Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 520i----->535i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suklis
    BTCF Member
    • Jun 2005
    • 367
    • Lahti

    e28 520i----->535i

    elikkäs joo, tollanen tekniikanvaiho hässäkkä ois kohta käsillä (ja ehkä reisillä)
    kun entiselle 535:lle kävi aikast huonosti kun tuli kokeiltua kaiteen kestävyyttä... tekniikka pelastui kylläkin, ainakin suurimmaksi osaksi..
    kaikki vinkit, neuvot ja ohjeet vaihtoa ym. asiaa koskien ovat enemmän kuin tervetulleita..


    k
    Last edited by suklis; 27-05-2009, 14:21.
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    #2
    Eli vaihtaa tarvii Jarrut, taka tukivarret, moottori, vaihteisto ja vetopyörästö. prosentteja tulee 33% Lainaten vanhan autoni rekisteriotetta.
    E34 530d -94 M-Sport

    Comment

    • rassi
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 384
      • Rantsu

      #3
      Etujarrut, kallistuksenvakain, jouset, moottori ilman apulaitteita (laturia, käynnistintä ja viskotuuletinta), vaihteisto ja kytkin, taka-akselisto. vaihdettujen osien määrä 23.08.1999 yhteensä 33.0%

      520i -83 -> 535!!

      vähänkö hyväks menny toi auto mihin vedit :=)

      ja tarvii muuten kummatkin vakaimet vaihtaa...

      Comment

      • previa
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 22
        • Nokia

        #4
        mä voisin sulle myydä valmiin auton, joka tuollainen tekniikanvaihto.
        autossa on muutoskatsastettuna 535i tekniikka. otteessa ei ole mainittuna vaihdettuja osia eikä prosentteja. ja auto on mm katsastettu juuri eli 8/2005

        autossa on myös m-sarjan korisarja ja sisusta. väriltään auto on tumma metallihohto sininen/violetti

        terv. Pekka
        050-59 36 376
        Nokia
        PKi

        ex E36 sedan -93

        ex E28 535i 3.5 -85

        Comment

        • nd4spd
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 120
          • Etelä

          #5
          tarviik tollases 520/535 tehä mitn kanta-auto tarkistusta vai pystyykö osat vaa heittää kii ja leimalle?
          XF Biturbo

          Comment

          • Rundari
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 440
            • Rauma

            #6
            Pitääkös olla abs jarrut?


            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14445
              • Oulu

              #7
              Originally posted by nd4spd
              tarviik tollases 520/535 tehä mitn kanta-auto tarkistusta vai pystyykö osat vaa heittää kii ja leimalle?
              Prosentithan tuntuu jäävän alle 35%, joten ei tarvitse.

              previa: minkälaista hintaa tuolle? Kuvia?
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • csimann
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 433
                • (not available)

                #8
                Originally posted by zener
                Prosentithan tuntuu jäävän alle 35%, joten ei tarvitse.

                previa: minkälaista hintaa tuolle? Kuvia?
                Kyllä toi on sitten poijjaat niin paskapuhetta kuin olla ja voi, että tekniikanvaihto 520i --> 535i tehdään alle 35%:n laillisesti/siten että auto on sinnepäinkään! Todellisuudessa prosentteja menee liki 50%, se on sitten asia erikseen mitä ilmoittaa... Mulle on ihan se ja sama mitä kukin tekee prosenttiautoineen, en sillä, mutta 520i/535i E28 tekniikanvaihdon omistaneena tiedän oikean käytännön prosenttimäärän joka väkisinkin kapuaa lähelle 50:ntä...



                Originally posted by rassi
                Etujarrut, kallistuksenvakain, jouset, moottori ilman apulaitteita (laturia, käynnistintä ja viskotuuletinta), vaihteisto ja kytkin, taka-akselisto. vaihdettujen osien määrä 23.08.1999 yhteensä 33.0%
                Käynnistetäänkö tekniikanvaihtoauto tämän jälkeen kammesta veivaamalla entisaikojen tapaan vai oikeinko työnnät sen käyntiin?

                Comment

                • jeemu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1844
                  • 67700

                  #9
                  Originally posted by csimann
                  Kyllä toi on sitten poijjaat niin paskapuhetta kuin olla ja voi, että tekniikanvaihto 520i --> 535i tehdään alle 35%:n laillisesti/siten että auto on sinnepäinkään! Todellisuudessa prosentteja menee liki 50%, se on sitten asia erikseen mitä ilmoittaa... Mulle on ihan se ja sama mitä kukin tekee prosenttiautoineen, en sillä, mutta 520i/535i E28 tekniikanvaihdon omistaneena tiedän oikean käytännön prosenttimäärän joka väkisinkin kapuaa lähelle 50:ntä...





                  Käynnistetäänkö tekniikanvaihtoauto tämän jälkeen kammesta veivaamalla entisaikojen tapaan vai oikeinko työnnät sen käyntiin?
                  Ihan mielenkiinnosta. Mitä kaikkea oli vaihdettu tuohon lähelle 50% prosentin?
                  B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                  Comment

                  • csimann
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 433
                    • (not available)

                    #10
                    Originally posted by jeemu
                    Ihan mielenkiinnosta. Mitä kaikkea oli vaihdettu tuohon lähelle 50% prosentin?
                    Ei paljon mitään tekniikan lisäksi:

                    -etuakselisto 10%
                    -taka-akselisto 10%
                    -ohjauslaitteisto 3%
                    -moottori apulaitteineen 15%
                    -vaihteisto ja kytkin 9%

                    VAIHDETTUJEN OSIEN MÄÄRÄ YHTEENSÄ 47%

                    PLUS

                    -mittarivarustus 1,2%
                    -etuistuimet 2,4%
                    -takaistuin 2%
                    -verhoilu 2%
                    -etupuskuri 1,2%
                    -takapuskuri 1,2%

                    VAIHDETTUJEN OSIEN MÄÄRÄ YHTEENSÄ 57%


                    Vaihdettujen osien määräksi tulee näin 47% ILMAN sisustaa ja ILMAN 535i mittaristoa ja ILMAN (M)535i herkkuja, mitä yleensä noissa tekniikanvaihtoautoissa on vaihdettu tuohon alle 35%:iin muka laillisesti… Kun vielä vaihdetaan se sporttisisusta siitä luovuttajasta ja M-Technik puskurit niin vaihdettujen osien määräksi tuleekin jo 57%… Oh-hoh! Sitten vielä ihmetellään kun prosenttipommin kilvet jää konttorille, kun otteessa on vaan 33% vaihdettujen osien määrä tjsp.

                    Comment

                    • previa
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 22
                      • Nokia

                      #11
                      Originally posted by zener
                      Prosentithan tuntuu jäävän alle 35%, joten ei tarvitse.

                      previa: minkälaista hintaa tuolle? Kuvia?

                      Auto on jo myyty... ja sen ostoa voi tiedustella Suklikselta, mikäli hän siitä haluaa luopua
                      PKi

                      ex E36 sedan -93

                      ex E28 535i 3.5 -85

                      Comment

                      • Jouskari
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2002
                        • 442
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by csimann
                        Ei paljon mitään tekniikan lisäksi:

                        -taka-akselisto 10%
                        takapalkki on vaihtokelpoinen(ainakin oli e12 malleissa) Tästä saa pari pinnaa ihan oikeasti
                        Originally posted by csimann
                        -ohjauslaitteisto 3%
                        ratistakin saa sen 1 %? Tämä on aina kivaa tulkintaa, koska ei kiene mitään sääntöä miten noita rääppeitä saa/pitää jyvittää.

                        Originally posted by csimann
                        -moottori apulaitteineen 15%
                        -vaihteisto ja kytkin 9%

                        VAIHDETTUJEN OSIEN MÄÄRÄ YHTEENSÄ 47%
                        eli ehkä noin 42 pinnaan sen rakentaa.
                        ei niin että sillä sitten on mitään väliä, kun on kuitenkin yli 35 ja pitkälle.

                        Onneksi e34 koppaisia 535sia on tarpeeksi, ei tarvi sellaista tekemällä tehdä.
                        Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎