Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 M535 käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    E28 M535 käynnistys ongelma

    Haulla löytyi jo monia hyviä vinkkejä. joilla sai jo auton lupaamaan.
    Mutta. Auto kun starttaa kone käynnistyy noin 2 sekunnin ajaksi. ja sitten sammuu. Strattaa uudestaan.. käynnistyy ja sammuu saman tien. jonka jälkeen ei edes lupaa.. odottaa tovin niin on taas sama uudestaan.

    Boksin vaihdoin jo jotta löytyi kipinä. Bensaa kone saa. ainakin pumppu pyörii. Paineita en ole mitannut kun ei ole mittaria.

    Eli.. missä vika?

    Autohan oli E28 M535 -85
    E34 530d -94 M-Sport
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Kokeile toisella puolalla.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Rolli
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1067
      • Kausala city

      #3
      ei vaikutusta puolan vaihdolla =/
      E34 530d -94 M-Sport

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Bensapumppu hyytyy/suodatin tukossa tms.? Bensaletku irti ja letkunpää pulloon, pumpun rele pois, jumpperipiuhalla pumppu käyntiin->pitäis tulla bensaa vajaa 9dl/30 sek.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

          #5
          Kuuluuko ryyppy suuttimen sammua heti kun auto käynnistyy? Koska kun laittaa suuttimelle jatkuvat virrat auto käy ongelmitta.
          E34 530d -94 M-Sport

          Comment

          • rinse
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 79
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Rolli
            Kuuluuko ryyppy suuttimen sammua heti kun auto käynnistyy? Koska kun laittaa suuttimelle jatkuvat virrat auto käy ongelmitta.

            Lämpötila-anturi säätelee sitä, mikäli neste on kylmää tai tietyn rajan alle, niin suihkuttaa muistaakseni 8 sekuntia bensaa imusarjaan.

            Comment

            • Rolli
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1067
              • Kausala city

              #7
              Kytkin ryyppysuuttimelle jatkuvan virran. jolloin auto pysyi käynnissä. Käytin moottorin suht lämpöiseksi, jolloin irroitin suuttimelta virrat. Moottorin käynti huononi.. pysyi vaivoin käynnissä. ja tuntui kuin olisi käynyt vajaa sylintereillä.

              Koitan vaihtaa suuttimet jos auttaisi.
              E34 530d -94 M-Sport

              Comment

              • rinse
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 79
                • Tampere

                #8
                ...oletkos tsekannut ruiskuboxin liitinkontaktin hanskalokeron päältä ??

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Onko jälkikäteenlaitettu hälytin/ajonesto?

                  Mulla tekee kans e28 jotain tuontapaista välillä, bensaa tulee ja kipinä, mutta vaikuttaa kuin ei suihkuttais. Tosin toimii ihan ok kun jokapäivä ajelee...

                  Comment

                  • Alpina B6
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 90

                    #10
                    Originally posted by Rolli
                    Haulla löytyi jo monia hyviä vinkkejä. joilla sai jo auton lupaamaan.
                    Mutta. Auto kun starttaa kone käynnistyy noin 2 sekunnin ajaksi. ja sitten sammuu. Strattaa uudestaan.. käynnistyy ja sammuu saman tien. jonka jälkeen ei edes lupaa.. odottaa tovin niin on taas sama uudestaan.

                    Boksin vaihdoin jo jotta löytyi kipinä. Bensaa kone saa. ainakin pumppu pyörii. Paineita en ole mitannut kun ei ole mittaria.

                    Eli.. missä vika?

                    Autohan oli E28 M535 -85
                    Vaihdappa polttoaineen paineensäädin niin rupee ehkäpä pelittää.
                    tarkistappa vielä sytkän ja ruiskutuksen signaali anturien kunto et onko vastuksia kotosalla. Liitin antureissa kolminapainen joista kahdessa pitäisi olla keskenään jotain tietoa . Mut toi polttoaineen paineen säädin on todennäköinen joka sulla kusee

                    Comment

                    • Rolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1067
                      • Kausala city

                      #11
                      Tota paineen säädintä oon itekkin ihmetellyt kun se on mulla paluulinjassa!!? kaikissa muissa omissa "535":sa on tulo linjassa ollut tuo kyseinen vimpula. Vai kuuluuko se olla paluussa!?

                      Edit.. nimet vähä sekasin.. eli paineen säädin on suutin pukin päässä, mutta tuo paineen tasaaja on itelläni paluulinjassa. ja muissa ollut tulolinjassa
                      Last edited by Rolli; 13-08-2005, 19:33.
                      E34 530d -94 M-Sport

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Rolli
                        Tota paineen säädintä oon itekkin ihmetellyt kun se on mulla paluulinjassa!!? kaikissa muissa omissa "535":sa on tulo linjassa ollut tuo kyseinen vimpula. Vai kuuluuko se olla paluussa!?
                        Suutinputken päässä, siitä lähtee paluu linjaan. Mulla on lisäksi vielä molemmissa linjoissa jotkut toiset painepalikat vielä...?

                        Comment

                        • Rolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1067
                          • Kausala city

                          #13
                          Tuolla paineen säätimen vaihdolla ei ollu apua. eli sama vika edelleen.

                          sitten käytin autoa ryyppy suutin päällä. kaasua kun painaa niin räkii vaan eikä nosta kierroksia yli 1100rpm. nyiskelin tulpanjohtoja irti ja 6 sylinterin irrottaminen ei muuttanut käyntiä niinkuin muista. Tulpan johto oli ehjä. vaihan maanantain tulpat, pyörijän koneeseen.. jos auttaisi.

                          Paineen tasaaja vaihdettu tulo putkeen.. ei apua. Ens viikol saan bensanpaine mittarin.. Eli paljonko pitäisi olla paineet? tulo puolelta ilmeisesti mitataan? enne vai jälkeen paineen tasaajan?
                          E34 530d -94 M-Sport

                          Comment

                          • Alpina B6
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 90

                            #14
                            Originally posted by Rolli
                            Tuolla paineen säätimen vaihdolla ei ollu apua. eli sama vika edelleen.

                            sitten käytin autoa ryyppy suutin päällä. kaasua kun painaa niin räkii vaan eikä nosta kierroksia yli 1100rpm. nyiskelin tulpanjohtoja irti ja 6 sylinterin irrottaminen ei muuttanut käyntiä niinkuin muista. Tulpan johto oli ehjä. vaihan maanantain tulpat, pyörijän koneeseen.. jos auttaisi.

                            Paineen tasaaja vaihdettu tulo putkeen.. ei apua. Ens viikol saan bensanpaine mittarin.. Eli paljonko pitäisi olla paineet? tulo puolelta ilmeisesti mitataan? enne vai jälkeen paineen tasaajan?
                            Paineen säädin sijaitsee palu puolella suutin kotelon etu päässä. sen kun vaihdoin omastani niin keseinen vika ainakin korjaantui. Vaikka jakajassa ei olisi juuri mitään jäljellä niin bemarin pata toimii silti, taikka tulpissa kärki väli sentin niin käy silti. Toki rikkoontuneen tulpan ansiosta se ei käy eikä jos tulpan johto on poukki.

                            Comment

                            • Alpina B6
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 90

                              #15
                              Originally posted by Rolli
                              Tota paineen säädintä oon itekkin ihmetellyt kun se on mulla paluulinjassa!!? kaikissa muissa omissa "535":sa on tulo linjassa ollut tuo kyseinen vimpula. Vai kuuluuko se olla paluussa!?

                              Edit.. nimet vähä sekasin.. eli paineen säädin on suutin pukin päässä, mutta tuo paineen tasaaja on itelläni paluulinjassa. ja muissa ollut tulolinjassa
                              Jos paineen säädin sijaitsisi tulo puolella niin suuttimilla olisi tuskin ollenkaan painetta ja bensa pumppu olisi aikas lujilla kun se paine kerääntyisi sinne.
                              Paineen säädin on aina koneen keulilla sijaitseva aparaatti. siis paluu puolella sita bensa tukkia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎