Onko kellään mahdollisesti mitään kutinaa siitä onko e28:ssa ollut tätä kyseistä hienoutta? Jos sellainen "herkku" on ollut kyseiseen korimalliin saatavana, niin missäköhän kyseinen paneeli sitten sijaitsee? Eli onko se ollut e30:n tapaan aurinkolippojen välissä vai kuten e23:ssa etukonsolin vasemmanpuoleisessa päässä? Ja mahtaakohan jollakulla olla kuvia sellaisesta aparaatista tai tietoa mistä niitä kuvia saisi?
E28:n check-panel???
Collapse
X
-
Tags: None
-
Originally posted by John HolmesOnko kellään mahdollisesti mitään kutinaa siitä onko e28:ssa ollut tätä kyseistä hienoutta? Jos sellainen "herkku" on ollut kyseiseen korimalliin saatavana, niin missäköhän kyseinen paneeli sitten sijaitsee? Eli onko se ollut e30:n tapaan aurinkolippojen välissä vai kuten e23:ssa etukonsolin vasemmanpuoleisessa päässä? Ja mahtaakohan jollakulla olla kuvia sellaisesta aparaatista tai tietoa mistä niitä kuvia saisi?
No voi jumalauta!
Kyllä sellainen "hienous" on löytynyt, ja vieläpä ihan VAKIOVARUSTEENA alkaen mallista 525i.... Sijoitettuna kattoon, aurinkolippojen väliin kuten MYÖHEMMIN esitellyssä E30 -mallisarjassa. Niin, ja E28:ssa BMW esitteli mm. ENSIMMÄISTÄ kertaa HUOLLONTARPEENILMAISIMEN!
-
Tarttis olla koko auto mistä ottaa, että saisi kaikki johdot ja anturit ja kattoverhoilun. Multa saat halvalla pelkän paneelin, onhan se kivan näköinen.
Comment
-
Google oli jälleen kerran ystävä...Originally posted by John HolmesOnko kellään mahdollisesti mitään kutinaa siitä onko e28:ssa ollut tätä kyseistä hienoutta? Jos sellainen "herkku" on ollut kyseiseen korimalliin saatavana, niin missäköhän kyseinen paneeli sitten sijaitsee? Eli onko se ollut e30:n tapaan aurinkolippojen välissä vai kuten e23:ssa etukonsolin vasemmanpuoleisessa päässä? Ja mahtaakohan jollakulla olla kuvia sellaisesta aparaatista tai tietoa mistä niitä kuvia saisi?
Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Bemaristi-lehdessä olleessa historiikissä (jossa toki oli kummia virheitä) kyllä hihkaistiin huoltovälihömpän olleen E23 7:n peruja, mutta eihän se toki muuta E28:n ylivoimaisuuttaOriginally posted by csimannNiin, ja E28:ssa BMW esitteli mm. ENSIMMÄISTÄ kertaa HUOLLONTARPEENILMAISIMEN!
Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA
Comment
-
Huollontarpeenilmaisimella varustettu mittaristo tuli E23:een -82, E28:iin -81 eli noin vuotta aiemmin...Originally posted by designedBemaristi-lehdessä olleessa historiikissä (jossa toki oli kummia virheitä) kyllä hihkaistiin huoltovälihömpän olleen E23 7:n peruja, mutta eihän se toki muuta E28:n ylivoimaisuutta
Comment
-
Kaikilla on ollut mahdollisuus kommentointiin
No? Mitäs ne kummat virheet oli?Originally posted by designedBemaristi-lehdessä olleessa historiikissä (jossa toki oli kummia virheitä) kyllä hihkaistiin huoltovälihömpän olleen E23 7:n peruja, mutta eihän se toki muuta E28:n ylivoimaisuutta
T nimim. Ihan vain aiheesta kiinnostunut.
Comment
-
Sekoiluja ruiskujärjestelmien kanssa ja muutenkin vähän sekavaa informaatiota mm. 520i:n jarruista, väitettiin, että kaikissa olisi ollut levyt takana. Nuo nyt olen "saanut kiinni".Originally posted by nullzweiNo? Mitäs ne kummat virheet oli?
T nimim. Ihan vain aiheesta kiinnostunut.Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA
Comment
-
Täsmennätkös tuota. Itellä kans e28 520i.Originally posted by designedSekoiluja ruiskujärjestelmien kanssaBMW Rennsport Racing Motorsport ClubBMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
Ach so, je mehr, desto besser!sigpic
Comment
-
No, sehän on hienoa, että olet löytänyt nuo puutteet historiikista! Tosissaan ne varmaan on sen kirjoittaneet, mutta... Olisikohan tuon historiikin tekijä(t) ollut kiinnostunut saamaan palautetta? Annoitko, vai viitattiinko ns kintaalla?Originally posted by designedSekoiluja ruiskujärjestelmien kanssa ja muutenkin vähän sekavaa informaatiota mm. 520i:n jarruista, väitettiin, että kaikissa olisi ollut levyt takana. Nuo nyt olen "saanut kiinni".
Comment
-
No siis minähän en autotekniikasta ymmärrä mitään, enkä osaa luetella ulkoa eri E-koodien jarrukonfiguraatioita suhteessa moottorikokoon ja vuosimalliin, niin ei nyt ole tullut varsinaisesti metsästettyä niitä virheitä sillä silmällä.Originally posted by nullzweiNo, sehän on hienoa, että olet löytänyt nuo puutteet historiikista! Tosissaan ne varmaan on sen kirjoittaneet, mutta... Olisikohan tuon historiikin tekijä(t) ollut kiinnostunut saamaan palautetta? Annoitko, vai viitattiinko ns kintaalla?
En ole antanut palautetta, koska tuntuu, että kyseinen lehti ja kaikki siinä painettu on pyhää, viitaten kyseisen porukan foorumilla riehuneeseen keskusteluun aiheesta "pitäisikö vanhoja Bemaristeja painattaa lisää tai laittaa nettijakeluun" (tästä lisää joskus toiste).
Ruiskujärjestelmistä todetaan ilmeisesti juuri väärinpäin: "[vuoden 1982 aikana:]520i L-jet-ruiskutuslaitteisto korvattiin K-jetillä. Samalla vääntömomentti kasvoi 165 Nm:stä 170Nm:n." ja "...K-jetin käyttöönoton yhteydessä poistettiin ruiskutuksen katkaisuravistus ja kylmäkäynnistysjärjestelmään tehtiin rakennemuutoksia (520i)"Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA
Comment
-
Originally posted by designed: "[vuoden 1982 aikana:]520i L-jet-ruiskutuslaitteisto korvattiin K-jetillä. Samalla vääntömomentti kasvoi 165 Nm:stä 170Nm:n." ja "...K-jetin käyttöönoton yhteydessä poistettiin ruiskutuksen katkaisuravistus ja kylmäkäynnistysjärjestelmään tehtiin rakennemuutoksia (520i)"
Jep ja juu, näinhän se homma pelaa, eikös
K ja L, välillä L ja K.
Comment
-
Jepjep... No virheitä tulee kokeneemmillekin. Mutta ei tuo bemaristi nyt niin pyhä asia ole, etteikö siitä voi antaa palautetta tai kommenttia. Kyllä kai jokainen numero oikoluetaan, mutta silti ihminen on aina ihminen. Ja ihmiset tekevät virheitä, vai kuinka...Originally posted by nullzweiJep ja juu, näinhän se homma pelaa, eikös
K ja L, välillä L ja K.Last edited by t-race; 25-08-2005, 12:32.BMW Rennsport Racing Motorsport ClubBMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
Ach so, je mehr, desto besser!sigpic
Comment
Comment