Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 hehkumodulin vaihdosta kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    N57 hehkumodulin vaihdosta kokemuksia?

    Talvi tulee ja emännän auto (5/2014 F31 335xd) valittaa että kaikki 6kpl hehkuja olisi pimeänä. Tasaisin ajoin lukenut vikakoodeja ja toissa talvena oli yksi pimeänä, viime talvena 2 ja nyt kaikki loputkin. Kuullut paljon juttuja että yleensä suurempi syy toimimattomuuteen on itse hehkujen ohjausboxi eikä hehkut itsessään. Tavoitteena olisi vaihtaa hehkumoduli nyt ensin ja katsoa korjaantuuko vika vai pitääkö alkaa isompaan remonttiin (kuullut kauhutarinoita n57 katkenneista hehkuista)

    Bmw Tis ohjeita luin ja hehkumoduli näytti olevan helposti vaihdettavissa, kun taas muualla webissä näyttävät irroittelevan imusarjoja. Joten ennenkuin tilaan osat niin onko hehkumoduli millainen työ vaihtaa ? Riittääkö että purkaa vain koneen muovit niinkuin Tis sanoo?


    Kiitos jos jaatte kokemuksianne
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 483
    • Kouvola

    #2
    Itselläni ei ole muuten kyseisestä hommasta kokemusta, mutta ihan yleisesti kannattaa selvitellä, että voiko joku mahdollisesti rikkinäinen hehku käräyttää sen uuden boxin samointein. Näistä hommista varmasti löytyy tarinaa netin syövereistä, jos ei joku tietäjä kohta tänne vastaile.
    Last edited by mmie; 17-11-2023, 08:17.
    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • Vihti

      #3
      Saman ikäisenä meni omasta se boxi. Oma kokemukset on E-korista, mutta vanhempiin verrattuna se purkki oli tuotu fiksumpaan paikkaan, ja hankalinta noissa on ollut saada ne 10 vuotta marinoituneet muoviliittimet ehjinä irti. Itse suihkisin jotain WD40:stä tms. sinne viikon ennen hommaan ryhtymistä.
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 604
        • Lohja

        #4
        Työ olikin yllättävän helppo verrattuna m sarjan moottoriin. Hehkumoduli löytyi imusarjan päältä koneen takaosasta. Muovia sai purkaa paljon pois tieltä. Kuuleman mukaan ihan alkupään n57 moottoreissa hehkumoduli olisi imusarjan alla samalla tavalla kun m57 mallissa. Tässä tapauksessa ei tullut onnellista loppua vielä. Hehkumodulia sopeutettaessa se ilmoittaa ettei kaikkiin hehkuihin saa yhteyttä tai hehkutyyppi on väärä, täten hehkumodulin sopeutus ei mene loppuun asti ja jää vikakoodi sekalaisista hehkuista (2AB900)
        Paremmalla ajalla pitää kaivaa nekin esiin ja vaihtaa. Kokeilin nyt ensin mennä tästä mistä aita oli matalin, kuullut pelkkää pahaa n57 hehkujen katkeamisista 
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • Kipe84
          Newbiemmer
          • Sep 2023
          • 10
          • SODANKYLÄ

          #5
          Ei kannata laittaa muita hehkuja kun bocsh.laitoin ekana berut eihän net toiminu antoi vikakoodia 2ab900.
          ekana vaihdoin hehkureleen ei mitään vaikutusta.sitten vaihdoin bocsh hehkut ja homma toimii!

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3343
            • Raisio

            #6
            Joku tietty km lukema jonka jälkeen alkavat hajoamaan vai jo tämä +10-vuoden ikä riittää oli 100tkm tai 200tkm ajettu
            E39&E93

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎