Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28:n check-panel???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John Holmes
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 11
    • Vesilahti

    E28:n check-panel???

    Onko kellään mahdollisesti mitään kutinaa siitä onko e28:ssa ollut tätä kyseistä hienoutta? Jos sellainen "herkku" on ollut kyseiseen korimalliin saatavana, niin missäköhän kyseinen paneeli sitten sijaitsee? Eli onko se ollut e30:n tapaan aurinkolippojen välissä vai kuten e23:ssa etukonsolin vasemmanpuoleisessa päässä? Ja mahtaakohan jollakulla olla kuvia sellaisesta aparaatista tai tietoa mistä niitä kuvia saisi?
  • csimann
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 433
    • (not available)

    #2
    Originally posted by John Holmes
    Onko kellään mahdollisesti mitään kutinaa siitä onko e28:ssa ollut tätä kyseistä hienoutta? Jos sellainen "herkku" on ollut kyseiseen korimalliin saatavana, niin missäköhän kyseinen paneeli sitten sijaitsee? Eli onko se ollut e30:n tapaan aurinkolippojen välissä vai kuten e23:ssa etukonsolin vasemmanpuoleisessa päässä? Ja mahtaakohan jollakulla olla kuvia sellaisesta aparaatista tai tietoa mistä niitä kuvia saisi?

    No voi jumalauta! Kyllä sellainen "hienous" on löytynyt, ja vieläpä ihan VAKIOVARUSTEENA alkaen mallista 525i.... Sijoitettuna kattoon, aurinkolippojen väliin kuten MYÖHEMMIN esitellyssä E30 -mallisarjassa. Niin, ja E28:ssa BMW esitteli mm. ENSIMMÄISTÄ kertaa HUOLLONTARPEENILMAISIMEN!

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Tarttis olla koko auto mistä ottaa, että saisi kaikki johdot ja anturit ja kattoverhoilun. Multa saat halvalla pelkän paneelin, onhan se kivan näköinen.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by John Holmes
        Onko kellään mahdollisesti mitään kutinaa siitä onko e28:ssa ollut tätä kyseistä hienoutta? Jos sellainen "herkku" on ollut kyseiseen korimalliin saatavana, niin missäköhän kyseinen paneeli sitten sijaitsee? Eli onko se ollut e30:n tapaan aurinkolippojen välissä vai kuten e23:ssa etukonsolin vasemmanpuoleisessa päässä? Ja mahtaakohan jollakulla olla kuvia sellaisesta aparaatista tai tietoa mistä niitä kuvia saisi?
        Google oli jälleen kerran ystävä...

        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • designed
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 367
          • Turku

          #5
          Originally posted by csimann
          Niin, ja E28:ssa BMW esitteli mm. ENSIMMÄISTÄ kertaa HUOLLONTARPEENILMAISIMEN!
          Bemaristi-lehdessä olleessa historiikissä (jossa toki oli kummia virheitä) kyllä hihkaistiin huoltovälihömpän olleen E23 7:n peruja, mutta eihän se toki muuta E28:n ylivoimaisuutta
          Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

          Comment

          • csimann
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 433
            • (not available)

            #6
            Originally posted by designed
            Bemaristi-lehdessä olleessa historiikissä (jossa toki oli kummia virheitä) kyllä hihkaistiin huoltovälihömpän olleen E23 7:n peruja, mutta eihän se toki muuta E28:n ylivoimaisuutta
            Huollontarpeenilmaisimella varustettu mittaristo tuli E23:een -82, E28:iin -81 eli noin vuotta aiemmin...

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              #7
              Kaikilla on ollut mahdollisuus kommentointiin

              Originally posted by designed
              Bemaristi-lehdessä olleessa historiikissä (jossa toki oli kummia virheitä) kyllä hihkaistiin huoltovälihömpän olleen E23 7:n peruja, mutta eihän se toki muuta E28:n ylivoimaisuutta
              No? Mitäs ne kummat virheet oli?
              T nimim. Ihan vain aiheesta kiinnostunut.

              Comment

              • designed
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 367
                • Turku

                #8
                Originally posted by nullzwei
                No? Mitäs ne kummat virheet oli?
                T nimim. Ihan vain aiheesta kiinnostunut.
                Sekoiluja ruiskujärjestelmien kanssa ja muutenkin vähän sekavaa informaatiota mm. 520i:n jarruista, väitettiin, että kaikissa olisi ollut levyt takana. Nuo nyt olen "saanut kiinni".
                Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

                Comment

                • t-race
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 722
                  • North from Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by designed
                  Sekoiluja ruiskujärjestelmien kanssa
                  Täsmennätkös tuota. Itellä kans e28 520i.
                  BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                  BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                  Ach so, je mehr, desto besser!
                  sigpic

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #10
                    Originally posted by designed
                    Sekoiluja ruiskujärjestelmien kanssa ja muutenkin vähän sekavaa informaatiota mm. 520i:n jarruista, väitettiin, että kaikissa olisi ollut levyt takana. Nuo nyt olen "saanut kiinni".
                    No, sehän on hienoa, että olet löytänyt nuo puutteet historiikista! Tosissaan ne varmaan on sen kirjoittaneet, mutta... Olisikohan tuon historiikin tekijä(t) ollut kiinnostunut saamaan palautetta? Annoitko, vai viitattiinko ns kintaalla?

                    Comment

                    • designed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 367
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by nullzwei
                      No, sehän on hienoa, että olet löytänyt nuo puutteet historiikista! Tosissaan ne varmaan on sen kirjoittaneet, mutta... Olisikohan tuon historiikin tekijä(t) ollut kiinnostunut saamaan palautetta? Annoitko, vai viitattiinko ns kintaalla?
                      No siis minähän en autotekniikasta ymmärrä mitään, enkä osaa luetella ulkoa eri E-koodien jarrukonfiguraatioita suhteessa moottorikokoon ja vuosimalliin, niin ei nyt ole tullut varsinaisesti metsästettyä niitä virheitä sillä silmällä.

                      En ole antanut palautetta, koska tuntuu, että kyseinen lehti ja kaikki siinä painettu on pyhää, viitaten kyseisen porukan foorumilla riehuneeseen keskusteluun aiheesta "pitäisikö vanhoja Bemaristeja painattaa lisää tai laittaa nettijakeluun" (tästä lisää joskus toiste).

                      Ruiskujärjestelmistä todetaan ilmeisesti juuri väärinpäin: "[vuoden 1982 aikana:]520i L-jet-ruiskutuslaitteisto korvattiin K-jetillä. Samalla vääntömomentti kasvoi 165 Nm:stä 170Nm:n." ja "...K-jetin käyttöönoton yhteydessä poistettiin ruiskutuksen katkaisuravistus ja kylmäkäynnistysjärjestelmään tehtiin rakennemuutoksia (520i)"
                      Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        #12
                        Originally posted by designed
                        : "[vuoden 1982 aikana:]520i L-jet-ruiskutuslaitteisto korvattiin K-jetillä. Samalla vääntömomentti kasvoi 165 Nm:stä 170Nm:n." ja "...K-jetin käyttöönoton yhteydessä poistettiin ruiskutuksen katkaisuravistus ja kylmäkäynnistysjärjestelmään tehtiin rakennemuutoksia (520i)"

                        Jep ja juu, näinhän se homma pelaa, eikös K ja L, välillä L ja K.

                        Comment

                        • t-race
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 722
                          • North from Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by nullzwei
                          Jep ja juu, näinhän se homma pelaa, eikös K ja L, välillä L ja K.
                          Jepjep... No virheitä tulee kokeneemmillekin. Mutta ei tuo bemaristi nyt niin pyhä asia ole, etteikö siitä voi antaa palautetta tai kommenttia. Kyllä kai jokainen numero oikoluetaan, mutta silti ihminen on aina ihminen. Ja ihmiset tekevät virheitä, vai kuinka...
                          Last edited by t-race; 25-08-2005, 11:32.
                          BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                          BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                          Ach so, je mehr, desto besser!
                          sigpic

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎