Announcement

Collapse
No announcement yet.

F8x ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmwongelmat123
    BTCF Member
    • Aug 2018
    • 47
    • Uusimaa

    F8x ongelma

    Tuli eilen vaihdettua venttiilikannen tiiviste, puolat ja sytytystulpat. Kasauksen jälkeen ja 200m ajon jälkeen sytytti drivetrain malfunction näyttöön ja auto antoi vikakoodit:
    -120408 - Charging pressure control: Switch-off as consequential reaction.
    -130E20 - Intake camshaft: Angle deviation with respect to crankshaft outside tolerance.

    Olisiko kellään ajatusta mistä tuo auto kiukuttelee? Kaikki liittimet pitäisi olla paikallaan ja ulkoisesti ei mitään poikkeavaa löytynyt. Tänään olisi tarkoitus purkaa uudestaan atomeiksi ja ihmetellä.
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    #2
    Alapään ketjuratas pyörähti, ei kannata ajaa enää tai voi tulla kallista romua jos pyörähtää lisää. Tilalle kiinteä crankhub. Löytyy hyllystä ja laitetaan mielellään paikoilleenkin


    Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
    Tuli eilen vaihdettua venttiilikannen tiiviste, puolat ja sytytystulpat. Kasauksen jälkeen ja 200m ajon jälkeen sytytti drivetrain malfunction näyttöön ja auto antoi vikakoodit:
    -120408 - Charging pressure control: Switch-off as consequential reaction.
    -130E20 - Intake camshaft: Angle deviation with respect to crankshaft outside tolerance.

    Olisiko kellään ajatusta mistä tuo auto kiukuttelee? Kaikki liittimet pitäisi olla paikallaan ja ulkoisesti ei mitään poikkeavaa löytynyt. Tänään olisi tarkoitus purkaa uudestaan atomeiksi ja ihmetellä.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Bmwongelmat123
      BTCF Member
      • Aug 2018
      • 47
      • Uusimaa

      #3
      Eilen tuli tehtyä siis uudestaan seuraavaa: Auto käyntiin kylmänä ja kävi normaalisti.

      5-10minuutin päästä auto rupesi käymään rough idle ja läväytti seuraavat vikakoodit tiskiin:
      Active:
      130104 - Vanos intake: Control fault, camshaft stuck

      -Dme Inactive Shadow codes:
      132201 - Vanos solenoid valve, inlet: Multiple fault.
      132301 - Vanos multiple fault.

      Seuraavaksi irroitettiin akku ja venakoppaan asti auki uudestaan kaikki. Vanos solenoidit otettiin samalla irti, putsailtiin ja uudestaan varmistus että kaikki anturit on kunnolla kiinni.

      Auto kasattiin uudestaan, kun ei mitään ulkoisesti merkittävää löytynyt ja läväytettiin käyntiin. Tyhjäkäynnillä ei mitään ongelmaa ilmaantunut ja vikakoodeja ei enää antanut. Ja hops koeajolle.

      Autolla ajettiin noin tunti, ei mitään ongelmia. Mitään vikakoodia ei antanut ja toimi kuten pitääkin.

      Tänään kuitenkin aamulla 10minuutin ajon jälkeen auto läväytti samat vanos koodit mitkä yläpuolella mainittu. "Drivetrain malfunction possible to continue journey" mutta ei sytytä moottorin vikavaloja yms.

      Netistä kaivellut, että jollain olisi korjaantunut Softan päivityksellä, tätä kokeilen kunhan päivätöistä pääsee.

      Isoin veikkaus nyt jollekin anturille tai sitten vanos solenoidit vaihtaa uusiksi. Ihmetellään... Ajatuksia kenelläkään?

      Palaten tuohon, että olisi pyörähtänyt niin epäilen suuresti, että tiivisteen vaihdosta johtuen kone olisi pyörähtänyt. Luulisi ettei saisi käymään ollenkaan nätisti. Ja ei enää tuota 130e20 koodia ole antanut mikä viittaisi siihen.

      Originally posted by suppari View Post
      Alapään ketjuratas pyörähti, ei kannata ajaa enää tai voi tulla kallista romua jos pyörähtää lisää. Tilalle kiinteä crankhub. Löytyy hyllystä ja laitetaan mielellään paikoilleenkin
      Last edited by Bmwongelmat123; 06-09-2022, 08:26.

      Comment

      • Bmwongelmat123
        BTCF Member
        • Aug 2018
        • 47
        • Uusimaa

        #4
        Päivitystä tähän, ecu/dme softattu uusiksi ja toistaiseksi pariin päivään menty ongelmitta. Palailen tähän jos ongelmia enää ilmenee.

        Comment

        • Mane400
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 76
          • Etelä-Pohjanmaa

          #5
          Lähes vastaavanlaisia ongelmia vm 2017 F34 320GT kanssa, ajettu noin 110tkm. Viime kesänä ilmaantui pientä nykimistä tasakaasulla ajettaessa eikä auto antanut mitään vikakoodeja. Käytin marmoritiskillä maaliskuussa ja eivät myöskään löytäneet mitään niin päättivät päivittää softat ja palauttaa adaptaatiot. Pyysivät ajamaan jonkin aikaa, vaimo ei tuota nykimistä edes juuri huomaa mutta eilen kävin kokeilemassa ja kyllä se tuota vielä tekee. Luin Carlylla vikakoodit ja nyt siellä oli uusina koodeina 130713 Vanos solenoid valve, inlet:Position not reached ja 132201 Vanos solenoid valve, inlet: Multiple fault.

          Live dataa kurkkasin myös niin VANOS Inlet - PWM arvo heittelee tyhjäkäynnillä välillä 22-42 mikä on tosi suurta verrattuna VANOS outlet PWM arvoon, mikä vaihtelee 40-42 välillä. Löysin myös tuollaisen ohjeen UK:n foorumilta asiaan liittyen.



          Varmistelen tänään marmoritiskiltä tuon ECU/DME softan päivittyikö se varmasti uusimpaan versioon.

          Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja jos tuo softa on päivitetty uusimpaan versioon, niin mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi? Hieman hikoiluttaa viedä autoa marmoritiskille jos eivät itsekään tiedä mitä tehdä, muutenkin saan kyllä aikani ja rahani kulumaan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎