Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 kytkimen pääsylinterin tiivisteen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrek
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 23

    e28 kytkimen pääsylinterin tiivisteen vaihto

    Onnistuuko vaihtaa pääsylinteriin kumisarja kuskin jalkatilasta vai pitääkö irrottaa pääsylinteri myös auto alapuolelta?

    Entäpä työn jälkeen ilmaus. Onko ilmausruuvi pahassa paikassa eli ulottuuko ihan vain tunkkaamalla auto ylös?
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Tuskin työsylinteriä (kytkinkopassa) tarvitsee irroittaa, kun pääsylinteriä ("poljinsylinteri") remppaa. Saattaahan tuo "kumitus" onnistuakin ilman irroitusta, mutta aikamoista tuhertamista se saattaa olla. Yksi jos toinenkin asia saattaa mahdollisesti olla tiellä, kuten kytkinpoljin. Ja asentokaan ei mikään herkullinen ole.

    Luonnollisesti kytkinnesteet pitää ensin tyhjentää sydeemistä, muutoin saat ne sinne hyttiin. Jos on erillinen säiliö kytkin nesteelle, niin tyhjennä sydeemi avaamalla säiliön korkki ja imemällä nestettä niin paljon ulos kuin saat, esim. injektioruiskulla + letkun pätkällä (ruiskuja saa apteekista). Sitten työsylinterin ilmausruuvi auki (pääsee käsiksi helposti alakautta) ja valuttaa loputkin ulos, polkimellakin voi pumpata sitä ulos. Vasta sitten kumitus hommiin.

    Jos säiliö on yhteinen jarrunesteen kanssa, irroita kytkimen pääsylinterille menevä letku, muutoin toimitaan samalla tavalla kuin edellä.

    Timo

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎