Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i F31 lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Datariver
    Newbiemmer
    • Jul 2022
    • 2
    • Lahti

    320i F31 lastutus

    Paljonko N20 uskaltaa ottaa tehoa ulos ilman suurempia modifikaatioita. Foorumeilta löytyy laidasta laitaan 210-270hp välillä mutta ajattelin kysyä nyt niiltä kenelle näitä tehty.

    Itsellä tällä hetkellä JB4 joka sanoi sopimuksen irti kun päivitin firmwaren. Ajelin map 1:llä ja ei tuo nyt kyllä kuuhun mennyt. Perstuntumalla ehkä 20-30heppaa tuli tuolla map:lla......

    Tuohon omaan on juuri vaihdettu ketju joten siitä ei pitäisi olla pelkoa.
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2036
    • Vantaa

    #2
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • kobluna
      Bimmer Rookie
      • Oct 2018
      • 124
      • Espoo

      #3
      Tuolla ketjussa jo onkin hyvää tietoa, mutta vastaan tähän lyhyesti omat kokemukset. Eli omassa -14 320i:ssä on ollut nyt 28tkm ajan Bootmod3 Stage 1 ja vaihteistossa xHP stage 2. Tuo kombo on kyllä ihan toimiva ratkaisu ja tehoa tuntuu tulevan mukavasti lisää. Mahdoton sanoa tarkkoja lukemia, kun en ole dynolla käynyt, mutta saattaa se heidän lupaama ~270hp olla lähellä totuutta.


      Paras puolihan tuossa on, että kone ei tunnu enää puutuvan 5000rpm jälkeen vaan vetää paremmin punarajalle saakka. Ei se tietenkään fysiikalle eli pienelle turbolle mitään mahda, mutta huomattavasti parempi kuin vakio.



      Omani on modattu sen verran, että alakierroksilla otetaan vaan vakio vääntö ja se nousee 2500rpm jälkeen vasta pikku hiljaa stage 1 tasolle. Lisäksi xHP:ssä on nostettu vaihtopisteitä eli ollaan koko ajan vakiota kovemmilla kierroksilla. Halusin näin, koska näistä on särkynyt mäntiä nimenomaan alakierrosten väännön takia. Omalla ajettu nyt yhteensä 215tkm ilman mitään ongelmia eli ilmeisen toimiva taktiikka ollut.

      Comment

      • Datariver
        Newbiemmer
        • Jul 2022
        • 2
        • Lahti

        #4
        Originally posted by kobluna View Post
        Tuolla ketjussa jo onkin hyvää tietoa, mutta vastaan tähän lyhyesti omat kokemukset. Eli omassa -14 320i:ssä on ollut nyt 28tkm ajan Bootmod3 Stage 1 ja vaihteistossa xHP stage 2. Tuo kombo on kyllä ihan toimiva ratkaisu ja tehoa tuntuu tulevan mukavasti lisää. Mahdoton sanoa tarkkoja lukemia, kun en ole dynolla käynyt, mutta saattaa se heidän lupaama ~270hp olla lähellä totuutta.


        Paras puolihan tuossa on, että kone ei tunnu enää puutuvan 5000rpm jälkeen vaan vetää paremmin punarajalle saakka. Ei se tietenkään fysiikalle eli pienelle turbolle mitään mahda, mutta huomattavasti parempi kuin vakio.



        Omani on modattu sen verran, että alakierroksilla otetaan vaan vakio vääntö ja se nousee 2500rpm jälkeen vasta pikku hiljaa stage 1 tasolle. Lisäksi xHP:ssä on nostettu vaihtopisteitä eli ollaan koko ajan vakiota kovemmilla kierroksilla. Halusin näin, koska näistä on särkynyt mäntiä nimenomaan alakierrosten väännön takia. Omalla ajettu nyt yhteensä 215tkm ilman mitään ongelmia eli ilmeisen toimiva taktiikka ollut.
        Kiitos vastauksesta. Tuon linkitetyn ketjun olinkin aiemmin lukenut mutta vastauksesi oli enemmän sitä mitä hain eli enempi neuvoja/vinkkejä ja juurikin nuo pointit mitä otit esiin esim väännön kantilta kun näissä on kuulemma noita mäntiä mennyt. Muotoilin itse tuon alkuperäisen kysymykseni ehkä hieman huonosti.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎