Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Lämmösäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SiKA-MiKA
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 5
    • Vantaa

    E28 Lämmösäädin

    Elikkäs lpuhaltimen lämmösäätö nappula ei pelitä. Pyörii vaan hulvattomasti, mutta lämpö ei säädy. Ei siinä muuten mitään, mut alkaa ilmat lämpenemään ja ei puhalla kun kuumaa.... Eli onkos muuta vaihtoehtoa kun ettiä jostain uus namikka vai missä vois vika olla?
  • VK982
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 2271
    • Kuopio

    #2
    Mahtaiskohan tässäkin mallissa olemaan niitä magneettiventtileitä?
    (tai joku sen niminen)
    Kamun e34:ssa sama vika,maksaa kuulemma ihan kivasti se osa..
    BMW E60 530xd
    Honda Varadero "sotanorsu

    Comment

    • Jonttufantti
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 34

      #3
      Sama vika mulla. Ajattelin lähiaikoina käydä purkamaan paikkoja, jos vaikka vika selviäisi. Onneksi siinä on se ulkoilman puhallus, josta saa lämmittämätöntä. Joku kostean helteinen kesäpäivä, pikku sateineen voikin olla inhottavampi kun tuulilasi huurtuu, eikä puhalla kuin kuumaa.

      Comment

      • SiKA-MiKA
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 5
        • Vantaa

        #4
        Juu ei oo kiva vika kesäaikaan... Mut kerrohan jos löydät vian...

        Comment

        • maph
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 113

          #5
          Originally posted by vk982
          Mahtaiskohan tässäkin mallissa olemaan niitä magneettiventtileitä?
          (tai joku sen niminen)
          Kamun e34:ssa sama vika,maksaa kuulemma ihan kivasti se osa..
          Sellainenhan sähköllä ohjattu lämppärin hanahan E28:ssa on. Hana löytyy konehuoneesta jarrutehostajan vierestä tulipellistä. Itseltäni meni hanasta rikki sisällä oleva kumitiiviste ja vedet tuli ulos. Uusi maksoi Laakkosella ~160 e.

          - m

          Comment

          • Meisseli
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1003
            • Kotka

            #6
            Vikamahdollisuuksiahan on monia. Ensimmäiseksi kannattaa testata että toimiiko se magneettiventtiili. Löytyy sieltä jarrutehostimen liepeiltä muistaakseni? Mulla oli vika jossain siellä elektroniikassa, koska venttiili toimi kyllä. Tein sitten sellaisen ratkaisun että laitoin kytkimellä venttiilille ohjauksen, sai valita tuleeko räppänöistä täysin kuumaa vai täysin kylmää.
            Eioo penaria alla enää.. :(

            Comment

            • Fastway
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 40
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by vk982
              maksaa kuulemma ihan kivasti se osa..
              Joo, niinhän se on, että Bemujen osat maksaa. Jos tuntuu, että maksaa liikaa niin esim. Toyotan osat on paljon halvempi. Lisäksi Toyotassa ei edes ole moisia hajoavia lämppärin sähköohjattuja magneettiventtiilejä.

              Mutta millä haluat ajaa?
              Wunderbar, auf wiedersehen!

              Comment

              • Makee28
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 527
                • Kitee

                #8
                kaikissa e28:ssa ei oo sitä "sähköistä vesihanaa",mut sehän selviää kun
                kurkistaa konepellin alle..
                jarrutehostimessa.sylinterin pulttien alla majailee kyseinen osa..
                siihen tulee kaks letkua ja johtoliitin missä muistaakseni kaks johtoa...

                jos manuaali malli,on letkun välissä pieni mutikka mihin tulee vaijeri

                ja multa löytyy toi sähköventtiili
                josta voin kohtuuhintaan luopua

                voi vika tietenkin olla myös lämmönsäätimessä(se jo myyty)
                ottaa sen liittimen venttiililtä irti,kattoo virtakynällä et tuleeko siihen virtaa
                kun säädin kylmällä tai lämpimällä (en muista kumminpäin se toimii)
                jos virta tulee-->vika venttiilissä

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  ei tuu niin kalliiksi kun ostaa vaan uudet sisukset siihen vesiventtiiliin KL-varaosilta muistaakseni n.50€ , kulkee nimellä vesiventtiilin korjaussarja

                  Comment

                  • SiKA-MiKA
                    Newbiemmer
                    • Apr 2005
                    • 5
                    • Vantaa

                    #10
                    Juu virtaa tulle, mutta tulee kokoajan riippumatta siitä kummassa asennossa lämmönsäädin on. Onkos tuo nyt sitten normaalia?
                    Last edited by SiKA-MiKA; 06-04-2005, 12:18.

                    Comment

                    • Meisseli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1003
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by SiKA-MiKA
                      Juu virtaa tulle, mutta tulee kokoajan riippumatta siitä kummassa asennossa lämmönsäädin on. Onkos tuo nyt sitten normaalia?
                      Ei kuulosta siltä. Toisaalta jos sinne tosiaan tulee sähköt kokoajan niin pitäisi puhaltaa pelkkää kylmää. Jos olet varmasti mitannut sen oikein niin vaikuttaa siltä että rikki on sekä lämmönsäädin kojelaudasta että magneettiventtiili konehuoneessa.
                      Eioo penaria alla enää.. :(

                      Comment

                      • SiKA-MiKA
                        Newbiemmer
                        • Apr 2005
                        • 5
                        • Vantaa

                        #12
                        Joo no tuo säädin kyllä pyörii ynpyrää aikasta holtittomasti.... Ei varmaan auta muu kuin alkaa etsiä uusia tilalle.... Jos jollain on tuota säädintä niin saapi tarjota.

                        Comment

                        • Jonttufantti
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 34

                          #13
                          No, niin löytyi vika omastanikin, eikä tarvinut kauaa ihmetellä. Oli joku nimittäin ohittanut koko helevetin mokkulan. Eipä ihme ettei toiminut. Otin sen sitten irti ja täytyypä katsoa mitä se on syönyt. Jos vaikka saisi vielä pelittämään.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Ja sieltä kuskin jalkatilasta löytyy vielä lämpötila anturi. Siihen tulee imusarjasta alipaineletku, jotta se imee sisäilmaa anturin läpi moottoriin. Kannattaa katsoa onko siinä johdot kiinni ja kaikki ok...

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14445
                              • Oulu

                              #15
                              Vähän sivuaa ongelmaa mulla, eli mites kun esimerkiksi motarilla ajaa ja säätää puhaltamaan kylmää, mutta silti se pukkaa vain kuumaa, mutta sittenku loikkaa motarilta pois ja koneelta putoo kierrokset rupee kylmää tulemaan. Tosin puhallin kyllä kitisee jonkin verran joka nopeudella.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎