Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 2016 kolahdus ja rämähdys edestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi101
    Newbiemmer
    • Oct 2021
    • 7
    • Uusimaa

    F31 2016 kolahdus ja rämähdys edestä

    Hitaassa ajossa vasemmalle kääntyessä melko usein kuuluu etuoikealta metallinen kolahdus tai napsahdus. Samoin hitaasti pienen terävän kynnyksen yli ajaessa kuuluu aina rämähdys etuoikealta.

    Autoon vaihdettu uusi ohjausvaihde/hammastanko sekä raidetangot kuluneella viikolla. Reaktiotangot ovat myös hiljattain vaihdettu kuten myös iskunvaimentimet. Myös rattiakseli nivelineen on uudehko.

    Autoa on tutkinut valtuutettu BMW korjaamo ja yleismerkkikorjaamo. Molemmat päätyivät siihen, että hammastanko olisi viallinen. Vaikka nyt siis hammastanko vaihdettu, niin ei vaikutusta alussa kuvattuihin ongelmiin. Molemmat korjaamot tutkineet alustaa ja siellä "ei pitäisi missään olla väljää". Myöskin moottorin kiinnikkeiden pitäisi olla kunnossa.

    Vika alkoi juhannuksen tienoilla ja autolla ajettu jo 6 tkm kolahduksen ja räminän esiintyessä edellä kuvatusti. Ohjauskulmat tuntuvat olevan ok, renkaat eivät ole kuluneet epänormaalisti. Kyseessä takavetoinen vakioalustalla oleva 318dA.

    Mitä kohteita voisi vielä tutkia josko ongelman syy löytyisi?
  • Iku
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 51
    • Järvenpää

    #2
    Mulla oli F36:ssa vastaavaa ongelmaa. Mulla ongelma hävis kun ajo vesisateessa. Mulla laitettiin korjaus sarja hammastankoon ja vaihdettiin väljänä oleva rattiasekselin nivel. Itse epäilin koko ajan että vika olisi jossain nivelessä, kumipuslassa tms ja sanoin et jos ei nuo vaihto toimenpiteet auta niin kokeilevat nivel kerrallaan ruutata jotain niveleen et vika löytys. Kun hain auton olivat ruutanneet useampaan niveleen voiteluainetta ja vika hävis (joko osien vaihdon takia tai sitten voitelun).

    Eli itselle jäi epäselväksi mikä lopulta oikeasti auttoi.....mut jos sinulla ääni häviää sateella (tai vettä nivileiin ruiskuttamalla niin saattaa olla sama?

    Homma tehtiin helmikuussa ja vielä ei mitään ääntelyä ole ilmennyt. No viime aikoina alustasta bassomaista rummutusta joten alkanut epäilee et onko voitluaine kuivumassa ja tuo rummutus alkaa taas...:think
    420i xDrive GranCoupe -17 (2016/06)

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎