.
    Vikakoodien luonne viittaisi johtosarjavikaan minkä olet saanut jotenkin siinä tulppien vaihdon yhteydessä tehtyä huomaamattasi.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      #3
      Joko siinä tulpanvaihdossa kävi jotain tai sitten sieltä vaan hajosi jotain. Kyllä niitä autoja hajoaa ihan seisoessaan. Toimivana pysäköity ja seuraavan kerran käynnistettäessä onkin vika x tullut.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        #4
        Originally posted by Jami00 View Post
        Moro!

        Vähän asiaa, onko muilla vastaavaa vikaa ollut. Tosiaan autosta vaihdoin tulpat, heti tämän jälkeen auto ei enään käynyt kunnolla. Noh, vanhat tulpat takas mitkä siis toimi kyllä ennen vaihtoa ja sama vika. Käy epätasasesti ja hwti ajaessa heittää limp moden päälle. Noh uudet puolat nyt vaihdettu ja sama vika. Tästä vikakoodien lukuun 135808, Valvetronic actuator motor, position sensors, electrical malfunction sekä 135B11, Valvetronic servomotor controlled phase V:Line break.

        Kokeiltu ottaa toi valvetronicin liitin irti ja ei vaikuta mihinkään.

        Eikai toi yhtäkkiä voi hajota kun auto toimi moitteetta ennenkuin tulpat irrotin?

        Auto tosiaan on ohjelmoitu, mutta toiminut moitteita tähän asti.

        Toimiiko se kierroksilla paremmin ja limp modessa miten?
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • Jami00
          Newbiemmer
          • May 2022
          • 5
          • Rauma

          #5
          Originally posted by AlpinWeiss View Post
          Toimiiko se kierroksilla paremmin ja limp modessa miten?


          Rätisee ja paukkuu kun painaa kaasua. Ajossa ei oikeen saa mitään irti ja veto heikko. Taitaa käydä vajaalla kun kone tärrää sen verta mukavasti. Nyt herjaa tosiaan myös misfireä 1 sylkässä. Motonetin puolat oli ainakin väärät, nyt tilattu alkuperäset ja katotaan mitä käy. Ellei toimi edelleenkää niin korjaamo meinas Ecua. Näitä useampia ollu saman tyylisiä et huonon puolan takia on ecu virtapiiri kärähtänyt.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎