Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 535

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • previa
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 22
    • Nokia

    e28 535

    nonniin, auttakaas noviisia tälläisissä kiperissä asioissa.
    auto on siis e28 koppanen ja siihen on laitettu uudempi tekniikka 535i. auto on muutoskatsastettu kyseiselle tekniikalle ja mikä parasta, tehoja eikä prosentteja ole mainittu otteessa.

    niin niihin ongelmiin:

    keskuslukko ei lukitse, napit ponkasee samantien ylös, ja kun kuskin napin saa jäämään alas, täytyy muut käydä laittamassa perinteisesti käsin kiinni. avatessa kuitenkin vain kuskin ovi aukee, ja jos koittaa takas lukkoon, ni aukaisee kaikki lukot samalla. vaikkakin kaikki avien lukot on saatu lukittua, niin takapaksi on ja pysyy auki, ei kä suostu lukkiutumaan ades avaimella, ilmeisesti lukkopesä täynnä paskaa? Siis mikä neuvoksi? mikä on hajalla? onko paha korjata?

    toinen propleema olis auton mittaristo, joka on täysin mykkä. ainoa mikä pelaa on bentsiini mittari ja taustavalot, se keltainen huolto muistutin palaa kirkkaasti kokoajan. vilkkujen merkkivalo palaa kun vilkuttaa. onko nyt sitten koko mittari uusittava? vai miten tässä viassa edetään?

    terv. Pekka
    PKi

    ex E36 sedan -93

    ex E28 535i 3.5 -85
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 489
    • Leppäkoski

    #2
    Mittaristosta on varmankin akut loppu.Ovista kantee käydä ne liitimet läpi,voivat olla hapetuneet!
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Jep. Mittariston akut kannattaa koittaa vaihtaa, ennenkuin vaihdat mittaristoa kokonaan.
      Akkujen vaihdosta löytyy juttua hakua käyttämällä.


      Keskuslukko-ongelma viittaisi siihen, että jokin/joidenkin lukkojen vivustot eivät pääse liikkumaan vapaasti.
      -> ovipahvit irti ja rasvailla jokainen kriittinen kohta. Ehkä kannattaa aloittaa takaluukun lukosta, kun kerran eniten tuottaa ongelmaa. Samallahan kannattaa käydä läpi ne liittimet.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • previa
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 22
        • Nokia

        #4
        jaa että akut??? ja mäkun luulin sen olevan vaan ihan mekaaninen..

        no mä puran sen sitte ja kurkkaan sen sisälle.

        kiitos vaan kaikille neuvoista
        PKi

        ex E36 sedan -93

        ex E28 535i 3.5 -85

        Comment

        • previa
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 22
          • Nokia

          #5
          mitenkäs se keskulukon ohjauspoksi oikein saadaan sieltä kajarin takaa pois?

          olen koittanut johdoistakin kiskoa, mut silloin irtoaa vain se liitin siitä poksin perseestä


          entäs ne mittarin akut, onko ne sellasia punasia pariston näköisiä? täytyyks se mittari purkaa ihan atomeiks ennenkuin ne saa käsiin?
          PKi

          ex E36 sedan -93

          ex E28 535i 3.5 -85

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by previa
            mitenkäs se keskulukon ohjauspoksi oikein saadaan sieltä kajarin takaa pois?
            Se Poksi on kiinni pellissä kahdella ruuvilla. Kajarista hieman ylöspäin (n. 15cm) sijaitsee nämä ruuvit - kumpaakin löysätä hieman ja nostaa loota pois kolosta.



            Originally posted by previa
            entäs ne mittarin akut, onko ne sellasia punasia pariston näköisiä? täytyyks se mittari purkaa ihan atomeiks ennenkuin ne saa käsiin?
            Juuri ne punaiset akkuparistot.
            Koko mittaristoa ei tarvitse purkaa, vaan ainoastaan niin paljon, että saat sen piirilevyn käteesi.
            Paristot ovat juottamalla kiinni.
            Last edited by kaol; 11-10-2005, 21:23. Reason: Meinaa tulla virheetä
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • previa
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 22
              • Nokia

              #7
              poksi saatiin käteen.. vika ei ollut siis siellä. täytynee ruveta purkamaan oviverhoiliuta pois ja rasvaamaan mekanismeja.

              ja akutkin olis nyt vaihdettuna, heh..tuloksena olis et 4kpl vihreitä huoltoledejä syttyi palamaan.. matkamittari ja kiekkamittari ovat edelleen pimeinä. mistä tuo mittaristo kerää tietonsa? eli misspäin koneess on anturit
              nopeudelle ja kierroksille? voiko tuosta mittarin taakse tulevasta johdosta mitata esim ajaessa et tuleeko sinne pulsseja?

              pekka
              PKi

              ex E36 sedan -93

              ex E28 535i 3.5 -85

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by previa
                ja akutkin olis nyt vaihdettuna, heh..tuloksena olis et 4kpl vihreitä huoltoledejä syttyi palamaan.. matkamittari ja kiekkamittari ovat edelleen pimeinä. mistä tuo mittaristo kerää tietonsa? eli misspäin koneess on anturit
                nopeudelle ja kierroksille? voiko tuosta mittarin taakse tulevasta johdosta mitata esim ajaessa et tuleeko sinne pulsseja?

                pekka
                Kävitkö kaikki juotokset läpi mittariston piirilevyllä? Niissä on ollut paljon yhdistysvikoja juotoksissa.

                Toimiiko kulutusmittari oikein? Nollasitko huoltovalot huoltopistokkeesta? Palaako ne vihreät ledit siis koko ajan, myös auton ollessa käynnissä?
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • previa
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 22
                  • Nokia

                  #9
                  en huomannu muita liitoksia tarkistella, täytynee siis purkaa uudelleen.
                  ja juu, kaikki virheät ledit palaa kokoajan kun virta on päällä, myös auton ollessa käynnissä. en vielä nollannut niitä koska pistoke on täl hetkellä paisuntasäiliön alla jemmassa..kiitos tekniikanvaihtajalle siitä.

                  rupesin vain miettimään, et onkohan tekniikanvaihdon yhteydessä jäänyt jotain piuhoja kytkemättä?
                  PKi

                  ex E36 sedan -93

                  ex E28 535i 3.5 -85

                  Comment

                  • |parsakaali|
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 997

                    #10
                    voipi olla melko todennäköistä, koska vihreiden "huolto" ledien pitäisi sammua kun moottorin käynnistää. Eli tuosta tulee mieleen että mittaristo/mittariston ohjaus luulee koneen olevan sammuksissa?

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      #11
                      Itse lähtisin etsimään vikaa juurikin noista juotoksista mittaristossa sekä mittariston liittimistä.


                      Koska auto on katsastettu tekniikalle, niin uskonpa, että mittaristossa on aikoinaan toimineet vähintään lain vaatimat mittarit.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • previa
                        Bimmer Rookie
                        • May 2004
                        • 22
                        • Nokia

                        #12
                        kun auto oli yön siessyt, ja kun aamusella lähdin töihin, oli vihreät ledit sammuneet.. kaip se on ruokkiksella käytävä taas ruuvaan mittaristo irti
                        PKi

                        ex E36 sedan -93

                        ex E28 535i 3.5 -85

                        Comment

                        • previa
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 22
                          • Nokia

                          #13
                          purin uudelleen sen mittarin.. se piirilevy jossa akut on kiinni, on niin pirun hapettunut. kiutin siitä mittailla johtavuuksia, ja totesin että melkein joka kolmas veto tarvitsisi tehdä hyppylangoilla uudelleen

                          eli olisko kellään ylimääräisenä joko koko mittaria tai sit tuota pelkkää piirilevyä, joka olis hyväs kunnos. minun mittaristossani on nopeus ja kierroslukumittarit

                          terv. Pekka
                          PKi

                          ex E36 sedan -93

                          ex E28 535i 3.5 -85

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #14
                            Originally posted by previa
                            purin uudelleen sen mittarin.. se piirilevy jossa akut on kiinni, on niin pirun hapettunut. kiutin siitä mittailla johtavuuksia, ja totesin että melkein joka kolmas veto tarvitsisi tehdä hyppylangoilla uudelleen

                            eli olisko kellään ylimääräisenä joko koko mittaria tai sit tuota pelkkää piirilevyä, joka olis hyväs kunnos. minun mittaristossani on nopeus ja kierroslukumittarit

                            terv. Pekka
                            Ei se niin rikki ole, että sitä ei saisi korjattua. Useimmat mittaamasi "johdotukset" piirilevyllä johtavat varmasti, mutta mittarilla on vaikea mitata kun pinta on hapettunut.

                            Juotat kaikki juotokset piirilevyissä uudelleen. Pahoin hapettuneisiin juotoksiin kokonaan uusi tina ja vähemmän hapettuneille riittää, kun juotokset lämmittää kertaalleen uudelleen (ehkä pieni ripaus uutta tinaa sekaan).

                            Paska homma, mutta tekemisen arvoinen.



                            Ps. Hyppylangoilla sotketaan piirilevyt vasta, kun alkuperäiset piirilevyn johdotukset on katki tai irti!
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎