Announcement

Collapse
No announcement yet.

M535i käyntiongelma.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jari kihlman
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2009
    • 3269
    • Pirkanmaa

M535i käyntiongelma.

Ajattelin kysäistä, josko täällä olisi kellään tullut samanlainen ongelma vastaan.

Eli minulla on seissyt tallissa bmw e28 m535i 1987 nyt pari vuotta ja olen säännöllisesti käytellyt autoa.

Autossa on lähes kaikki mahdollinen uutta ja se on aina toiminut moitteetta, kunnes...

Vaihdoin autoon uudet polttoaineet ja akun ja ajatuksenani oli viedä auto määräaikaiskatsastukseen perjantaina. Ajoin auton tallista ulos ja jätin käymään pihalle. Kun olin jonkin aikaa puuhastellut tallilla ja menin pihalle tarkastamaan tilannetta, auto oli sammunut itsekseen. Starttasin, mutta auto ei lähtenyt käymään.

Kävin hakemassa trailerin ja kun olin pihassa trailerin kanssa, auto lähti käymään kuin palmun alta ja ajoin auton traileriin ja vein sen puuhatallille. Puuhatallin pihassa auto lähti hienosti käymään ja ajoin sen nosturille. Annoin käydä ehkä noin 5min kunnes auto kyselemättä sammui kuin avaimesta kääntäen. Eikä millään käyntiin. Tarkistin bensapumpun, ei tule virtaa, tarkistin tulpanjohdot ei kipinää. Odotin 2h ja auto käyntiin kuin palmun alta ja hetken päästä sama homma.

Vaihdoin kampiakselin tunnistin anturit. Ei vaikutusta. Tarkistin bpumpun releen ja sulakkeen sekä pääsulakkeen,naksahtavat. Mutta mikään ei naksahda millään tavalla kun auto menee "estotilaan".

Vika vaikuttaa aivan kuin jokin alkeellinen ajonesto menisi auton lämmetessä päälle. Siinäkään ei ole mitään järkeä kun se saattaa silti lämpimänäkin välillä lähteä käyntiin normaalisti ja sitten sammuu taas eikä anna virtaa eikä bensaa.

Onko kellään tietoa,mikä mättää?
    Isillä on
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

Motronicin päärele?
    Obc:n käynnistyksenesto katkoo ecun virtoja myös, sen releboksi?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• jari kihlman
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 3269
      • Pirkanmaa

Homma kunnossa. Vika löytyi, yksi liitin kojelaudan alla löysällä.
      Isillä on

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎