Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 528i 3,5 muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simo
    • Jun 2024

    e28 528i 3,5 muutoskatsastus

    Eli pitäis lähtea hakemaan leima tuolle jo vaihdetulle koneelle ja tässä on mietitty, että eikös tuon pitäisi mennä prosenttisäännön mukaan, koska 535i:tä ei ole tehty sinä vuonna jolloin autoni on ensirekisteröity (-83) vai onko aken kanta tässä asiassa se että katsotaan koko mallisarjan eikä auton vuosimallin mukaan???eli lyhyesti sanottuna rupeanko etsimään absien hiluja vai vienkö suoraan leimalle
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 595
    • Käärmelahti/Maaninka

    #2
    Eikö tuo kannata käydä konttorilla eka, sielläpähän sanovat tarviiko absittaa vai hyväksyvätkö suoraan.
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i

    Comment

    • Alpina B6
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 90

      #3
      No mutta miksi helvatissa se pitäisi absittaa????

      Originally posted by Simo
      Eli pitäis lähtea hakemaan leima tuolle jo vaihdetulle koneelle ja tässä on mietitty, että eikös tuon pitäisi mennä prosenttisäännön mukaan, koska 535i:tä ei ole tehty sinä vuonna jolloin autoni on ensirekisteröity (-83) vai onko aken kanta tässä asiassa se että katsotaan koko mallisarjan eikä auton vuosimallin mukaan???eli lyhyesti sanottuna rupeanko etsimään absien hiluja vai vienkö suoraan leimalle
      Pannu keulalle ja muutoskatsastukseen.
      Kunhan eroavaisuudet ja vastaavuudet 528:in ja 535:sen välillä pystyt todistamaan konttorilla. ( jarrujen , tukivarsien, jousien ja iskareiden osalta ) Mikään muu ei niitä insinöörejä kiinnosta kuin tekniset eroavaisuudet.
      Ja tietty se 20 pinnaa tehoa saa lisätä ilman suuria muutoksia ja 25 pinnaa kuutioita lisää . Toki se paljon puhuttu 7kilon sääntökin kun toteutuu niin mikäs siinä kuin pannu keulalle ja auto RADALLE KUMMIA POLTTAMAAN!!
      Last edited by Alpina B6; 22-07-2005, 17:27.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Originally posted by Alpina B6
        Pannu keulalle ja muutoskatsastukseen.
        Kunhan eroavaisuudet ja vastaavuudet 528:in ja 535:sen välillä pystyt todistamaan konttorilla. ( jarrujen , tukivarsien, jousien ja iskareiden osalta ) Mikään muu ei niitä insinöörejä kiinnosta kuin tekniset eroavaisuudet.
        Ja tietty se 20 pinnaa tehoa saa lisätä ilman suuria muutoksia ja 25 pinnaa kuutioita lisää . Toki se paljon puhuttu 7kilon sääntökin kun toteutuu niin mikäs siinä kuin pannu keulalle ja auto RADALLE KUMMIA POLTTAMAAN!!
        Näin minäkin ajattelin, mutta pitää vielä käydä varmistamassa tuolta asemalta niin ei tule mitään ylläreitä, jos rupeavat jotain ämpyilemään niin tulostan semmosen nipun ETK:sta papereita että hukkuuvat niihin ja pistävät leiman paperiin

        Comment

        • Alpina B6
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 90

          #5
          Originally posted by Simo
          Näin minäkin ajattelin, mutta pitää vielä käydä varmistamassa tuolta asemalta niin ei tule mitään ylläreitä, jos rupeavat jotain ämpyilemään niin tulostan semmosen nipun ETK:sta papereita että hukkuuvat niihin ja pistävät leiman paperiin
          Oikea asenne sulla

          Comment

          • -jacko-
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 205
            • Tampere

            #6
            Minulla on samanlainen projekti alkamassa tosin -82 vuotiseen 528i jossa on absit vaihdan siihen m30b35, niin onko näin kuten olen ymmärtänyt että alustaan ei tarvitse mitään vaihtaa ?
            Jarrut tolpat, akselit , vakaajat ovat samaa kamaa ?
            Kiitos tiedoista
            E28 528i -82 m30b34
            E46 330CI
            Chevrolet K3500 6.5TD

            Comment

            • B35
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 44
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by -jacko- View Post
              Minulla on samanlainen projekti alkamassa tosin -82 vuotiseen 528i jossa on absit vaihdan siihen m30b35, niin onko näin kuten olen ymmärtänyt että alustaan ei tarvitse mitään vaihtaa ?
              Jarrut tolpat, akselit , vakaajat ovat samaa kamaa ?
              Kiitos tiedoista
              Tätä tietoa minäkin kaipaan!

              Comment

              • Skunkki^
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 688
                • Espoo

                #8
                Originally posted by B35 View Post
                Tätä tietoa minäkin kaipaan!
                Jos verrokkina käytetään 535i:tä joutuu jarrut vaihtamaan, riippuen vuosimallista.
                Olikohan vm. 85 ja yli, kun samoja jarruja käytettiin 535i:n kanssa.

                Tämäkin taas on kiinni ihan konttorin tietämyksestä/jaksamisesta miten tuohon suhtautuu.
                Soittoa omalle konttorille niin saa lähes varman vastauksen.
                KIA Optima PHEV

                Exät:
                520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                Comment

                • Joma
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1320
                  • Masku

                  #9
                  Mulla ainakin absilisessa 528issa 535 alusta. Eipä siinä muutenkaan paljoa eroa ole, lähinnä etulevyn koossa.
                  E30 M52b28 M122h Amme
                  E28 x monta
                  E23 728i Ministeri
                  E10 1600-2 Garret

                  VW LT50 Huoltoajoneuvo
                  HD lapio jätskikruiseri

                  Comment

                  • -jacko-
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 205
                    • Tampere

                    #10
                    Minun ymmärtääkseni E28 korissa sitä mitä eurooppaan on tuotu niin 528i ja 535i on sama alusta kallistuksen vakaajia vaille. En muista kokoa mutta sen voi selvittää Realoem kohtuu nopeasti. Auton vuosimalli ei vaikuta kunhan on saman mallisarjan kori kyseessä.

                    Vanhassa 528i 84 vanhemmissa taisi olla etulevyissä eroa. 2mm paksumpi levy ja halkaisija 2mm pienempi verrattuna 535. Satulat samat. Vakaajissa oli pieni ero. Sitä jännitin omani katsastuksessa, kun huomasin tämän vasta päivä ennen katsastusta. mutta meni läpi että heilahti. M5 vakaajia oon koittanut kovasti tässä etsiä, kuuleman mukaan parantaa ominaisuuksia mukavasti.

                    Realoem otin kuvat ja osanumerot sun muut niin kelpas katsastusmiehelle.

                    Toivottavasti oli jotain apua !
                    E28 528i -82 m30b34
                    E46 330CI
                    Chevrolet K3500 6.5TD

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3050

                      #11
                      Originally posted by -jacko- View Post
                      Minun ymmärtääkseni E28 korissa sitä mitä eurooppaan on tuotu niin 528i ja 535i on sama alusta kallistuksen vakaajia vaille. En muista kokoa mutta sen voi selvittää Realoem kohtuu nopeasti. Auton vuosimalli ei vaikuta kunhan on saman mallisarjan kori kyseessä.

                      Vanhassa 528i 84 vanhemmissa taisi olla etulevyissä eroa. 2mm paksumpi levy ja halkaisija 2mm pienempi verrattuna 535. Satulat samat. Vakaajissa oli pieni ero. Sitä jännitin omani katsastuksessa, kun huomasin tämän vasta päivä ennen katsastusta. mutta meni läpi että heilahti. M5 vakaajia oon koittanut kovasti tässä etsiä, kuuleman mukaan parantaa ominaisuuksia mukavasti.

                      Realoem otin kuvat ja osanumerot sun muut niin kelpas katsastusmiehelle.

                      Toivottavasti oli jotain apua !
                      M5 vakaajia saa uutenakin kohtuu hinnalla esim. pielmeier:lta saksasta. Etupuolen korikiinnikkeet joudut sitten ainakin rakentelemaan uusiksi.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎