Announcement

Collapse
No announcement yet.

G21 330e xDrive Range

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pegre
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 23
    • Espoo

    G21 330e xDrive Range

    Moi,

    Pihassa nyt koeajossa tollainen G21 330e xDrive Range.

    Hitto ku on magee peli - Passat GTE:n (hairahdin parin Bemmin ja Audin jälkeen tollaiseen kun piti todistaa itselleni että ladattava hybridi hyvä juttu - ja onhan se!

    Passat ihan perusauto, sairaan tylsä, ja se lähtee nyt 10kk jälkeen kiertoon. Pääsyy on noin 20-30km range. Tähän 2021 330e luvataan se 56 kilsaa, mutta mikä mahtaa olla totuus??

    Laitoin yöksi johtoon, ni sanoi et 100% = 26 km. Todella vähältä vaikuttaa! Mikä mahtaa olla kokeneimpien aito totuus täkke rangelle? 80tkm ajettu

    Mieli tekisi palata Bimmeristiksi, mutta kuis toi range?
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1475

    #2
    Mulla vastaava 2022, 20tkm. -15 pakkasella kertoi, että 30km ja nyt nollakelillä 38km
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6318
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Tuollainen g21 330e x drive ollut pari kk Vm 21 range ollut parhaillaan 37 km jolloin keli 0 pakkasilla lämmitykseen menee paljon.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Ceet
        Newbiemmer
        • Jul 2009
        • 27
        • Oulu

        #4
        Oma G21 330e xdrive LCI lupailee talvella noin 30km ajomatkaa, mutta kuten edellä jo mainittu, niin lämmitys syö siitä suuren osan. Joten ajan hybridi tilassa talvet. Eikä pelkällä sähköllä ajo onnistu kun akku on liian kylmä (olikohan noin -10C / -15C).
        Kesällä lupaa 57km ja olen ajanut sähkö moodissa 57km kolme aikuista kyydissä vaihtelevassa maantie ajossa.
        Kilometrejä on kertynyt vasta noin 17tkm.

        Edit: Niin ja se ennustettu kilometrimäärä pohjautuu ajohistoriaan. Joten jos edellisellä omistajalla on ollut raskas kaasujalka, niin voi mennä hetki että ennusteet vastaa sinun ajotyyliä.
        Last edited by Ceet; 17-02-2024, 10:46.
        2022 G21 330e LCI

        Comment

        • Pegre
          Newbiemmer
          • Jun 2016
          • 23
          • Espoo

          #5
          Kiitos tähänastisista vastauksista! Hmm, ruoesi mietyttämään, että ennenkuin koitan itse opettaa autoa pienemmille sähkökulutuksille ed omistajan cruisailujen jälkeen, niin voisiko ajohistorian buutata? Onko siijen valikossa mahdollisuus, vai vaatiiko "salavalikon" tai joka testeri ja ihan huolella buuttaus!?

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3353
            • Raisio

            #6
            Miksi pitäisi huijata, aja ja palataan aiheeseen heinäkuussa mitkä lukemat silloin näytöllä.

            Enemmän kai ketuttais jos auto lupaa 60km sähkörangea ja pääseekin sen 34km oikeasti.
            E39&E93

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5329
              • S:t Karins

              #7
              Originally posted by Pegre View Post
              Kiitos tähänastisista vastauksista! Hmm, ruoesi mietyttämään, että ennenkuin koitan itse opettaa autoa pienemmille sähkökulutuksille ed omistajan cruisailujen jälkeen, niin voisiko ajohistorian buutata? Onko siijen valikossa mahdollisuus, vai vaatiiko "salavalikon" tai joka testeri ja ihan huolella buuttaus!?
              Miten tämä pidemmälle kulutukselle opetus autolle menee?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Pegre
                Newbiemmer
                • Jun 2016
                • 23
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Tommix View Post
                Miten tämä pidemmälle kulutukselle opetus autolle menee?
                Mö en tiedä, miutta jostain luin että auto oppii edellisistä matkoista ja kuskin ajotavoista, ja että esim. Eco Pro:lla kun ajelee kevyellä kaasulla ni auto oppii ja voisi saada enemmän rangea...

                Tässä kun pari päivää parilla eri BMW hybridillä ajellut, niin pitää kyllä lupaus hyvin paikkaansa, ehkä jopa pääsee enemmän sähköllä kuin lupaus (toista se on mun GTE Passatilla joka lupaa ehkä 23km aamulla ja 18 jälkeen se jo mennyt...

                Comment

                • Pegre
                  Newbiemmer
                  • Jun 2016
                  • 23
                  • Espoo

                  #9
                  Mulla siis nyt haaste, ostaako 330e vai 225e (jossa paljon isompi akku, ja range kans). Ja 10K€ hintaeroa...

                  Comment

                  • makelja
                    Newbiemmer
                    • Jul 2023
                    • 20
                    • Espoo

                    #10
                    225e xDrivellä ajoin pari päivää kun oma i4 oli huollossa. Eipä se mitään riemuhuutoja kyllä minulta saanut. Tavallinen tilatötterö.
                    Aiemmin mulla oli 2020 mallin Passat GTE ja jos siihen vertaa sitä 225sta niin kyllä Passat oli sentään auto.
                    Last edited by makelja; 19-02-2024, 16:48.

                    Comment

                    • Pegre
                      Newbiemmer
                      • Jun 2016
                      • 23
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by makelja View Post
                      225e xDrivellä ajoin pari päivää kun oma i4 oli huollossa. Eipä se mitään riemuhuutoja kyllä minulta saanut. Tavallinen tilatötterö.
                      Aiemmin mulla oli 2020 mallin Passat GTE ja jos siihen vertaa sitä 225sta niin kyllä Passat oli sentään auto.
                      KIITOS!!

                      Mulla nyt Passat GTE - ja olen siihen kohtalaisen kypsä useastakin syystä. Hyvä auto, mutta niiiiin tylsä (vaikka tänään 225 palauttamisen jälkeen tuli GTE moodissa kiihdyteltyä

                      Joo, kyl se 330e on nyt tässä vaiheessa!

                      Comment

                      • Pegre
                        Newbiemmer
                        • Jun 2016
                        • 23
                        • Espoo

                        #12
                        Hedinillä tekivät pyynnöstäni vieallisen akkutestin. 87% tulos. Lataussyklejä tms en vielä saanut nähtäväksi (jos kaupanteko jatkuu ni varmaan sit)

                        Onko mielipiteitä? 3 vuotta ja melkein 90tkm ajettu, onko toi OK, vai jo aika alhainen, tai jopa hyvä??

                        FB:n 330E foorumilla joku sanoi et tosi hyvä, joku toinen että akkutakuuta vielä, korjaukseen (Passatilla 70% on akkutakuun raja, Bemmistä en vielä tiedä!)

                        Kiitos avusta isoa päätöstä tekemässä

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎