Announcement

Collapse
No announcement yet.

E12 "Oranssin" kylmäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • behminssi
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 14
    • Keski-Suomi

    E12 "Oranssin" kylmäkäynti

    Nyt on semmonen ongelma että tuo vm 1977 518 meinaa tupsahdella kylmänä.
    Ongelma on tietenkin siinä oleva Fordin kaasari, missä on käsiryyppykin vielä.
    Mutta ei kenelläkään sattuisi olemaan vinkkejä sen säätämiseen tai tarkistamiseen? Fordistit ulos kaapeista

    Tai onko jotain muuta tarkistamisen arvoista paikkaa? Tulpat ja kärjet on uudet.
    Lämpimänäkin tasakaasulla tuntuu pientä nykimistä ajoittain, mutta se ei ole haitaksi. Kylmänä ensimmäisen kilometrin aikana ei saa olla montaa risteystä tai muuten pitäisi löytyä 4 jalkaa ja 3 kättä ajamiseen..
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    #2
    piika ei o ihminen --- eikä voortti auto

    Oikein hävettää kun yrittää antaa vinkkiä voorttin kaasariin, josta en tiedä himppasen vertaa. Mutta lienee yleisluonteinen vastaus paikallaan; Siellä on tod. näk. kalvot, tiivisteet ja suuttimet "loppu", voipa olla jopa läppärunkokin väljä, eli siitä syystä takeltelee. Voisiko siellä olla jopa vettä? Oletko kurkistanut?
    Osta kaasuttimen korjaussarja, eli uusia tiivisteitä, kalvoja ja suuttimia sellainen sopiva pumptsi. Voi olla jopa valmis paketti. -> En todellakaan tiedä. Varmaan saa voorttin myymälästä (jos kehtaat penarilla hakea) Sillä voi päästä alkuun. Ja kysy "asennusohje" matkaan.
    Tai sitten; Hommaa tilalle weberin korvauskaasutin. Se on kellonvarma ja toimii käsiryypyllä.

    Comment

    • Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2558
      • .

      #3
      Mikä kaasutin siellä on? Voi hyvinkin olla jo se "korvauskaasutin" eli Taunuksessa käytetty Weber DGV. Kysy tiivistesarjaa kaasutinexpertiltä tai vaikka Free techniksiltä. Maksaa jotain 30€, mutta kaasutin on sen jälkeen kuin uusi.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • behminssi
        Newbiemmer
        • Jun 2005
        • 14
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by Freak
        Mikä kaasutin siellä on? Voi hyvinkin olla jo se "korvauskaasutin" eli Taunuksessa käytetty Weber DGV. Kysy tiivistesarjaa kaasutinexpertiltä tai vaikka Free techniksiltä. Maksaa jotain 30€, mutta kaasutin on sen jälkeen kuin uusi.
        Weber siellä on, kuulemma V6 Granadasta eli voi olla sama mitä tuo DGV.

        Huomasin eilen että yksi kaasuttimelta tuleva letku oli irti, vastakappale roikku virranjakajan alipainesäätimessä kiinni. Tökkäisin piuhan kiinni ja pikaisella testaamisella ei tupsahdellut enää. Mikä lie letkun tarkoitus?
        Täytyy tänään testailla paremmin kun ehtii. Kaasarin tiivisteet voisi olla hyvä vaihtaa kun ei tuon kalliimmat ole.

        Comment

        • karhunen
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 490
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by behminssi
          Huomasin eilen että yksi kaasuttimelta tuleva letku oli irti, vastakappale roikku virranjakajan alipainesäätimessä kiinni. Tökkäisin piuhan kiinni ja pikaisella testaamisella ei tupsahdellut enää. Mikä lie letkun tarkoitus?
          Täytyy tänään testailla paremmin kun ehtii. Kaasarin tiivisteet voisi olla hyvä vaihtaa kun ei tuon kalliimmat ole.
          Pikaisesti mietittynä letkun tarkoitushan on nimenomaan tuoda alipaine ennakonsäätimelle.
          Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
          Ex: E30 316i 04/'90
          Ex: E28 Hartge H5S "528i"

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2558
            • .

            #6
            Originally posted by behminssi
            Weber siellä on, kuulemma V6 Granadasta eli voi olla sama mitä tuo DGV.

            Huomasin eilen että yksi kaasuttimelta tuleva letku oli irti, vastakappale roikku virranjakajan alipainesäätimessä kiinni. Tökkäisin piuhan kiinni ja pikaisella testaamisella ei tupsahdellut enää. Mikä lie letkun tarkoitus?
            Täytyy tänään testailla paremmin kun ehtii. Kaasarin tiivisteet voisi olla hyvä vaihtaa kun ei tuon kalliimmat ole.
            Kyllä se pahasti DGV:ltä näyttää, mutta voi tietty olla jotain muutakin. Kaasuttimen rungossa tai oikeamin siinä kiinnityslaipassa lukee mikä kaasutin on kyseessä.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • behminssi
              Newbiemmer
              • Jun 2005
              • 14
              • Keski-Suomi

              #7
              Originally posted by behminssi
              Huomasin eilen että yksi kaasuttimelta tuleva letku oli irti, vastakappale roikku virranjakajan alipainesäätimessä kiinni. Tökkäisin piuhan kiinni ja pikaisella testaamisella ei tupsahdellut enää. Mikä lie letkun tarkoitus?
              Täytyy tänään testailla paremmin kun ehtii. Kaasarin tiivisteet voisi olla hyvä vaihtaa kun ei tuon kalliimmat ole.
              Ja kyllä se tupsahtelu loppui kun pisti piuhan kiinni. Muutenkin lähtee käyntiin ja toimii siistimmän kuuloisesti.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎