Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320D F31/2015 LCI karttapäivityksiä ei mahdollista hankkia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • demu
    Newbiemmer
    • Oct 2018
    • 13
    • Espoo

    BMW 320D F31/2015 LCI karttapäivityksiä ei mahdollista hankkia

    Olen useaan kertaan (2019, 2020, 2021) koettanut hankkia toiseen bemariini (BMW 320D F31/2015 LCI) karttapäivityksiä (Navi Pro) BMW ConnectDrive -palvelusta.

    Tilaukset ovat toki onnistuneet, mutta mitään koodeja / latauslinkkejä ei ole koskaan tullut. Rahat on tuki aina palautettu kun olen niitä vaatinut.

    Nyt kertaalleen vanhoilla kartoilla harhailleena koetin taas ladata karttapäivitystä, ja palvelussa sanotaan suoraan että autolleni ei ole saatavissa karttapäivityksiä.




    Olin tästä maahantuojaan yhteydessä, ja sanoivat että käväise liikkeessä - siellä varmaan saavat asennettua.

    No, Bavaria Espoossa kävin tällä viikolla kahtena eri päivänä: Maanantaina sanoivat että lataavat kartan ja tilaavat kodin tiistaiksi. Tiistaina kun menin taas niin puoli tuntia puuhasivat takahuoneessa ja tulivat sitten ilmoittamaan, että BMW ei suotu luomaan / latamaan autolleni karttapäivityksiä (aktivointikoodin toki saivat).

    Pyysivät pävittämään auton mediajärjestelmän ohjelmiston. Ja se kun sitten oli uusin versio (tarkistin).
    Kun vielä palasin liikkeeseen lukivat avainta ja sanoivat, että ehkä auton (joku syvemmän tason) ohjelmistokin pitäisi päivittää (sellainen päivitys löytyi) - vajaaseen 300€ hintaan). Mutta eivät sitoutuneet siihen, että navikarttojen päivitys tämänkään jälkeen toimisi. En tietenkään tähän suostunut.
    Ilmoitin olevani ensin maahantuojaan yhteydessä, kun maahantuoja sitä ehdotteli jos Laakkonen/Bavaria ei tuossa onnistuisi.

    En oikein jaksa uskoa, että karttapäivitysten tuki on tuolle autolle loppunut - LCI mallin valmistus kun lopetetiin vasta 2019. Ja jos kaikille F30/F31 -autoille olisi karttapäivitykset lopetettu jo näin varhain, niin varmaan siitä olisi melkoinen haloo noussut.

    Ja toiselle autolleni (2013 LCI F11 525D:lle) karttapäivitykset toimivat edelleen myös BMW ConnectDriven kautta.

    Onkohan minulla joku hankala mediajärjestelmän erikoisversio/ väliinpuotajaversio tms., että päivitykset eivät onnistu?

    VIN-koodin voin antaa, jos joku sen perusteella osaisi selvitellä enemmän.

    (En ole asennellut mitään hakkeroituja karttoja tms., eikä autoa ole muutenkaan koodailtu vakiosta poikkeavaksi).

    Mikähän tässä mahtaa olla ongelmana?
    Last edited by demu; 02-08-2023, 17:16.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #2
    Ei ole tuki loppunut, vahempiinkin navigointeihin tulee vielä uudet kartat. Kun kyseessä on LCI niin siinä pitäisi olla NBT EVO. En tiedä mikä ongelma siellä on ollut, mutta kyllähän tuohon autoon on uusi kartta saatavissa. Tuon connected drive palvelun kanssa monilla on kyllä ollut ongelmia, mutta ei se kyllä selitä miksi merkillä eivät saa karttaa tikulle. Tosin ei sinällään ihmetytä, kun varaosanumeron kanssa tiskillä osien tilaus läheskään aina onnistu omien kokemuksien perusteella. Itse veikkaan etteivät kouluta henkilökuntaa riittävästi, joten osaaminen on mitä on. Itse olen moniin autoihin päivitellyt kartat kun merkillä on sanottu ettei onnistu. Etänäkin olen karttoja päivittänyt.

    Autoon softiin on varmasti tullut päivitystä, jos niitä ei ole päivitetty (I-level), mutta ei kyllä pitäisi sen päivittämistä vaatia, että kartan saa päivitettyä.

    Eiköhän tuohonkin saa kartan päivitetty kun laittaa vaan kartan tikulle ja syöttää aktivointikoodin pyydettäessä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • demu
      Newbiemmer
      • Oct 2018
      • 13
      • Espoo

      #3
      BMW Finland heittää hanskat tiskiin ongelman kanssa.
      Maahantuojastakaa ei ole kuulunut mitään.





      Onneksi löytyi toinen kauppa, joka pystyi karttapäivitykset myymään.
      En tiedä oliko laillinen kauppa vai ei, mutta hinta oli sama kuin kyseisen maan BMW-kaupassakin.
      Nyt joka tapauksessa on autossa asennettuna EVO BMW Road Map Europe 2023-1.

      En oikein viitsinyt vastata asiakastyytyväisyyskyselyyn...
      Last edited by O.K.; 18-08-2023, 07:47.

      Comment

      • O.K.
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4851
        • Espoo

        #4
        Hyvä että sait homman toimimaan.

        Mulla retrofitattu NBT 2012 autossa ja BMW etälatauksen kautta en saanut karttaa, vaikka retrofit tehty oikein ja näkyy jopa tehtaan varustelistauksessa retrofittauksena eli esim. softapäivitykset ymmärtää navin olemassaolon.

        Kävin sitten nyt keväällä BC Motorsilla, jossa päivittivät kartan. Sama olisi onnistunut ainakin minun tapauksessa myös Schmiedmannilla ja Rahumets Servicellä. Eli kyllähän nämä onnistuu, kunhan ei liikaa odottele maahantuojan apuja näissä ongelmissa.
        Last edited by O.K.; 18-08-2023, 07:48.
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎