Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Charging - Kannattaa välttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pave407
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 84
    • Helsinki

    BMW Charging - Kannattaa välttää

    Terve

    Kattelin tuossa BMW Chargingin -tarjousta, eli Bemarin oma lätkä, jolla voi ladata esim. Virran ja K-latauksen pisteissä 4snt/minuutti.

    Huom. hinnoittelu tässä on aikaperusteista! Ei tullut kuuna päivänä mieleen, että tämä on näin umpisurkeasti hinnoiteltu Suomessa. Vertauksen vuosksi mainittakoon, että esimerkiksi K-latauksessa oli vielä kesällä 2snt/min-hinnoittelu, nykyään 20snt/kwh, joka vastaa abaut samaa lopputulosta.

    BMW Charging siis tarjoaa tällaista diiliä, jolla voit käyttää K-latauksen pistettä:

    1. Maksa 5€/kk Bemarille kuukausimaksua
    2. Maksa 7e tms latauslätkästä
    3. Maksa 4snt/5snt minuutissa tavallisesta latauksesta (esim. 330e). Tämä tarkoittaa sitä, että esim. 4snt x 60 on 2,40e/h. 330e latautuu n. kolmessa tunnissa tappiin, eli lataus täyteen maksaa 7,20e. Jos lataat vaan kiltisti K-latauksen omalla lätkällä niin maksat samasta sähköstä... 0,20e*12kwh = 2,4€. Tämä siis ennen huikeata 5€ kuukausimaksua...

    En todellakaan keksi mitään syytä käyttää tätä huikeata palvelua.
  • 315i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2014
    • 241
    • Arctopolis

    #2
    Amatöörien puuhastelua...

    Comment

    • fransesco
      BTCF Member
      • Jul 2014
      • 232
      • Vantaa

      #3
      Menin rekisteröitymään tuonne palveluun mutta käsittääkseni en maksanut mistään (tai sitten maksoin paypalilla jotain pientä mitä en en huomannut ).

      Siellä näyttäisi olevan kaksi vaihtoehtoa: Active ja Flex. Itse otin tuon Flexin jolloin maksetaan vain latausten mukaan mutta ei mitään kk-maksuja.

      Joka tapauksessa palvelu on ihan järkyttävän hintainen jos vertaa latailuun vaikka K-latauksen asemalla (joka sekään ei ole minusta riittävän edullinen). Joku väliraha luonnollisesti menee jokaiselle välikädelle, mutta maksu jonka tämä palvelu vetää on moninkertainen ainakin ccs-laturilla.

      Ainoa etu tuosta palvelusta voisi olla se, että se mahdollistaa latauksen usealla eri operaattorilla tilanteessa jossa ei ole rekisteröitynyt/ei ole mobiiliäppiä/ei ole rfid-lätkää mukana ja sähköä tarvitsee. Voisin nähdä ainoana käyttötapauksena sen, että olisi täyssähköllä liikenteessä ja vaarassa jäädä tien päälle. Tosin varmaan hinausautokin tulisi halvemmaksi kuin ladata täyssähkö tyhjästä täyteen tällä.
      E88 & F56 electric

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7521
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Pave407 View Post
        Terve

        Kattelin tuossa BMW Chargingin -tarjousta, eli Bemarin oma lätkä, jolla voi ladata esim. Virran ja K-latauksen pisteissä 4snt/minuutti.
        Hmm. Onko lataustehoa rajoitettu? Voinko mennä oikealla sähköautolla lataamana ko. lätkällä ko. hintaan ja minkä tehoiselle laturille? Siitähän se on kiinni onko hinta kova vai ei...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Pave407
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 84
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Hmm. Onko lataustehoa rajoitettu? Voinko mennä oikealla sähköautolla lataamana ko. lätkällä ko. hintaan ja minkä tehoiselle laturille? Siitähän se on kiinni onko hinta kova vai ei...
          Ei tietääkseni rajoituksia. Pikalataukselle kai oma hinta.

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            #6
            Eihän tommosta hybridiä yleensäkkään ole suuresti järkeä ladata kauppareissulla, puolessa tunnissa saat akkuun noin 1,5kwh..

            Täyssähkössä sitten asia erikseen kun latausteho on 11kw tai joissain jopa enemmän.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • yason
              Bimmer Rookie
              • Feb 2016
              • 181
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by fransesco View Post
              Ainoa etu tuosta palvelusta voisi olla se, että se mahdollistaa latauksen usealla eri operaattorilla tilanteessa jossa ei ole rekisteröitynyt/ei ole mobiiliäppiä/ei ole rfid-lätkää mukana ja sähköä tarvitsee.

              Tässä ollaan varmaan lähinnä oikeaa markkinasegmenttiä. Ostat kalliin uuden plugarin baijerilaisilta ja saat vaihtorahakolikoilla tuollaisen lätkän, jolla sinun ei tarvitse miettiä yhtään mitään appseja, tilauksia ja tunnuksia mihinkään. Sen ostamasi auton budjetilla sulle on ihan sama, maksaako se sähkö 2 vai 4 senttiä minuutilta, ja se parin sentin ylihintakin kompensoituu ihan sillä, että ei tarvitse käyttää aikaa eri appsien säätämisen, päivittämisen ja yhteysvirheiden kanssa tappelemiseen ja eli voit olla miettimättä arkisia turhuuksia, kuten latausta ja miettiä jotain tuottavampaa.

              Comment

              • Pave407
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 84
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by yason View Post
                Tässä ollaan varmaan lähinnä oikeaa markkinasegmenttiä. Ostat kalliin uuden plugarin baijerilaisilta ja saat vaihtorahakolikoilla tuollaisen lätkän, jolla sinun ei tarvitse miettiä yhtään mitään appseja, tilauksia ja tunnuksia mihinkään. Sen ostamasi auton budjetilla sulle on ihan sama, maksaako se sähkö 2 vai 4 senttiä minuutilta, ja se parin sentin ylihintakin kompensoituu ihan sillä, että ei tarvitse käyttää aikaa eri appsien säätämisen, päivittämisen ja yhteysvirheiden kanssa tappelemiseen ja eli voit olla miettimättä arkisia turhuuksia, kuten latausta ja miettiä jotain tuottavampaa.
                Käytännössä lähestyt pistettä, tai jopa ylität sen, että bensalla ajaminen on halvempaa kuin lataaminen noilla hinnoilla.

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 902
                  • Kymenlaakso

                  #9
                  Originally posted by Pave407 View Post
                  Käytännössä lähestyt pistettä, tai jopa ylität sen, että bensalla ajaminen on halvempaa kuin lataaminen noilla hinnoilla.
                  Tilanne keikahtaa, jos puhutaan työsuhdeautoista, monikohan bemarin plugari tai EV menee uutena yksityiskäyttöön vs. yritys.

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • JPM50
                    Bimmer Rookie
                    • May 2022
                    • 199
                    • Helsinki

                    #10
                    BMW Charging nosti aika rapsakkaasti hintoja 1.2. alkaen. Esim. pikalatausasemilla hinta nyt 0,39 €/kWh.

                    Noin 25-30 % kalliimpi vs. K-Lataus tai ABC-Latauksen vastaavan tehoiset asemat.

                    Taitaapi käyttö vähentyä noilla hinnoilla.
                    Last edited by JPM50; 02-02-2023, 13:34.
                    i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6711
                      • PK-seutu

                      #11
                      Originally posted by JPM50 View Post
                      BMW Charging nosti aika rapsakkaasti hintoja 1.2. alkaen. Esim. pikalatausasemilla hinta nyt 0,39 €/kWh.

                      Noin 25-30 % kalliimpi vs. K-Lataus tai ABC-Latauksen vastaavan tehoiset asemat.

                      Taitaapi käyttö vähentyä noilla hinnoilla.
                      Fortumin lätkällä Recahrgen laturilla melkein tuplat. Että eihän tuo vielä pahakaan
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • JPM50
                        Bimmer Rookie
                        • May 2022
                        • 199
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by pyroz View Post
                        Fortumin lätkällä Recahrgen laturilla melkein tuplat. Että eihän tuo vielä pahakaan
                        Lataileekohan joku ihan oikeasti sellaisilla hinnoilla..? Noh, jos rahua on rajattomasti, niin eihän se silloin tyyristä ole.
                        i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6711
                          • PK-seutu

                          #13
                          Originally posted by JPM50 View Post
                          Lataileekohan joku ihan oikeasti sellaisilla hinnoilla..? Noh, jos rahua on rajattomasti, niin eihän se silloin tyyristä ole.
                          Omalla säännöllisellä reitillä oli tuo parhaana vaihtoehtona pitkään. Nyt hintamuutoksen kanssa samaan aikaan aukesi lähelle ABC-lataus halvemmalla niin toki nyt sitten siellä lataa silloin tällöin. Mutta jos tuo olisi ainut laturi sopivasti reitillä niin sillä sitten lataisi
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎