Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 projekti alkaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nixu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 55
    • Savo

    #31
    Minullakin oli nuljahteleva ja epämääränen ohjaus e28:ssa, vika löyty perssonin yläpään laakeroinnista, aiksemmalta omistajalta oli jääny yks rikka pois välistä etujoustavaihtaessa ja jousen yläkuppi hankas rautaan kiinni käännettäessä.
    524 TD -85
    RR -76 perille asti

    Comment

    • new_beemer
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 127
      • Kotka / Joensuu

      #32
      Omassa E28:ssa myös pyyhkijät jumittelevat silloin tällöin. Ilmiö on kuitenkin huomattavasti vähentynyt kun rasvasin kaikki liitokset. Löysää en löytänyt mistään, joten joko pyyhkimiä lasiin painavat jouset ovat liian jäykät tai pyyhkimien moottori alkaa olla lopussa. Sulat ovat uudet.

      Rasvausta kannattaa harjoittaa ~2000km välein, itsellä ainakin auttanut kummasti. Jousien vaihtoa ajattelin seuraavaksi kokeilla, mutta kun jumittelu on kerran enää todella vähäistä ja esiintyy esim. vain lasinpesurin käytön viimeisellä pyyhkäisyllä, jos silloinkaan, en ole jousia alkanut metsästämään.
      -Juho (Carsu @ #btcf)
      E28 520i (Oo=[][]=oO)

      Comment

      • t-race
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 722
        • North from Nurmijärvi

        #33
        Eli seuraavaa: 3 tapaa saada K-jetistä enemmän potkua:

        1. Ohjauspaineensäätimen muutos
        2. Syöttöyksiköiden vaihto suurempiin
        3. Määränjakajan vaihto isompaan

        K-jetissä ei tosiaankaan ole sen kummempia mahdollisuuksia, kun ei ole sitä "boksia", jota muuttaa. Aihionahan m10 kone on varsin mainio, ketjujakopää jne. Huomattavasti lujarakenteisenpi, kuin esim m20...

        Kuitenkin K-jet koneissa on pienempireikäinen kansi, kuin esim. L-jet koneisissa. Tapoja saada paukkua ulos tuosta koneesta on monia, tuon ruiskun laittaminen ei välttämättä tuo sitä onnea ja autuutta, kun se vakionakin riittää tuon vakiokoneen tarpeisiin. Jos tosiaan tuosta haluaa reilusti lisää tehoa, niin lähdetään seuraavasti:

        -Kansi (kanavat, venttiilit, seetit)
        -Nokka-akseli
        -Ruiskut
        -Männät, veivit jne...

        Vaparina tuosta 1.8:sta saa ulos mukavalla alueella noin 160-170hv.
        BMW Rennsport Racing Motorsport Club
        BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
        Ach so, je mehr, desto besser!
        sigpic

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎