Tulipa tuossa putsattua parisataa tonnia ajetusta B47 moottorista imusarja. Imusarjassa oli ehkä vain 3 mm kertymää seinämillä mutta pyörreläpät oli se paikka missä oli pahimmat kertymät. Läpissä oli jo niin paljon moskas, että varmasti vaikutti jo ilman kulkuun ja läppien toimintaan. Imukanavat taas kannessa kohtuullisen hyvässä kunnossa.
Se mikä eniten yllätti oli karstan koostumus se oli kuin venäläistä varastovaseliiniä, mekaanisesti kaapimalla se lähinnä levisi mutta kylvettämällä yön yli viemärinavaus/astianpesukoneaine liuoksessa se lähti kevyellä painepesulla täysin puhtaaksi. En tiedä oliko tuo nyt sitä glygoli kertymää kun tuohon autoon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu vuotava egr-cooleri ja -venttiili. Mutta vahva suositus ainakin minulta myös näiden B47 koneiden imusarjan puhdistamisille, tuo kertymä oli kyllä aika tulenaran oloista evästä.
Moottorin käytöksessähän ei huomannut mitään eroa toimii moitteetta ennen ja jälkeen.
Se mikä eniten yllätti oli karstan koostumus se oli kuin venäläistä varastovaseliiniä, mekaanisesti kaapimalla se lähinnä levisi mutta kylvettämällä yön yli viemärinavaus/astianpesukoneaine liuoksessa se lähti kevyellä painepesulla täysin puhtaaksi. En tiedä oliko tuo nyt sitä glygoli kertymää kun tuohon autoon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu vuotava egr-cooleri ja -venttiili. Mutta vahva suositus ainakin minulta myös näiden B47 koneiden imusarjan puhdistamisille, tuo kertymä oli kyllä aika tulenaran oloista evästä.
Moottorin käytöksessähän ei huomannut mitään eroa toimii moitteetta ennen ja jälkeen.