Announcement

Collapse
No announcement yet.

528i '84 (E28) moottorituulettimen viskon vaihto? (M30B28)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sqxo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 902
    • no man's land

    528i '84 (E28) moottorituulettimen viskon vaihto? (M30B28)

    Joo, elikkäs mulla on visko aika loppu tosta flektistä, mikä tossa syylärin edessä pörrää, jos pörrää. Sen kun voi pysäyttää sorminensa vaikka kone olisi ihan lämpimäks ajettu, eikä tarvi edes olla niin kova jätkä kun Halmeen Tony tehdäkseen niin. :lol:

    Mitenkäs tommonen vaihdetaan kun uus visko on kohta kourassa? Onko tossa hommassa mitään erikoista mitä pitäs huomioida? Voisin ainakin arvailla että jos se on 1 pultilla/tms niin kierre on vasenkätinen, mutta ajattelin siitäkin ottaa selvää ennen kuin käytän älytöntä voimaa. :wink: Siihenkin saa siis sanoa varmistuksen sanan jos asiasta tietää..

    Kertokaas siis viisaat jos tossa hommassa on jotain erikoista huomioitavaa! Tai vaikka täydellinen työ-ohje, jos jotain kiinnostaa se läpi selostaa..
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Siinähän sen juuri kerroit. Iso "mutteri" auki ja se on vasen kätisellä kierteellä. Ei kai siinä mitään erikoista pitäis olla.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Vaikka: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_14.htm
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        Originally posted by luntti
        Siinähän sen juuri kerroit. Iso "mutteri" auki ja se on vasen kätisellä kierteellä. Ei kai siinä mitään erikoista pitäis olla.
        No kiitos, sitä olinkin juuri kysymässä että onko siinä mitään muuta.. :roll:
        Originally posted by Leka
        Kiitos ja kumarrus! Sielähän olikin sit koko työohje tohon hommaan. Hyvä linkki!

        Comment

        • sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

          #5
          Hmm.. Muuten, onkos tää Bemarin visko sellanen, että tän pitäis tarrata kunnolla kiinni vasta sitten, kun lämmöt on jossain 3/4 kohdalla tai ylempänä? Mä olen kyllä testaillu omaa viskoa vaan normaali ajon jälkeen eli lämmöt aika tasan keskellä mittaria.. :?

          Comment

          • reinuk
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 636
            • Helsinki

            #6
            Kyllä se tarraa ihan siinä keskivaiheilla kiinni. En nyt muista mikä on sen viskon kiinni tarrautumis lämpötila, mutta veikkaisin n. 97C ja vastaavasti irroottaa jossain 92C.
            Hubraum statt spoiler!

            Nyt: 530dA xDrive F11 -15

            Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #7
              Originally posted by reinuk
              Kyllä se tarraa ihan siinä keskivaiheilla kiinni. En nyt muista mikä on sen viskon kiinni tarrautumis lämpötila, mutta veikkaisin n. 97C ja vastaavasti irroottaa jossain 92C.
              Oolrait, sitten se tosiaan kannattaa vaihtaa. Ei tarraa ainakaan siinä mittarin keskivaiheilla vielä ollenkaan..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎