Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paljonko tehoa viela? e28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 518i 86
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 126

    #16
    Eikös se ole ihan inhimillistä, että tehtaan arvot poikkeavat jotain +-5hv penkitetyistä. Riippuen miten moottoria kasatessa palaset ovat loksahtaneet paikoilleen tai vastaavaa.


    Ja eikös ainakin jenkeissä käytetty rahan arvoisena kikkana ilmoittaa auton tehot paperilla normaalia pienemmiksi?
    Last edited by 518i 86; 22-02-2005, 22:58.

    Comment

    • Heikki.Niemi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1180
      • Kalajoki-Bemareiden mekka

      #17
      kyllähän tuo paljo yksilöstäkin riippuu mitkä ne tod.tehot ovat
      520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
      525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
      525 TDS m51d25 Touring E34 -94
      Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
      Ex-320i E30 m20b20 -86
      Ex-318i E30 m20b20 -87
      Ex-320i E30 m20b20-83

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by Heikki.Niemi
        210 takapyöriltä...
        ettei olis koneesta??? kun siinähän olisi 193hp -20% =154,4 eli tehoa olisi 210-154,4 = 55,6 hp enemmän kuin tehas lupaa, mikä on aika paljon... edellyttäen että tehoa menee välityksiin 20% hukkaa..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Onicle
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 409

          #19
          Originally posted by 518i 86
          Ja eikös ainakin jenkeissä käytetty rahan arvoisena kikkana ilmoittaa auton tehot paperilla normaalia pienemmiksi?
          Tuossa en kyl nää mitään järkee , epäilen...
          E31 850 -91
          EX: E36 325i -93 Coupé
          EX: E30 318i - 89

          Comment

          • Heikki.Niemi
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1180
            • Kalajoki-Bemareiden mekka

            #20
            uskon mieluummin siihen mitä tehopenkissä on saatu tulokseksi kuin spekulointia voimansiirron häviöihin ynnä muihin...tietääkseni autossa ei lastua ollut eikä juuri muitakaan mausteita jolla tehoa olisi saatu nostettua...
            520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
            525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
            525 TDS m51d25 Touring E34 -94
            Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
            Ex-320i E30 m20b20 -86
            Ex-318i E30 m20b20 -87
            Ex-320i E30 m20b20-83

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10043
              • KVLA

              #21
              Originally posted by Heikki.Niemi
              Esimerkkinä tulee 328i E36 jossa tehdas lupaa hurjat 193 heppaa mutta penkitys ilman lastun asennusta osoitti autossa olevan kuitenkin 210 takapyöriltä...onko vastaavia positiivisia yllätyksiä tullu monella vastaan...
              Missähän tuo on mitattu?Ihan uteliaisuuttani kyselen.Sellaisella pikalaskutoimituksella jos takapyöriltä tulisi n. 210 hv ja voimansiirron tehohävikki olisi n. 20% täytysi moottoriteho olla n. 260hv.Aika hyvä lisä tehtaan lupauksiin.JOS moottorille/elektroniikalle ei ole tehty mitään tehtaan alkuperäis asennusten jälkeen,niin tuntuu humpuukille tuo teholukema.Edes Bemarilta ei "lipsahda" yleiseen myyntiin tuollaista poikkeamaa.Eli sanoisin että ei varmasti ole kenelläkään tullut noin positiivista yllätystä vastaan.Tehon lisäys näin laskettuna olisi lähes 35% tehtaan ilmoittamaan tehoon verrattuna.10%:n voimansiirto tehohävikillä tehon lisäys olisi tietysti puolet tuosta.Silloinkin moottoriteho olisi n. 233hv.Uskoo ken haluaa.
              Last edited by Heguli 31; 23-02-2005, 00:44.

              Comment

              • Heikki.Niemi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1180
                • Kalajoki-Bemareiden mekka

                #22
                Sama tehopenkki missä Maza penkitti kolmipuolikkaasta turbosta 513 heppaa...Epäilijöitä oli silloinkin mutta kyllä tämä penkki toimii ja ottaa huomioon lämpötilat ja ilmankosteudet sun muut...Asia nyt vaan on näin ollu...Voin tietysti ottaa selville onko autolle tehty muutakin kun laitettu perävaimennin mutta tyypin tuntien epäilen että mitään suurempia ei ole tehty...
                520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                Ex-320i E30 m20b20 -86
                Ex-318i E30 m20b20 -87
                Ex-320i E30 m20b20-83

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10043
                  • KVLA

                  #23
                  Tarkoitinkin nimen omaan tuota:JOS EI ole tehty muutoksia.Alkuperäispakettina on varmasti jotain muuta kuin nuo ilmoittamasi arvot.Otetaanhan esim.Mazdan 1.3 litrasesta turbotetusta,tosin nitrokäyttöisestä Wankel-moottorista huimia 1300:n hevosvoiman tehoja.Penkitettynä tietysti.Eikä sitä epäile kukaan,mutta vakio bemarista tehtaan "lipsahduksena" tuollaisia tehonlisiä.Ymmärtäisin tuon jos mittaus suoritettaisiin ylipaineisessa kopissa ilmankosteuden ollessa huipussaan.Eli imuilman täytös olisi paljon normaalia suurempi ja jos elektroniikka vielä pystyisi ruokkimaan polttoainetta sen mukaisesti.Tuskimpa kuitenkaan näin.
                  Last edited by Heguli 31; 23-02-2005, 15:51.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎