Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaus tunnoton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terpatin84
    Bimmer Rookie
    • Jul 2022
    • 38
    • Merikarvia

    #16
    Vaihdoin hammastankoon sen thrust piecen ja nyt keskittää ohjaus ja muutenkin tuli se tunto ohjauksee. Ylikelvähän tuo on, mutta parannus ajettavuuteennoli ihan älytön. Omassa f33:ssa missä n20 moottori sen sai vielä vaihdettuu kätevästi yläkautta.

    Comment

    • Terpatin84
      Bimmer Rookie
      • Jul 2022
      • 38
      • Merikarvia

      #17
      No jo on. Eilen ku pääsin taas ihmettelee talliin tuota, ni molemmat iskarin ylpäät jumissa. Lieköhän joku joskus kasannu ne väärin vai millä todennäkösyydellä nuo laakerit menee jumiin?

      Comment

      • Terpatin84
        Bimmer Rookie
        • Jul 2022
        • 38
        • Merikarvia

        #18
        Nyt on tullu fiilis et tästä ei ajettavaa autoa saa.

        Comment

        • jussi101
          Newbiemmer
          • Oct 2021
          • 9
          • Uusimaa

          #19
          F3x ohjaus käyttäytyy myös kuvatun mukaisesti, jos reaktiotankojen puslat ovat jo antautuneet. Korjaussarjaa eli thrust pieceä eli suomeksi liukupalaa ei ole tarjolla vakio-ohjaukselle. Se on tarjolla vain variable sport steeringillä varustettuihin autoihin.

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3851
            • Nokia

            #20
            Originally posted by jussi101 View Post
            Korjaussarjaa eli thrust pieceä eli suomeksi liukupalaa ei ole tarjolla vakio-ohjaukselle. Se on tarjolla vain variable sport steeringillä varustettuihin autoihin.
            Ei pidä paikkaansa. Sekä perusperus- että servotronic -ohjaukselle tarjoaa kyseistä palikkaa (32106891974). Takavetoisten 2013 F31:n valmistenumeroilla katsottu, joissa toisessa ei mitään ohjausvarustetta ja toisessa siis 0216 servotronic.
            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 53*BMW

            Comment

            • Terpatin84
              Bimmer Rookie
              • Jul 2022
              • 38
              • Merikarvia

              #21
              Jatketaas tätä vielä kun ei ongelma ole ratkennu. Tuo tunnottomuus johtuu siitä että ohjaus tahmaa keskellä sillain että ei keskitä. Jää joko oikeelletai vasemmalle. Se että mistä tuo johtuu alkaa olee mysteeri mä oon koittanu laittaa sen säätökorkinkin tosi löysään tangosta. Jos kääntelen renkaasta pyörät ylhäällä niin pistää ihan tosissaan vastaan siinä keskivaiheilla. Tuo selittää sen miksei keskitä. Löytyykö suomesta ketään joka on perehtynyt noihin eps tankoihin?

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2732
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Terpatin84 View Post
                Jatketaas tätä vielä kun ei ongelma ole ratkennu. Tuo tunnottomuus johtuu siitä että ohjaus tahmaa keskellä sillain että ei keskitä.
                EPS:lle voisi kokeilla resetoida (tai jopa päivittää) ohjausyksikkö ja ajaa sopeutusprotokolla testerillä, josko toisi muutosta käytökseen. Rengaspaineet varmaan ohjearvoissa?
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Terpatin84
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2022
                  • 38
                  • Merikarvia

                  #23
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  EPS:lle voisi kokeilla resetoida (tai jopa päivittää) ohjausyksikkö ja ajaa sopeutusprotokolla testerillä, josko toisi muutosta käytökseen. Rengaspaineet varmaan ohjearvoissa?
                  Nuo edellä mainitsin asiat ei vaikuta millään tapaa siihen että joku mekaaninen jumitus.

                  Comment

                  • Terpatin84
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2022
                    • 38
                    • Merikarvia

                    #24
                    Nyt palas ohjaustuntuma ihan erinlaiseks. Se thrustpiecen vaihdon jälkeen se korkki oli aivan liian kireellä, nyt oli varmaan viides kerta ku löysäsin sitä ja nyt palautuu hienosti. Kuinka eri auto voikaan olla ajaa. Siihen korkin kiristyksee ei oo kyllä mitää oikeeta ohjetta muuta kun että hakea kohdallee.

                    Comment

                    • Terpatin84
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2022
                      • 38
                      • Merikarvia

                      #25
                      Jos auto voi viedä mielenterveyden ni nyt se vie. Saattaa käyttäytyy ok hetken aikaa ja luulet että nyt se toimii. Mutta ei. Mä luovutan tän romun osalta ja yhtää sähkötehostin bmwtä ei tuu tähän taloo enää.

                      Comment

                      • alpine3
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2010
                        • 1270
                        • Kajjjaani

                        #26
                        Kannattaisi kuitenkin vielä kokeilla päivittää se ohjaustehostimen ohjelmisto, niinkuin jo ehdotettiin. Se on auttanut ainakin f25:sien kohdalla tuohon tunnottomaan keskialueeseen.
                        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                        Comment

                        • J_h
                          Newbiemmer
                          • Apr 2023
                          • 8
                          • Hki

                          #27
                          Kahta f31:stä kokeillut (ei vielä omaa), ja ei toi kyllä mikään paska ole mielestäni kuten haukutaan.

                          X drivenä perusalustalla tuntui kyllä ihan liian köykäseltä ja herkältä menemään sinne minne ratin jätti, mutta takavetosena sporttialustalla erinomainen mielestäni ja sport modessa jopa vähän turhankin jäykkä taajamapyöritykseen. Mutta nää on tottumuksista kiinni.

                          Erona mersuun ja muihin sähköisesti tehostettuihin joita päässyt ajamaan, tuntui olevan se ettei keskikohdassa ole sellaista teennäisen tuntuista dead zonea mihin auto pyrkii lukittumaan. Bemari tavallaan ohjaa koko ajan, ainakin ne yksilöt mitä olen koittanut, molemmat pre lci. Jos en ihan väärin muista niin aikanaan omistamani e36 tuntui myös tältä verrattuna moderneihin etuvetokauppakasseihin jossa ratti pyrki keskittymään tiettyyn kohtaan. Toki e36 oli paljon raskaampi veivattava kuin f3x.

                          Comment

                          • Terpatin84
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2022
                            • 38
                            • Merikarvia

                            #28
                            Mä vien ton marmorille katottavaks.. mä sain ton keskittää ku pistin ohjaustangon tarpeeks löysään. Mut sitte siitä tuli uraohjus. Ei tarvi olla ku paksummat suojatie maalaukset ni tuppaa lähtee mihi sattuu..

                            Comment

                            • XV70D
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 197
                              • Oulu

                              #29
                              Tähän voisi sanoa että harvassa on olleet ne bemarit missä ohjaus olisi hyvä tai edes siedettävä. On tullut kokeiltua monenlaista uutta ja vanhaa, ja ainoa josta tuli sellainen tuntuma että tämä on hyvä niin vanha e60. Eli jos hyvän ohjauksen haluaa niin todnäk. on merkin vaihto edessä.
                              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15256
                                • Ajamisen Iloa

                                #30
                                Originally posted by XV70D View Post
                                Tähän voisi sanoa että harvassa on olleet ne bemarit missä ohjaus olisi hyvä tai edes siedettävä. On tullut kokeiltua monenlaista uutta ja vanhaa, ja ainoa josta tuli sellainen tuntuma että tämä on hyvä niin vanha e60. Eli jos hyvän ohjauksen haluaa niin todnäk. on merkin vaihto edessä.
                                Nykyään ei missään autossa ole mitään ohjaustuntumaa. Pitää ostaa 20v tai vanhempi auto että alkaa löytyy.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎