Millä porukka lämmittää moottoria näissä.
löytyykl joku vastaava vastus huijaus kuin f sarjan webasto modeissa.
Tuskin kun ei ole webaakaan, vai onko jälkiasennettuna? Sähköllä kun tuo kabiini lämpeää niin en ole kyllä ajatustakaan bensiinimoottirin lämmittämiseen uhrannut. Letkulämmitin?
Tuskin kun ei ole webaakaan, vai onko jälkiasennettuna? Sähköllä kun tuo kabiini lämpeää niin en ole kyllä ajatustakaan bensiinimoottirin lämmittämiseen uhrannut. Letkulämmitin?
Enkä kyllä tiedä mitä iloa koneen lämmittämisestä olisi kun ensin ajaa akun tyhjäksi niin ajoviima jäähdyttää aika tehokkaasti sen koneen lämmitti tai ei.
No on siitä se etu, jos on -20C ja tietää ettei sähköllä pääse ajamaan ja se pakottaa bensamoottorin käyntiin.
Itellä on DEFA säteilylämmitin asennettu, mutta käyttö rajoittuu siihen jos on tosi kova pakkanen ja tietää että töistä tolpalta iltapäivällä pakolla lähtee bensa käyntiin.
Eli syy sellainen vaimon työmatka 30 km ja työpaikalla ei mahdollista ladata\lämmittää autoa,liika vähän tolppia
Nyt kulkenut X4 jossa webasto ja auto ja moottori aina lämmin kun lähtee.
Tuossa tulevassa 330e ajatus että täydellä akulla kotoa pääsee kyllä aina lähtee.
Ja jotenkin lämmittää työpaikalla moottoria täytys varsinkin kun täällä joskus niitä 25-30 pakkasia tai sitten mennä pakkasilla x4...
Jos on 30km töihin eikä saa käyttää tolppaa, ajaisin bensalla töihin, käyttäsin akkua esilämmitykseen että auto on lämmin ja ajaisin bensalla/sähköllä kotia.
Jos on 30km töihin eikä saa käyttää tolppaa, ajaisin bensalla töihin, käyttäsin akkua esilämmitykseen että auto on lämmin ja ajaisin bensalla/sähköllä kotia.
Hyvä ehdotus,auto tulossa ensi viikolla niin kaikki ihan uutta.
Käytätkö itse tuota lohkista millä tavalla?
Miten se akuston ja sisätilan lämmitys menee ,millä ohjataan sitä puhelimella ?
Hyvä ehdotus,auto tulossa ensi viikolla niin kaikki ihan uutta.
Käytätkö itse tuota lohkista millä tavalla?
Miten se akuston ja sisätilan lämmitys menee ,millä ohjataan sitä puhelimella ?
No siis en ole käyttänyt säteilijää muuten kun tosi kovalla pakkasella töistä lähtiessä.
Kotona mulla on aina laturi kiinni aamulla, enkä ole jaksanut mitään haarottimia tai lisäjohtoja viritellä.
Eli jos auto päättää bensan startata eli on liian kylmä sähköajoon, siinähän pärähtää käyntiin.
Sisätilathan lämpeää akulla (ja osaa ottaa apuvirtaa myös type2 laturin kautta). Akusto ei tietääkseni lämpeä juuri mitenkään, jos ajastat latauksen aamuyöksi se vähän lämmittää sitä kun lataa.
Jos haluat että riittää tehot kotona mahdollisimman hyvin aamulla lämmitykseen, asennuta 3.7kw tehoinen 16A latausboksi.
Tämä on oikein hyvä thredi, nyt kun on paukkupakkasetkin koettu läpi Suomen.
Kertokaa lisää kokemuksia ja tapoja kuinka selviää parhaiten. Varmasti oletus on että vähintään toinen startti päivässä on kylmänä pihalta, normi lämpötolpan juurelta.
Salavalikosta kun kattoo niin kyllä mulla ainakin lämpeää nesteet moottorissakin.
Kun käyttää lämmitys app.a.
Autohan ei anna lähteä sähköllä kotoa, kun pakkasta on yli -10c jolloin puhelimella autolämpimäksi, sport heti päälle ja ajaa bensalla menomatka töihin, töissä puhelimella/ajastimella lämmitys ja bensalla liikkeelle ja kun sähkörange näyttää ettå riittää kotia niin sähköllä kotiin loppumatka.
Sisätilan kuumuuteen, autohan kysyy lähtöaikaa, ni ite laittanut 5-7min yli suunnitellun ajan ni ei ole niin kuuma.
Pitääpä tänään testata 330e, pakkasta ollut nyt 6 päivää koko ajan 30-35c ja tällä ei ajettu ollenkaan sinä aikana.
x4 eilen ei lähtenyt webasto päälle kun 34 oli mutta ihan kuin palmun alta lähti kun oli pakko lähteä
Preconditioning ei lämmitä laisinkaan moottoria, ei nesteitä eikä öljyjä.
-25C / 30min jälkeen salavalikko näytti -22 -25C nesteet ja öljyt.
Joten ainakin 2021 autossa moottori on jääkylmä polttiksen startissa kovilla pakkasilla, ellet lämmitä Defa tms.
Comment