Eli pitäis lähtea hakemaan leima tuolle jo vaihdetulle koneelle ja tässä on mietitty, että eikös tuon pitäisi mennä prosenttisäännön mukaan, koska 535i:tä ei ole tehty sinä vuonna jolloin autoni on ensirekisteröity (-83) vai onko aken kanta tässä asiassa se että katsotaan koko mallisarjan eikä auton vuosimallin mukaan???eli lyhyesti sanottuna rupeanko etsimään absien hiluja vai vienkö suoraan leimalle
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e28 528i 3,5 muutoskatsastus
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
No mutta miksi helvatissa se pitäisi absittaa????
Originally posted by SimoEli pitäis lähtea hakemaan leima tuolle jo vaihdetulle koneelle ja tässä on mietitty, että eikös tuon pitäisi mennä prosenttisäännön mukaan, koska 535i:tä ei ole tehty sinä vuonna jolloin autoni on ensirekisteröity (-83) vai onko aken kanta tässä asiassa se että katsotaan koko mallisarjan eikä auton vuosimallin mukaan???eli lyhyesti sanottuna rupeanko etsimään absien hiluja vai vienkö suoraan leimalle
Kunhan eroavaisuudet ja vastaavuudet 528:in ja 535:sen välillä pystyt todistamaan konttorilla. ( jarrujen , tukivarsien, jousien ja iskareiden osalta ) Mikään muu ei niitä insinöörejä kiinnosta kuin tekniset eroavaisuudet.
Ja tietty se 20 pinnaa tehoa saa lisätä ilman suuria muutoksia ja 25 pinnaa kuutioita lisää . Toki se paljon puhuttu 7kilon sääntökin kun toteutuu niin mikäs siinä kuin pannu keulalle ja auto RADALLE KUMMIA POLTTAMAAN!!Last edited by Alpina B6; 22-07-2005, 17:27.
Comment
-
-
Simo
Originally posted by Alpina B6Pannu keulalle ja muutoskatsastukseen.
Kunhan eroavaisuudet ja vastaavuudet 528:in ja 535:sen välillä pystyt todistamaan konttorilla. ( jarrujen , tukivarsien, jousien ja iskareiden osalta ) Mikään muu ei niitä insinöörejä kiinnosta kuin tekniset eroavaisuudet.
Ja tietty se 20 pinnaa tehoa saa lisätä ilman suuria muutoksia ja 25 pinnaa kuutioita lisää . Toki se paljon puhuttu 7kilon sääntökin kun toteutuu niin mikäs siinä kuin pannu keulalle ja auto RADALLE KUMMIA POLTTAMAAN!!
Comment
-
Minulla on samanlainen projekti alkamassa tosin -82 vuotiseen 528i jossa on absitvaihdan siihen m30b35, niin onko näin kuten olen ymmärtänyt että alustaan ei tarvitse mitään vaihtaa ?
Jarrut tolpat, akselit , vakaajat ovat samaa kamaa ?
Kiitos tiedoistaE28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
Originally posted by -jacko- View PostMinulla on samanlainen projekti alkamassa tosin -82 vuotiseen 528i jossa on absitvaihdan siihen m30b35, niin onko näin kuten olen ymmärtänyt että alustaan ei tarvitse mitään vaihtaa ?
Jarrut tolpat, akselit , vakaajat ovat samaa kamaa ?
Kiitos tiedoista
Comment
-
-
Originally posted by B35 View PostTätä tietoa minäkin kaipaan!
Olikohan vm. 85 ja yli, kun samoja jarruja käytettiin 535i:n kanssa.
Tämäkin taas on kiinni ihan konttorin tietämyksestä/jaksamisesta miten tuohon suhtautuu.
Soittoa omalle konttorille niin saa lähes varman vastauksen.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Minun ymmärtääkseni E28 korissa sitä mitä eurooppaan on tuotu niin 528i ja 535i on sama alusta kallistuksen vakaajia vaille. En muista kokoa mutta sen voi selvittää Realoem kohtuu nopeasti. Auton vuosimalli ei vaikuta kunhan on saman mallisarjan kori kyseessä.
Vanhassa 528i 84 vanhemmissa taisi olla etulevyissä eroa. 2mm paksumpi levy ja halkaisija 2mm pienempi verrattuna 535. Satulat samat. Vakaajissa oli pieni ero. Sitä jännitin omani katsastuksessa, kun huomasin tämän vasta päivä ennen katsastusta. mutta meni läpi että heilahti. M5 vakaajia oon koittanut kovasti tässä etsiä, kuuleman mukaan parantaa ominaisuuksia mukavasti.
Realoem otin kuvat ja osanumerot sun muut niin kelpas katsastusmiehelle.
Toivottavasti oli jotain apua !E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
Originally posted by -jacko- View PostMinun ymmärtääkseni E28 korissa sitä mitä eurooppaan on tuotu niin 528i ja 535i on sama alusta kallistuksen vakaajia vaille. En muista kokoa mutta sen voi selvittää Realoem kohtuu nopeasti. Auton vuosimalli ei vaikuta kunhan on saman mallisarjan kori kyseessä.
Vanhassa 528i 84 vanhemmissa taisi olla etulevyissä eroa. 2mm paksumpi levy ja halkaisija 2mm pienempi verrattuna 535. Satulat samat. Vakaajissa oli pieni ero. Sitä jännitin omani katsastuksessa, kun huomasin tämän vasta päivä ennen katsastusta. mutta meni läpi että heilahti. M5 vakaajia oon koittanut kovasti tässä etsiä, kuuleman mukaan parantaa ominaisuuksia mukavasti.
Realoem otin kuvat ja osanumerot sun muut niin kelpas katsastusmiehelle.
Toivottavasti oli jotain apua !Kulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Comment