Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensarelevikaa e28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    Bensarelevikaa e28

    Toissapäivänä auto jätti tielle kun bensarele ei kytkenyt, tästä selvittiin hyppylangalla. Rele sekoili muutenkin hieman, jätti mm. startin päälle kun kone käynnistyi.

    Vaihdoin uuden motonetistä ostetun releen (54€) ja sillä matkaa taittui mukavasti 200km. Tänään auto sammui parkkihalliin ja oireet olivat samat kuin aiemmin, eli bensaa ei selvästi tullut. Taas hyppylanka väliin ja matka jatkui. Kotipihassa auto kieltäytyi sitten sammumasta, tosin sammui kun laittoi taas virrat päälle ja käänsi pois..

    Eli ihan kuin uusikin rele olisi vähän vammainen. Onko kellään kokemusta ns.tarvikereleiden kestävyydestä? Luulisi että kestäisivät usemmankin kauniin ja lämpimän kesäpäivän...

    Äsken toimi ihan hienosti ilman hyppylanka virityksiä, mutta siitähän se ilo repeää kun seuraavankerran pätkäisy tulee maantiellä kesken ohituksen...
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Ootko testannut tämän uuden releen toimintaa uuden vioittumisen jälkeen? Eihän releen liittimet ole hapettuneet?
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by kaol
      Ootko testannut tämän uuden releen toimintaa uuden vioittumisen jälkeen? Eihän releen liittimet ole hapettuneet?
      Olen testannut. Muuten pelittää hyvin, mutta ei tosiaan toimi ilman hyppylankaa, eikä myöskään aina sammu avaimesta. Jotain outoa tuossa nyt on, tuntuisi että pellin alla olevalla lämpötilalla on vaikutusta, koska illalla kun kone oli jäähtynyt niin kaikki toimi täydellisesti.

      Huomenna putsaan relekannan vielä huolella ja tutkin ne johdot, hyviltä kyllä näyttivät, ei ollut yhtään hapettumaan näkyvissä.

      Ymmällä...

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        itellä oli vika sulakkeessa, eli sulake oli perinteisesti murtunut poikki niin ettei se näkyny vaikka sitä kahteli ja ihmetteli, sit vahingossa tipahti toinen pääpois sulakkeesta. Eikä oo sen jälkeen temppuillu. Ja auto 520 k-jet
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Scitso
          itellä oli vika sulakkeessa, eli sulake oli perinteisesti murtunut poikki niin ettei se näkyny vaikka sitä kahteli ja ihmetteli, sit vahingossa tipahti toinen pääpois sulakkeesta. Eikä oo sen jälkeen temppuillu. Ja auto 520 k-jet
          Kokeilin toisella sulakkeellakin, ei eroa.. Vanha siis oli ihan ehjä, ei edes kärsinyt. Noi sulakkeet on kyllä välillä aika kummallisia, tuli iltana eräänä väänneltyä ne kielekkeet parempiin asentoihin ja suihkuteltua koko roska CRC:llä. Loppui toisen ajovalon pätkiminen

          Comment

          • insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 827
            • Iittala

            #6
            Itsellä oli joskus e30:ssa semmoinen ongelma ettei auto halunnut sammua vaikka avaimen käänsi OFF asentoon. Syynä tähän oli se että mittaristossa ei ollut lamppua laturinvalon alla, siihen kun laitoin uuden lampun niin alkoi latauskin toimimaan paremmin ja tietenkin autokin sammui avaimesta.
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎